Skip to content

דם ויזע בדרום אמריקה: ראלי דקר שוב איתנו

בפעם ה-32 יצא לדרך מפעל הספורט המוטורי הגדול, המורכב והקשה בעולם: מירוץ שטח שיתפרש על 8373 ק"מ של דרך לא דרך במשך 15 ימי תחרות מאת דני בר ביום ראשון ה-1 לינואר 2012 יצא לדרך ראלי דקר, התחרות המוטורית הגדולה ביותר בעולם, ויש הטוענים שמפעל הספורט השנתי המושך הכי הרבה צופים בעולם (5 מיליון צופים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעם ה-32 יצא לדרך מפעל הספורט המוטורי הגדול, המורכב והקשה בעולם: מירוץ שטח שיתפרש על 8373 ק"מ של דרך לא דרך במשך 15 ימי תחרות

מאת דני בר

ביום ראשון ה-1 לינואר 2012 יצא לדרך ראלי דקר, התחרות המוטורית הגדולה ביותר בעולם, ויש הטוענים שמפעל הספורט השנתי המושך הכי הרבה צופים בעולם (5 מיליון צופים חי לאורך המסלול וכמיליארד צופים בטלוויזיה).

למרות שמה של התחרות, שנשמר מהמסלול המקורי של התחרות הראשונה בשנת 1979 במסלול מפריז לדקר, התחרות נערכת זו השנה הרביעית בדרום אמריקה. השנה יצאו לדרך מאות המתחרים ממר-דל-פלטה שבארגנטינה, ויסיימו ב-15 לינואר בלימה, בירת פרו.

במסלול השנה מרחק נסיעה מדברי רב יותר מאשתקד, בשטח פחות מוכר של חלק זה של העולם – מדבריות צ'ילה ופרו, בלב הרי האנדים- שילוב מדהים של הרים דיונות ומזג אויר מדברי.

מתחרי המרוץ נחלקים ל-4 קטגוריות : אופנועים וטרקטורונים – בהם נהג אחד מתמודד עם איתני הטבע, המסלול והניווט; כלי רכב דו מושביים – בהם צוות זוגי של נהג ונווט; משאיות – צוות של שלושה  (נהג-נווט-מכונאי ).

המתחרים נחלקים למקצוענים המלווים בצוות טכני המחכה להם בסוף כל יום ודואג לתחזוקה הטכנית של כלי הרכב ושל הרוכב עצמו (עיסוי, רופא וכו') ולמתחרים חובבניים המטפלים בעצמם בכל, ובקרבם נשירה גדולה במהלך המירוץ, בשל תקלות וקשיים פיזיים שהם אינם יכולים להם לאחר שבוע ויתר של מרוץ מפרך.

צעיר המתחרים השנה הוא רוכב הטרקטורון הארגנטיני לוקס בונטו בן ה-20 וזקן המתחרים הוא נהג הרכב פרסיסקו רגונשי בן ה-71 .

התחרות היא אישית ולא תחרות בין מדינות, אולם אי אפשר להתעלם מהנוכחות הצרפתית המסיבית עם 133 מתחרים מתוך סה"כ של 742 מתחרים (נהגים, נווטים ומכונאים).

מישראל משתתפים השנה רז הימן (נהג) והלל סגל (נווט ובונה הרכב) שמגיעים עם רכב שבנה סגל במוסך היוגב בעפולה. מי שרוצה לעקוב אחר התקדמותם יוכל לחפש אחר צוות מספר 376 כאן.

השנה לראשונה הוגבל גודל המנוע של אופנועים המשתתפים בתחרות כך שאין אופנועים בעלי מנוע בעל נפח של מעל ל-450 סמ"ק.

המסע של ראלי דאקר הוא מפגן עוצמתי של ספורט, אולם לא פחות של ארגון. כל יום מוקם מאהל המארח את  מאות המתחרים, העיתונאים ומלוויהם, במרחק 500 ק"מ מהנקודה בה היה ביום הקודם. לצורך התמיכה בכל האופרציה מתלווים למתחרים כ-1,000 אנשי צוות (רפואה, אוכל, ניקיון, תיקונים ועוד) הנעזרים ב-40 מכוניות, 11 מסוקים, 12 מטוסי מטען, 55 משאיות, 5 אוטובוסים ועוד.

סה"כ המרחק אותו יגמעו משתתפי המרוץ בשבועיים של תחרות (עם יום מנוחה אחד באמצע) הוא 8,373 ק"מ. מתוך מרחק זה 4,406 ק"מ הם מרחק תחרותי עם מדידת זמן לכלי הרכב וכ-200 ק"מ פחות לפרשים הבודדים – רוכבי האופנועים והטרקטורונים.

המתחרים הרבים על 4 תארי הזכייה מתחלקים להלן: מכוניות – 171, אופנועים – 185, טרקטורונים – 33, משאיות – 76

ראוי לציין כי בין המתחרים ישנן גם 11 נשים וכן שכרבע מהמתחרים משתתפים בתחרות זו הפעם הראשונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן