Skip to content

אז באיזה פסטיבל אתם בשבועות?

סוף השבוע הארוך עושה חסד עם מארגני הפסטיבלים בשבועות. כולם הרוויחו יום נוסף – וגם קהל גדול יותר, שישוטט ברחבי הארץ, ממטולה (פסטיבל המשוררים) עד ירושלים והסביבה (פסטיבל ישראל ופסטיבל אבו-גוש). ולא חסרים גם מיני פסטיבלים ברחבי הארץ. אנחנו נהיה מאוד תרבותיים בחג הזה  פסטיבל ישראל הפסטיבל יפתח הערב (חמישי) לקראת השקיעה, באמפי' על הר הצופים עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוף השבוע הארוך עושה חסד עם מארגני הפסטיבלים בשבועות. כולם הרוויחו יום נוסף – וגם קהל גדול יותר, שישוטט ברחבי הארץ, ממטולה (פסטיבל המשוררים) עד ירושלים והסביבה (פסטיבל ישראל ופסטיבל אבו-גוש). ולא חסרים גם מיני פסטיבלים ברחבי הארץ. אנחנו נהיה מאוד תרבותיים בחג הזה 

פתיחה רועמת. להקת המתופפים מיפן יאמאטו. צילום: Masa Ogawa

פסטיבל ישראל

הפסטיבל יפתח הערב (חמישי) לקראת השקיעה, באמפי' על הר הצופים עם קבוצת המתופפים יאמאטו מיפן, זוכת פרס "ספיריט אוף דה פרינג'" בפסטיבל אדינבורו. המופע הווירטואוזי של תיפוף ותנועה יהיה אות הפתיחה לעשרות מופעים בהשתתפות מאות אמנים מרחבי העולם, רובם לא מפורסמים, שיציגו את מיטב העשייה האמנותית כיום.

בין הפרויקטים הגדולים בפסטיבל – "הרקוויאם של ורדי – רקוויאם של התרסה". קונצרט היסטורי מרגש ויוצא דופן פרי שיתוף פעולה ישראלי, צ'כי ואמריקאי המשלב נגינה, קטעי ארכיון ועדויות של ניצולים ממחנה טרזין שבצ'כיה, שם הועלתה הפקה זו לראשונה.

בין האמנים והיצירות בפסטיבל – ויקטוריה טרי צ'פלין, קרקס האחים פורמן, המחזמר "המצעד" בהשתתפות סולנים מברודויי, ווסט אנד וישראל, סאבורו טשיגוורה, מומיקס, כוכבת הטנגו הבינלאומית נטליה הילס ולהקתה, זמרת הג'אז שילה ג'ורדן, ג'ון סקופילד – מגדולי נגני הג'אז, הרכבים משובחים של מוזיקה קלסית וערב פיוט בבכורה עולמית בשם "שהקול נהיה בדברו' במוזיאון מגדל דוד.

פסטיבל אבו-גוש

מה משותף לסשה ארגוב, יוני רכטר, ברהמס, גריג, קלרה שומן, מנדלסון, צ'ייקובסקי,רימסקי-קורסקוב, רחמנינוב, באך, מוצרט, מתי כספי רוברט שומן ועוד? יצירותיהם יבוצעו בסוף השבוע ע"י מקהלות, אנסמבלים וסולנים מהארץ ומחו"ל בשתי הכנסיות באבו גוש.

היא תשיר לנו סולו בפסטיבל אבו-גוש. קרן הדר. צילום: דניאל צ'צ'יק

הפסטיבל יפתח ביום שישי בכנסיה שעל הגבעה עם המגניפיקט של באך בביצוע המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוזיקה בירושלים, סימפונט רעננה וסולנים ישראלים בניצוחו של סטנלי ספרבר.

 מאוחר יותר ירגשו את הקהל אנסמבל טביליסי הווירטואוזי מגיאורגיה עם שירי עם ותפילות אהבה וחתונה, ומה שביניהם.

קרן הדר תהיה הסולנית בתוכנית של שירים איריים ושל הנדל ובריטן, וילוו אותה תזמורת בארוקדה ושתי מקהלות.

מה עוד? דפנה זהבי, כלתו של המלחין דוד זהבי, ונכדיו – הפסנתרן ערן זהבי וזמר הבריטון הלל זהבי, יופיעו ביחד על במה אחת בקריפטה. וכמובן הקונצרטים והשירה בצוותא.

הפסטיבל יסתיים ביום ראשון עם רקוויאם של פורה ופנטזיה לכינור סולו ונבל של סן-סאנס בביצוע מקהלת הקיבוץ הארצי, אנסמבל נגנים מסימפונית ראשון לציון וקאמרטה.

 פסטיבל המשוררים במטולה

כ-30 משוררים ומתרגמים ישראלים ישתתפו בפסטיבל, שיכלול סדרת שיחות אינטימיות על שירה, הופעות של מתי כספי ושלמה גרוניך (שירים של יהודה עמיחי, נתן זך, מאיר ויזלטיר ואחרים), רונה קינן ודורי מנור (במסע ספרותי-מוזיקלי).

מסע ספרותי-מוזיקלי. רונה קינן. צילום: עמית ישראלי

וגם אירועי מחווה לישראל הר ולאבות ישורון, ושיתוף פעולה ייחודי עם תלמידי הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה. בין המשוררים שישתתפו – חיים גורי, טוביה ריבנר, שמעון זנדבנק, רוני סומק, רחל חלפי ואהרון שבתאי.

הפסטיבל ייפתח ביום שישי בצהריים בדיון נוקב, שכותרתו הלא ממש מקורית – "השירה העברית לאן?" ובמלים אחרות – לאן מועדות פניה של השירה העברית, כיצד צומחים כוחות חדשים, מהו "מאבק המשוררים" ומה תפקידו של המשורר בחברה הישראלית. ארבעה משוררים צעירים – אלמוג בהר, סיון בסקין, דורי מנור ונעם פרתום, ינסו להשיב על שאלות הרות-גורל אלה.

עוד מבחר פסטיבלים: פסטיבל מוזיקת אינדי בחיפה, פסטיבל חלב ודבש בעמק יזרעאל, אשראם במדבר ופסטיבל אינדיגו בכינרת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן