Skip to content

הסלמה נוספת בסוריה לאחר שבת של שפיכות דמים ברחבי המדינה

גל מחאה חסר תקדים בעקבות דיווחים על 106 הרוגים, מתוכם עשרות ילדים בחולה שבקרבת חומס. בעוד הצבא הסורי משגר טנקים לדיכוי ההפגנות, הקהילה הבינלאומית נערכת לגבש תגובה וארגוני האופוזיציה מכריזים: "הפסקת האש אינה בתוקף עוד."
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גל מחאה חסר תקדים בעקבות דיווחים על 106 הרוגים, מתוכם עשרות ילדים בחולה שבקרבת חומס. בעוד הצבא הסורי משגר טנקים לדיכוי ההפגנות, הקהילה הבינלאומית נערכת לגבש תגובה וארגוני האופוזיציה מכריזים: "הפסקת האש אינה בתוקף עוד."

מאת עידו וולקן

אלימות כמעט חסרת תקדים ברחבי סוריה לאחר פשיטת מילציה של תומכי אסד על העיר חולה. על פי דיווחי ארגון "מצפה זכויות האדם הסורי", שבסיסו בבריטניה, פעילי המליציה, השביחה, טבחו באנשי הכפר והרגו כ-90 איש, מהם עשרות ילדים. על פי דיווחים אחרים, השביחה הרגו 106 איש ו-12 נוספים

חיילי אסד מתחמשים לקראת הטבח בחולה
חיילי אסד מתחמשים לקראת הטבח בחולה

מתו כתוצאה מירי מרגמות על העיר. סרטונים שהועלו ליוטיוב מציגים את עשרות גופותיהם של קורבנות הטבח בחולה, רבים מהם ילדים. מנגד, התקשורת הסורית הממסדית מדווחת כי "טרוריסטים חמושים" הם העומדים מאחורי הטבח בחולה.

הדיווחים על הטבח עוררו גל מחאה נרחב ברחבי סוריה נגד משטר אסד והקהילה הבינלאומית. ביממה האחרונה מדווחים ארגונים לזכויות האדם על עימותים בין כוחות המשטר לבין מפגינים במחוזות אדליב, דרעא, חלב ודמשק. בעיר חלב, אשר עד כה היוותה מוקד תמיכה במשטר אסד, הפגינו אלפים ביום שבת ה-26 למאי. על פי הדיווחים, הצבא הסורי שיגר לעיר טנקים לראשונה מאז פרוץ המחאה בסוריה.

המפגינים הביעו את כעסם כלפי הקהילה הבינלאומית על שתיקתה נוכח מעשי הטבח. בהודעה מטעם ארגון "מצפה זכויות האדם הסורי" נמסר, כי הקהילה הבינלאומית והליגה הערבית שותפות להרג ולמעשי האלימות בשל שתיקתה המתמשכת. בעקבות ההתפתחויות האחרונות במדינה, הודיעה המועצה הצבאית העליונה של "צבא סוריה החופשי", כי אינה מחויבת עוד להפסקת האש של האו"ם והליגה הערבית וקראה לפעיליה לפתוח במתקפות נגד חיילי המשטר ומנהיגיו.


ההסלמה האחרונה בסוריה גררה תגובות וגינויים ברחבי העולם. שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, קרא ביום שבת  למועצת הביטחון להתכנס ולגבש תגובה לטבח. גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את הטבח ואישר כי ישנה התקדמות מעטה במגעים להשגת הפסקת אש בסוריה. במקביל, האמירוית קראו להתאספות של הליגה הערבית לדיון דחוף בהסלמה בסוריה. בנוסף, שר ההסברה הירדני, סאלח אלקאלב גינה את אסד על כך שאינו עומד בהסדרים הבינלאומיים וקרא ל"איחוד שורות בקרב הקהילה הבינ"ל על מנת למנוע הסלמה נוספת."

על פי הערכות האו"ם, מאז החלה המחאה בסוריה לפני יותר משנה נהרגו מעל 9,000 איש, רובם אזרחים. האו"ם גיבש יחד עם הליגה הערבית תוכנית להפסקת האלימות בסוריה שהייתה אמורה להכנס לתוקף ב-12 באפריל השנה. קופי ענאן, שליח הליגה הערבית והאו"ם לסוריה, מונה לפקח על יישומה של התוכנית, אולם כעת הוא מהווה מטרה לחיצי המפגינים בסוריה שרואים בו, מעל לכל, סמל לאוזלת ידה של הקהילה הבינלאומית. "אם מועצת הביטחון לא תפעל בדחיפות," מסרו מתנגדי אסד "תוכניתו של ענאן תלך לעזאזל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן