Skip to content

תקרית אש בגבול מצרים – שלושה מסתננים מסין נפצעו

הבוקר זוהתה חדירה של קבוצת מסתננים מלווה במלווים חמושים. בחילופי האש עם צה"ל נמלטו החמושים בהותירם אחריהם שלושה פצועים סינים, שעל פי החשד ביקשו לעבוד בישראל. להערכת פיקוד דרום, יש עוד קבוצה גדולה של מהגרי עבודה מסין, שממתינה להעברה בשטח סיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר זוהתה חדירה של קבוצת מסתננים מלווה במלווים חמושים. בחילופי האש עם צה"ל נמלטו החמושים בהותירם אחריהם שלושה פצועים סינים, שעל פי החשד ביקשו לעבוד בישראל. להערכת פיקוד דרום, יש עוד קבוצה גדולה של מהגרי עבודה מסין, שממתינה להעברה בשטח סיני

מאת אליק מאור

שלושה מסתננים, אזרחי סין, נפצעו הבוקר (יום שני) באורח בינוני בעת ניסיון חדירה לתחומי ישראל. כוח צה"ל זיהה את ניסיון החדירה ובמקום התפתחו חילופי אש עם ארבעה מבריחים שברחו לסיני. השלושה פונו לבית חולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני להמשך טיפול.

האירוע החל כאשר כוח של סיירת רימון, מחטיבת גבעתי, זיהה בשעות הבוקר חצייה בגבול המצרי, באזור נטפים. הכוח המתין שארבעה חמושים ועשרה מסתננים יחצו את הגבול, יגיעו לשטח הישראלי ואז הפעילו הוראות פתיחה באש. גורם צבאי אישר, כי במקום התנהלו חילופי אש, במהלכם נמלטו ארבעת החמושים לשטח המצרי ומתוך עשרת המסתננים, נפצעו שלושה מסתננים, שפונו לבית החולים עם פציעות מקליעים.

גורמים בצה"ל מעריכים, כי החמושים אחראים על נתיב ההברחות של מסתננים מאפריקה לישראל. לפי ההערכות של קצינים בפיקוד דרום, יש עוד קבוצה גדולה של סינים שממתינה בשטח סיני, כדי לחדור לישראל במטרה לחפש עבודה.

ההערכה הכוללת בצה"ל גורסת, כי לנוכח השלמת הגדר והמכשולים בגבול מצרים, מתגברים ניסיונות המבריחים הבדווים להעביר את מבקשי העבודה לישראל כל עוד אפשר, וכי הפסד כספי גדול מאוד ייגרם למבריחים שהתחייבו להעביר אנשים לתוך ישראל ולא יעמדו בכך.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן