Skip to content

תאונת דרכים הציתה גל מחאה נגד זרים בסינגפור

תאונת דרכים בה נכנסה מכונית פרארי לצומת, באור אדום, צולמה במצלמת רכב אחר שהמתין בצומת. התוצאה 3 הרוגים ביניהם נהג הפרארי. אבל כאן רק מתחיל הסיפור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תאונת דרכים בה נכנסה מכונית פרארי לצומת, באור אדום, צולמה במצלמת רכב אחר שהמתין בצומת. התוצאה: 3 הרוגים ביניהם נהג הפרארי. אבל כאן רק מתחיל הסיפור

מאת דני בר

בסוף השבוע, לפני שבועיים, בשעה 4 לפנות בוקר, עמדו בצומת מונית, אופנוע ורכב נוסעים שבו מותקנת גם מצלמה. עת התחלף האור ברמזור לירוק, החלו לנסוע כלי הרכב ולפתע הגיחה משמאל מכונית פרארי 559 GTO, שניסתה לחצות הצומת למרות האור האדום שהיה לה. התוצאה: התרסקות רבת עוצמה של המכונית היוקרתית, השווה מעל מיליון דולר – הפרארי, בצדי המונית התמימה, תוך נטילת חייהם של שלשה מחמשת המעורבים בתאונה.

מספר ימים לאחר התאונה (שהתרחשה כזכור ב-12 למאי) הועלו סרטי מצלמת המכונית הנוספת שהייתה עדה לתאונה, והסרטים מיד עוררו תשומת לב וצפיית שיא של יותר משני מיליון צופים תוך 48 השעות הראשונות ( היום מספר הצופים כמעט 5 מיליון ).

כשהתבררה זהות המעורבים בתאונה, התחיל גל חדש של מחאה ואף יותר מכך, כנגד מדיניות הדלת הפתוחה כלפי מהגרים, בעיקרם בעלי ממון. בתאונה נהרגו נהג הפרארי MA CHI בן ה-31, מהגר סיני עשיר, נהג המונית CHENG בן 52 ונוסעת יפנית שישבה במונית בשנות העשרים לחייה. נפצעו בתאונה נוסעת בשנות העשרים לחייה, אף היא מהגרת סינית, שישבה לצד נהג הפרארי וכן רוכב האופנוע, צעיר מוסלמי.

מחאת תושבי סינגפור יוצאת כנגד הצפת האי בבעלי ממון, המקבלים אפשרות להשתקע ולהשקיע באי. תוך כדי כך גדלים הפערים החברתיים וכבישי סינגפור נסתמים במכוניות יוקרה.

סינגפור מטילה מיסים גבוהים מאד על כלי רכב על מנת לצמצם את השימוש בכלי רכב פרטיים, אולם למתעשרים הסינים המגיעים לאי, מחיר הרכב הוא שולי, והם מעוררים בכך את הזעם והתסכול של תושבי סינגפור בני מעמד הביניים.

מתוך 5.3 מיליון תושבי סינגפור, כשליש הם מהגרים, ורובם מסין. יש לציין שרוב המהגרים בעשור האחרון הם מיליונרים התורמים לכלכלה המקומית, אולם מעוררים גם אנטגוניזם. תופעת המהגרים העשירים הביאה את סינגפור להיות המדינה בה שיעור המיליונרים הוא הגבוה בעולם. אולם עקב כך עלו משמעותית מחירי הנדל"ן והצפיפות בכבישים.

1 Comment

  1. קתו הזקן
    27 במאי 2012 @ 21:00

    גם הארץ מתמלאת בעשירים חדשים שהורסים את החברה. לא צריך לנסע לסינגפור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן