Skip to content

ריחות בפרובנס

פרובנס ידועה בתעשיית הבשמים שלה, כשמרכז הפעילות והבירה העולמית לבשמים היא גראס (Grasse). אבל מקסי (Cassis) עיירונת קטנה ויפהפיה 20 קלומטרים מזרחית למרסי עולים ריחות לא פחות טובים כתב וצילם: עמית מנדלזון (מרסי, צרפת) במרכז העיר מרסי נפתחה בימים אלו חנות חדשה, של יצרן הבשמים המפורסם Eau de Cassis. עד לאחרונה החזיקה החברה שתי חנויות האחת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרובנס ידועה בתעשיית הבשמים שלה, כשמרכז הפעילות והבירה העולמית לבשמים היא גראס (Grasse). אבל מקסי (Cassis) עיירונת קטנה ויפהפיה 20 קלומטרים מזרחית למרסי עולים ריחות לא פחות טובים

כתב וצילם: עמית מנדלזון (מרסי, צרפת)

מיכלי בושם - צילום: עמית מנדלזון

במרכז העיר מרסי נפתחה בימים אלו חנות חדשה, של יצרן הבשמים המפורסם Eau de Cassis. עד לאחרונה החזיקה החברה שתי חנויות האחת בגראס, כמתבקש מחברה שרוצה שיתיחסו אליה ברצינות ואחת בקסי עצמה. מיכלי הענק הצבעוניים מלאי הבושם עם הברזים המוזהבים הפכו להיות סימן היכר של חנויות החברה. והחנות בעיירה קסי שעמוסה רוב השנה, אך בעיקר בקיץ במבקרים, תמיד מוצפת ברחרחנים.

החנות - צילום: עמית מנדלזון

החנות החדשה במרסי מעוצבת בסגנון דומה לשאר החנויות בצבע שחור אופנתי כשקירותיה מצופים במה שנקרא כאן Beton Cire שכבת בטון צבעוני דקורטיבי מוחלקת לחלוטין כשהמריחה עצמה נראית לעיין כתבנית עיצובית. כל הארונות והריהוט בצבע שחור בגימור מושלם, ועל הרקע היוקרתי הזה בולטים להם מיכלי הבושם הענקיים על הקירות.

סבונים עבודת יד - צילום: עמית מנדלזון

מרסיי ידועה בין היתר בתעשיית הסבונים שלה והשם "Savon de Marseille"נודע בכל העולם. עשרות חנויות ומאות דוכני שווקים בכל רחבי דרום צרפת מוכרים בשמים שנושאים בצורה זו או אחרת את שילוב המילים "סבון" ו-"מרסיי". כמובן שלא מדובר באותו יצרן. אבל איכות היא איכות.

מגדל סבונים - צילום: עמית מנדלזון

למכור בשמים ולהשאיר בצד מותג יוקרתי כמו סבונים מתוצרת מרסי, בעיקר אחרי השקעה לא קטנה של מיקום, מיתוג ועיצוב של חנות בשמים יוקרתית איננו בא בחשבון ואכן בעלת החנות מוכרת במקום, גם סבונים ממיטב התוצרת המקומית בעיקר עבודת יד.

בקבוקוני בושם - צילום: עמית מנדלזון

תזמון, הפתיחה, מושלם, בימים אלו מתחילים נחילי התיירים לנהור אל העיר בזרם מסיבי שרק ילך ויגדל באופן קבוע, למרות ההרס הטוטאלי שגורמות עבודות שיקום הנמל.

כל התמונות:

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן