Skip to content

הכדור הוא הכל2#: יוסי חלילי מסכם עוד שבוע של כדורגל

השבוע ראינו איך נראה משחק עונה בישראל, כיצד גם באנגליה הגדולות מתמוטטות, וגם מה נהיה מבית"ר ירושלים. אבל הפוסט השבועי עומד דווקא בסימן יפה ירקוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע ראינו איך נראה משחק עונה בישראל, כיצד גם באנגליה הגדולות מתמוטטות, וגם מה נהיה מבית"ר ירושלים. אבל הפוסט השבועי עומד דווקא בסימן יפה ירקוני

מאת יוסי חלילי

"אני פשוט קבצן של כדורגל טוב. אני מטייל בעולם, כובעי בידי, וכשאני מגיע לאצטדיון אני מתחנן: 'רק מהלך יפה אחד, בשם אלוהים'. וכשהכדורגל היפה זוקף את ראשו, אני מודה על הנס שהזדמן בפניי, זאת מבלי שאכפת לי באיזו קבוצה מדובר או איזו מדינה הציעה לי אותו" (אדוארדו גלאנו)

למרות המשתמע משמו, הטור הזה הוא לא (רק) טור על כדורגל. התשוקה ליופי עומדת במרכזה של כל אמנות וכמו בכדורגל גם במוסיקה אנו מחפשים תמיד את הניצוץ, הריגוש, אותו האלמנט שמחבר אותנו באופן מושלם לרגע אחד טהור. את התשוקה הזו ננסה למצוא כאן, בעזרת סקירה של רגעים נבחרים ממגוון הליגות וההתמודדויות של עונת 2011/12, שיתובלו בקטעי מוסיקה חדשים וישנים. המשחק יוצא לדרך.

שריקת הפתיחה

עוד מחזור בליגה השישית בטיבה באירופה הסתיים לו ונראה שלא הרבה השתנה. מכבי חיפה ממשיכה לעשות בושות, הפעם מול הפועל ראשון לציון החלשה שלא ניצחה מאז המחזור השני. בינתיים אלישע ממשיך כרגיל ומי שישלם את המחיר הם מספר שחקנים. אבל אם כך זה יימשך, גם הסבלנות של יענקל'ה תפקע. התל אביביות מכבי והפועל דווקא מתאוששות ומנצחות (ניצחון שני רצוף למכבי) ומוכיחות שהסלוגן "חיפה עדיפה" אף פעם לא היה רלוונטי. בית"ר ירושלים בצרות אחרי הפסד להפועל חיפה שהחליף את המקומות ביניהן סביב הקו האדום, ולפי מצב העניינים כרגע נראה שעדיף היה לצהובים-שחורים מירושלים להתפרק באופן מסודר כבר בתחילת העונה במקום לגרור את העגלה המקרטעת והמביכה הזו כל הדרך לליגה השנייה. הדרבי הראשון של פתח תקווה באצטדיון המושבה החדש שייך דווקא להפועל, למורת רוחם של הלוזונים, ואיך אפשר בלי משחק העונה הביזארי שהפגיש את הראשונה בטבלה קריית שמונה עם סגניתה מ.ס. אשדוד. הוא לא הציג הרבה כדורגל, אבל הוכיח שהיחידה שיכולה לעצור את החבורה העיקשת של רן בן שמעון זו היא עצמה. נראה שכל שנשאר לה בכדי לזכות באליפות השנה הוא רק להאמין שהיא יכולה.

מחצית

מי שפחות מאמין (ועדיין לא מפחד) הוא אבירם ברוכיאן, שמחליט לנטוש את הספינה הבית"רית הטובעת לטובת הצעה שקיבל מקבוצת פולוניה ורשה הפולנית. הקשר, שמהווה את אחד מעמודי התווך של הקבוצה השנה (גם אם לא ממש הרשים) החליט דווקא עכשיו ובתיאום עם הנהלת הקבוצה לצאת למבחנים בפולין ולנסות את מזלו בחו"ל. לא יודע לגביכם, אבל אצלי עלו געגועים לסמל אמיתי של בית"ר מימים עברו בשם אלי אוחנה, שאחרי זכייה בגביע אירופה לאלופות עם מכלן הבלגית עשה את הצעד ההפוך וחזר לארץ לשחק בליגה הארצית, כדי לעזור לקבוצת נעוריו לחזור לליגה הראשונה. אז נכון שהיום כבר לא משחקים בשביל הסמל, ושבשנות האלפיים הכסף והקריירה האישית מסלקים כל שיקול אחר, אבל מקפטן של קבוצה שרוצה בשלב כלשהו להפוך לסמל שלה הייתי מצפה להתנהגות אחרת. ברוכיאן מצידו צוטט לאחר ההפסד האחרון כאומר לחבריו כי "זה הזמן שלי להתאוורר". יכול להיות שאני טועה, אבל זאת לא ירושלים עם אוויר ההרים שצלול כיין?

ובינתיים באנגליה, משחקי מחזור חג השנה החדשה סיפקו כמה תוצאות מעניינות ובראשן המנצ'סטריות, ששוב מפסידות יחדיו. אחרי ההפסד של יונייטד 3:2 לבלקבורן במשחק מלא עניין, כל שנשאר לתכולים של הסיטי כדי להגדיל את הפער בצמרת היה לנצח את סנדרלנד. החניכים של מנצ'יני כנראה היו שקועים עדיין בחגיגות ולמרות מטווח על שער היריבה לא הצליחו להבקיע. בדקה ה-93 זה קרה, אבל דווקא לחובתם כששער שנוי במחלוקת העניק לסנדרלנד ניצחון והשאיר את הסיטי ללא נקודות. כרגע צפוף במעלה הטבלה, כשנציגות מנצ'סטר עם אותו מספר נקודות, טוטנהאם וארסנל (שניצחה ללא בניון) עדיין דולקות וצ'לסי דווקא שוקעת לאחר הפסד מביש לאסטון וילה. הבעלים רומן אברמוביץ' לא נכח בהפסד והעדיף לחגוג במסיבת סילבסטר פרטית לאלפיון העליון. אבל אם זה ימשיך ככה, חגיגות לא ממש יהיו בצ'לסי בסוף העונה.

זמן פציעות

השבוע נקבע עונשו של לואיס סוארז, חלוץ ליברפול, שהואשם בהשמעת דברים גזעניים כלפי פטריס אברה במשחק מול מנצ'סטר יונייטד לפני כחודשיים. ההתאחדות האנגלית החליטה להרחיקו בפועל משמונה משחקים ולהוסיף על כך קנס בסך 40 אלף ליש"ט. למרות ההכחשות של סוארז והניסיון להמעיט בחומרת המקרה מצד ספ בלאטר יו"ר פיפ"א, ההתאחדות האנגלית מחליטה בצדק להילחם בחומרה בגזענות במגרשים ומענישה קשות את החלוץ, שייחסר לליברפול מאוד. בקבוצה כבר החלו בהפגנות תמיכה בסוארז ועלו להתאמן לאחרונה עם חולצות שדמותו מודפסת עליהן, לצד בקשות להקלה בעונש, אבל אם היו חושבים שם עוד קצת קדימה הם לבטח היו מבינים שהמלחמה בגזענות תועיל הרבה יותר מהתמיכה בסוארז.

ינואר כבר כאן ואיתו האות לפתיחתה הרשמית של עונת המלפפונים. חלון ההעברות נפתח והתקוות הרבות שתלו בו מרבית קבוצות הליגה יכולות סוף כל סוף לבוא לידי ביטוי. אלא שבפועל, נדמה שהתקוות הללו מוגזמות מעט. שכן איזה שינוי משמעותי יחולל שחקן זה או אחר בקבוצות עמוסת בעיות כמו מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ואחרות? עד כמה תועיל ההחתמה החדשה של הפועל תל אביב (במידה ותצא לבסוף לפועל)? מה ישתנה באופי המשחק של קבוצה זו או אחרת עם ההיצע הדל ממילא שקיים בשוק השחקנים המקומי? הדבר היחיד שישתנה על בטוח הוא הסכום בחשבון הבנק של סוכני השחקנים השונים, שמוכרים בכישרון רב את הסחורה הדלה שלהם. כל מלפפון מלמיליאן.

הטור "הכדור הוא הכל" מתפרסם במקור באתר קול הקמפוס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן