Skip to content

ראש מועצת בית אל סירב לשוחח עם מפקד איו"ש על פינוי גבעת האולפנה

תא"ל מרדכי, מפקד אוגדת איו"ש, הגיע הבוקר לפגישה בעניין הפינוי עם ראש המועצה ונתקל בסירוב לדון בנושא. ח"כים בימין כבר הודיעו, כי יפנו לממשלה ויתבעו להפסיק מגעים מסוג זה, לנוכח הנחיית נתניהו לשר הביטחון להקפיא לשבועיים כל פעילות בקשר להכנות לביצוע ההריסה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תא"ל מרדכי, מפקד אוגדת איו"ש, הגיע הבוקר לפגישה בעניין הפינוי עם ראש המועצה ונתקל בסירוב לדון בנושא. ח"כים בימין כבר הודיעו, כי יפנו לממשלה ויתבעו להפסיק מגעים מסוג זה, לנוכח הנחיית נתניהו לשר הביטחון להקפיא לשבועיים כל פעילות בקשר להכנות לביצוע ההריסה

מאת אליק מאור

ראש מועצת בית אל, משה רוזנבאום, דחה הבוקר את מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל חגי מרדכי, שהגיע אליו לשוחח על אודות פינוי גבעת האולפנה הצפוי בקרוב. "אנחנו לא מוכנים לדבר על זה", אמר ראש המועצה וסיכל למעשה את ניסיון התיאום וההדברות. 

שכונת האולפנה בבית אל (צילום: מטה שכונת האולפנה)
שכונת האולפנה בבית אל (צילום: מטה שכונת האולפנה)

הבוקר הגיע ת"ל מרדכי למשרד ראש המועצה כדי לדון בעניין פינוי בתי גבעת האולפנה הצפוי בראשית יולי, בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, בהמשך לעתירה שהגישה המשלה בניסיון לדחות את הקץ. רוזנבאום טוען, כי יש בידי חברי המועצה מכתב מיו"ר הקואליציה, זאב אלקין, ובו התחייבות שכרגע תוקפא כל פעילות שקשורה לפינוי. מסיבה זו מסרב רוזנבאום לגעת בנושא הפינוי  וטוען כי זו אחריות ראש הממשלה, בנימין נתניהו למצוא לנושא פתרון שלא יידרש לו פינוי כלשהו.

בימין פועלים להעביר החלטה שתעקוף את החלטת בית המשפט העליון ותמנע חקיקה. ח"כים בימין כבר הודיעו, כי יפנו לממשלה ויתבעו להפסיק מגעים מסוג זה, לנוכח הנחיית נתניהו לשר הביטחון אהוד ברק להקפיא לשבועיים כל פעילות בקשר להכנות לביצוע ההריסה.

לשאלת מגפון, גורמים בצה"ל תמהו ואמרו, כי תא"ל מרדכי לא הגיע לפגישה על דעת עצמו וכי הוא פועל בהוראת דרגים מדיניים.  

ח"כ זבולון אור לב, שהגיע היום למאהל המחאה שהקימו מתנחלי עמונה, סמוך לבית המשפט העליון, אמר כי כי לראש הממשלה אין דרך למסמס ולהתחמק מההחלטה להסדיר את עניין שכונת האולפנה במסגרת חוק. לדבריו, מישהו מוליך שולל את נתניהו בעניין ו"יש שתי אג'נדות בעניין, זו של שר הביטחון שתומך בפינויים וזו שמתנגדת לכך".

על פי חוק ההסדרה, שהועלה בגלל החלטת הפינוי, אם בעל קרקע לא פנה תוך ארבע שנים בתלונה מרגע שהוקמו על אדמותיו מבנים, הם לא יפונו. זו חקיקה העוקפת בג"ץ, שספק אם תעמוד במבחן בג"ץ. נתניהו מצידו נתון ללחץ כבד של שרי הימין והליכוד לקדם חקיקה זו. ברק כבר הודיע על התנגדותו התקיפה לחוק זה וטען כי מדובר בהצעת חוק המזיקה למפעל ההתיישבותי ולממשלת ישראל, בארץ ובעולם. חקיקה מסוג זה תשמש נשק אפקטיבי בידי אויבי ישראל באשר הם.

שאלנו את דובר צה"ל, מהי עמדת צה"ל לגבי סירוב ראש המועצה לדון בנושא והאמירות כי האלוף לא אמור להיפגש בעניין הפינוי עם ראש המועצה?

דובר צה"ל מסר, בתגובה לשאלת מגפון: "צה"ל מקיים שיח שוטף עם ראשי ההתיישבות ובכללן מועצת בנימין, בעיקר סביב נושאי הגנה, התיישבות והיבטים ביטחוניים. מטבע הדברים, מדובר בשיחות מקצועיות סגורות, ועל כן לא נתייחס לנאמר בהן".


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן