Skip to content

וירוס קטלני שואב מידע ברחבי המזה"ת

וירוס הפלמר (Flamer) התוקף בימים אלו מדינות רבות במזרח התיכון, מוגדר על ידי המומחים כסיכון הגדול ביותר שבו נתקלו אי פעם. החשד, כמובן, נופל על ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

וירוס הפלמר (Flamer) התוקף בימים אלו מדינות רבות במזרח התיכון, מוגדר על ידי המומחים כסיכון הגדול ביותר שבו נתקלו אי פעם. החשד, כמובן, נופל על ישראל

מאת: עמית מנדלזון

חברת קרפרסקי, יצרנית האנטי-וירוס שחקרה את הווירוס שתוקף בימים אלו מערכות מחשב במזרח התיכון, הודיעה כי מדובר בווירוס מתוחכם המהווה את האיום הגדול ביותר שבו נתקלו אי פעם.

מה שהיכה את מומחי החברה בתדהמה הוא גודל הקוד של הווירוס, המכונה "פלמר" – פי עשרים גדול יותר מווירוס ה"סטקסנט" שתקף בשנה שעברה את מחשבי איראן, וירוס שהיה תולדה של שיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי.

הווירוס הנוכחי מורכב בהרבה, ומפאת גודלו מניחים שמדובר במאמץ שממומן על ידי מערכת ממשלתית זו או אחרת. הווירוס תוקף בימים אלו מערכות מחשב בלבנון, סוריה, איראן, איחוד האמירויות, הרשות הפלסטינית ומדינות בצפון אפריקה. הוא מוגדר כרושעה ומתפשט דרך האינטרנט, וחומרתו אילצה את ממשלת איראן לנתק שישה ממסופי הדלק שלה מהאינטרנט מחשש התפשטות. מובן שהחשד נופל מיד על ישראל, עם או בלי שיתוף פעולה אמריקאי.

בעוד שקודמו ה"סטקסנט" נועד להרוס ציוד, הפלמר מיועד לאיסוף מידע. הוא מורכב במיוחד, ועד שיאותר יספיק לאסוף ולשלוח כמות אדירה של נתונים כגון: תעבורת רשת, לכידת מסכים רלוונטיים, הקלטת שיחות קול והקשות מקלדת. מומחה אחד הגדיר את הווירוס כ"שואב אבק תעשייתי למידע רגיש". "למעשה, הוא יכול לאסוף כל מידע מהקשת מקלדת ומה שמוצג על המסך ועד לשיחה שמתנהלת מסביב למחשב" אומר מומחה אחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן