Skip to content

הטבח בסוריה – זרז לחשיבה מחודשת במערב על הנעשה בסוריה?

הדי הטבח בסוף השבוע לא יורדים מהכותרות בבירות המערב, שנזעקות לחשוב - מעט באיחור - איך מתמודדים עם הסכסוך הרצחני שאינו נרגע בסוריה. שר החוץ הבריטי: "על משטר אסד האחריות העליונה למעשי האלימות במדינה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדי הטבח בסוף השבוע לא יורדים מהכותרות בבירות המערב, שנזעקות לחשוב – מעט באיחור – איך מתמודדים עם הסכסוך הרצחני שאינו נרגע בסוריה. שר החוץ הבריטי: "על משטר אסד האחריות העליונה למעשי האלימות במדינה"

מאת אסף בירון

קופי אנאן, ראש משלחת האו"ם והליגה הערבית לסוריה, במסיבת העיתונאים, אתמול
המתווה היחיד שיוביל לפתרון הסכסוך. קופי אנאן, ראש משלחת האו"ם והליגה הערבית לסוריה, במסיבת העיתונאים, אתמול

קופי אנאן, ראש משלחת פקחי האו"ם והליגה הערבית, הגיע אתמול (ב') לדמשק, בירת סוריה על מנת לנהל שיחות עם בכירים בממשל הסורי. השיחות הן חלק ממתווה השלום של ענאן, שמנהיגים בעולם אומרים כי הוא המתווה היחיד שיוביל לפתרון הסכסוך המתמשך בסוריה. מזכ"ל האו"ם לשעבר אמור להיפגש עם ווליד אל-מועלם, שר החוץ הסורי, וצפוי להיפגש היום (ג') עם נשיא סוריה, בשאר אסד, כך מוסרים מקורות רשמיים.

מוקדם יותר אתמול, ניסו שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב גם הם להמריץ את יישום התוכנית, הקוראת להפסקת העימותים בין כוחות הממשלה והמורדים, ולהתחלת הידברות פוליטית בסוריה. לברוב אמר כי לדידה של רוסיה פחות חשובה השאלה "מי שולט בסוריה", וחשוב יותר לסיים את שפיכות הדמים. "איננו תומכים בשלטון הסורי – אנו תומכים במתווה של אנאן", הוסיף לברוב במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם הייג במוסקבה.

 הייג עצמו הזהיר מהאפשרות של מלחמת אזרחים במדינה. "האלטרנטיבות הן תוכניתו של אנאן, ולחלופין – התפשטות הכאוס במדינה", אמר הייג כשהוא קורא לכל הצדדים להפסיק את האלימות. "איננו טוענים שכל האלימות בסוריה היא באחריות משטרו של אסד, אם כי עליו מוטלת האחריות העליונה למעשים הללו".

שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, במסיבת העיתונאים במוסקבה, אתמול
מזהיר מהתפשטות הכאוס. שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, במסיבת העיתונאים במוסקבה, אתמול

גם ישראל פרסמה הודעה רשמית בנוגע לעמדתה על האלימות בסוריה. דובר משרד החוץ הישראלי, יגאל פלמור, אמר היום כי "לאור טבעם יוצא הדופן של מעשי הטבח אשר בוצעו על ידי המשטר, ישראל סיימה את השתיקה התקשורתית שבה נקטה עד עתה", אמר פלמור. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא בנושא אתמול, והביע את מורת רוחו מהרציחות בסוריה. משרדו של נתניהו פירסם כי הוא "מזדעזע ממעשי הטבח שבועצו על ידי כוחותיו של נשיא סוריה בשאר נגד אזרחים…במהלך סוף השבוע בעיר חולה".

כזכור, בסוף השבוע האחרון פשטו נאמניו של אסד על העיר חולה, הפציצו את העיר וטבחו ב-108 אזרחים סורים, ביניהם 49 ילדים ו-34 נשים. נכון לעכשיו, לא ניתן לדעת אם הרוצחים היו מהצבא הסורי או ממליציה התומכת בשלטונו של אסד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן