Skip to content

VOLVO מציגה כרית אוויר להולכי רגל

החברה השוודית, חלוצה בהחדרת רבות מטכנולוגיות הבטיחות שנפוצות היום, מציגה כרית אוויר בחזית הרכב, ותפחית משמעותית הנזק בפגיעה בהולכי רגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החברה השוודית, חלוצה בהחדרת רבות מטכנולוגיות הבטיחות שנפוצות היום, מציגה כרית אוויר בחזית הרכב, ותפחית משמעותית הנזק בפגיעה בהולכי רגל

מאת דני בר

יצרנית הרכב השבדית, וולוו, נחשבת לבטוחה בעולם, ולא בכדי. החברה נוהגת לאמץ ראשונה טכנולוגיות בטיחות חדשות, שהופכות אח"כ לאביזר נפוץ וזול, המורכב בכל כלי הרכב. כך היה עם חגורת הבטיחות ( כן, פעם נסעו בלי חגורת בטיחות ), חיישני התראה על התקרבות לרכב, חיישני התראה על סטייה ממסלול הנסיעה ועוד.

אחת הבעיות בכביש עירוני, הוא הקטלניות במפגש בין רכב והולך רגל. בנתונים שפרסמה בעבר, עמותת "אור ירוק" , מתברר שכמחצית מהנפגעים הולכי הרכב, נהרגים בסופו של דבר.

וולוו השבדית מציגה בדגם V40 החדש, כרית אוויר מתנפחת, שבעת פגיעה בהולך רגל, מתנפחת ומרככת הפגיעה של הולך הרגל בשמשת הרכב, וכך נמנעת פגיעת ראש או שבר החלון ופגיעה אחרת בהולך הרגל.

וולוו יצאה באסטרטגיית פעולה תחת הסיסמא "אף אחד לא יפצע או ייהרג ע"י וולוו משנת 2020" ("no-one should be killed or injured in a new Volvo by 2020" ).

החברה השבדית פרסמה כי 14% מהרוגי תאונות הדרכים באירופה הם הולכי רגל, בארה"ב 12% מההרוגים הם הולכי רגל ואילו בסין, רבע מההרוגים הם הולכי רגל. בכוונת החברה, לצמצם נתון זה לאפס, לפחות ע"י רכבי וולוו.

המערכת כולל 7 חיישנים המורכבים בחזית הרכב, המעבירים נתונים למערכת בקרה, וכאשר מתאפיין מצב של פגיעה בהולך רגל, מתרומם חלק הקרוב לשמשה הקדמית של הרכב, ושרוול מתנפח לכדי שרוול הגנה המצמצם את עוצמת הפגיעה של הולך הרגל, ברכב.

המערכת מתאימה לנהיגה עירונית של 20 עד 50 קמ"ש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן