Skip to content

המועצה האירופית לבטיחות בדרכים מעריכה כי 25% מכל ההרוגים בכבישי אירופה קשורים באלכוהול

המועצה קוראת לאפס סובלנות לאלכוהול בכבישי אירופה. סגן נשיא האיחוד האירופי הממונה על התחבורה: "אין זה מקובל כי 85 אנשים ימותו בכל יום בכבישי אירופה. משתמשי דרך תחת השפעת אלכוהול עדיין מעורבים בכרבע מכל התאונות הקטלניות באירופה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המועצה קוראת לאפס סובלנות לאלכוהול בכבישי אירופה. סגן נשיא האיחוד האירופי הממונה על התחבורה: "אין זה מקובל כי 85 אנשים ימותו בכל יום בכבישי אירופה. משתמשי דרך תחת השפעת אלכוהול עדיין מעורבים בכרבע מכל התאונות הקטלניות באירופה"

מאת דני בר

הדברים נאמרו בכנס שנערך לאחרונה על ידי המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC) בבריסל שבבלגיה, בנושא תחבורה שכותרתו :"הצלת חיים עד 2020: פעולה משותפת להתמודד עם נהיגה בהשפעת אלכוהול".

במהלך האירוע השיקה המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC) את הפרסום האחרון הבודק את ההתקדמות במדינות השונות במאבק בנהיגה בהשפעת אלכוהול. מהנתונים עולה כי בשנת 2010 , 11% מכל ההרוגים יוחסו באופן ישיר לנהיגה בהשפעת אלכוהול והמועצה האירופית מעריכה כי 25% מכל ההרוגים בכבישי אירופה קשורים באלכוהול. המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC), מעריכה כי ניתן היה לחסוך 6,500 הרוגים בשנת 2010 אילו כל הנהגים היו מצייתים לחוקי האלכוהול.

מדינות האיחוד הציגו התקדמות במאבק בתופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול, מאחר ומספר ההרוגים המיוחסים לאלכוהול ירד בקצב גבוה יותר, בהשוואה לירידה הכללית במספר ההרוגים בכבישים. מדינות כמו אירלנד, סלובקיה, לאטביה בולגריה והונגריה נמצאות בראש הדירוג, כאשר ביצועיהן טובים יותר מאשר איטליה, קפריסין ופורטוגל.

הכנס עסק במיוחד בנושאים כמו מנעולי אלכוהול (פינלנד היא המדינה הראשונה המחייבת זאת בקרב נהגי הסעות ילדים ) ואכיפה משטרתית. נשיא רשת משטרת התנועה האירופית (TIPSOL) אמר כי: "אנו מאמינים כי כל אחד שנעצר על ידי המשטרה צריך לעבור בדיקת אלכוהול וסמים. בנוסף, כל נהג שמעורב בתאונת דרכים צריך גם הוא להיבדק".

מנכ"ל המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC) טען כי: "לרוע המזל, נהיגה בהשפעת אלכוהול נותרת אחד משלושת גורמי הסיכון העיקרים בכבישים. עלינו לנקוט בכל הפעולות האפשריות כדי להפחית התנהגות בלתי מקובלת זאת, הגובה את חייהם של כל כך הרבה אנשים בכל שנה".

סגן הנשיא של האיחוד האירופי הממונה על תחבורה טען כי: "אין זה מקובל כי 85 אנשים ימותו בכל יום בכבישי אירופה. משתמשי דרך תחת השפעת אלכוהול עדיין מעורבים בכרבע מכל התאונות הקטלניות באירופה. זהו מצב מאד מדאיג. אם נפעל יחד להעלאת המודעות, לאכוף את החוקים בצורה טובה יותר ולשנות את הרגלי הנהיגה, נוכל באמת לחולל שינוי ולהפחית את מספר ההרוגים בדרכים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן