Skip to content

הרווח הנקי של התעשייה האווירית ברבעון הראשון היה 54 מיליון דולר

גידול של 16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 894 מיליון דולר היו המכירות ברבעון, גידול של 5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וצבר הזמנות הגיע לשיא והסתכם ב-9.7 מיליארד דולר. יצחק ניסן, מנכ"ל החברה, ציין כי עובדי החברה, שהשיגו תוצאות אלו בכישרון ובמאמץ רב, למרות קשיים אובייקטיביים, מבטיחים את פעילותה הרווחית בתקופה הקרובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גידול של 16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 894 מיליון דולר היו המכירות ברבעון, גידול של 5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וצבר הזמנות הגיע לשיא והסתכם ב-9.7 מיליארד דולר. יצחק ניסן, מנכ"ל החברה, ציין כי עובדי החברה, שהשיגו תוצאות אלו בכישרון ובמאמץ רב, למרות קשיים אובייקטיביים, מבטיחים את פעילותה הרווחית בתקופה הקרובה

מאת עמי אטינגר

הרווח הנקי של התעשייה האווירית ברבעון הראשון של השנה היה 54 מיליון דולר (6.0% מהמכירות) בהשוואה לסך של 46 מיליון דולר (5.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 16%. נכון ליום, 31 במרץ 2012, עברה החברה, בפעם הראשונה, ליתרת רווח נצבר בסך 5 מיליון דולר, לעומת הפסד נצבר בסך 48 מיליון דולר נכון ל-31 בדצמבר 2011.

צבר ההזמנות הגיע ברבעון ל- 9.7 מיליארד דולר והוא מבטיח 2.6 שנות פעילות. הגידול בצבר נובע מעסקה בסך של כ-1.6 מיליון דולר, שנחתמה ברבעון. 85% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות בחו"ל. צבר ההזמנות מורכב ממגוון מוצרים ובפיזור גיאוגרפי רחב.

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-46 מיליון דולר בהשוואה ל- 74 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

האטה במכירות מטוסי מנהלים

מכירות החברה ברבעון הראשון של שנת 2012 צמחו ב- 5% והסתכמו ב-894 מיליון דולר, בהשוואה ל- 855 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות הושג על אף ההאטה המתמשכת בשוק האזרחי בו פועלת החברה, המשפיעה בעיקר על המכירות בתחום מטוסי מנהלים ועל הפעילות בתחום תחזוקת מנועים והסבת מטוסים. המכירות לייצוא מהוות 80% מסך המכירות והסתכמו בסך של 711 מיליון דולר. נתח  המכירות לשוק הצבאי מהווה 76% מסך המכירות והסתכם בסך של 681 מיליון דולר.

השפעת פיחות השקל 

רווח גולמי ברבעון הראשון של שנת 2012 הסתכם ב-138 מיליון דולר (15.4% מהמכירות) בהשוואה ל-113 מיליון דולר (13.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 22%. השיפור ברווח הגולמי נובע מהשפעה ניכרת של פיחות השקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד, מגידול בפעילות ומהקדמת ההכרה בהכנסה עקב התקדמות בביצוע של פרויקטים. גורמים אלה קוזזו בחלקם ע"י הפסדים חד פעמיים, שכללו בין היתר הפסד של 5 מיליון דולר בגין ביטול היתר היצוא לטורקיה ע"י משרד הביטחון. החברה טרם הגיעה להסדר בקשר לפיצוי בגין ביטול העסקה הזאת.

 פרישת עובדים

ברבעון פרשו 67 עובדים לפרישה מוקדמת בעלות של 14 מיליון דולר, בהשוואה ל-21 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפרישה המוקדמת של העובדים, שהחלה בשנת 2006 ומתבצעת בשלבים, היא חלק מתוכנית ההתייעלות של החברה.

"אני שבע רצון מהמשך הגידול של החברה ורווחיותה המתמשכת. תוצאות אלו הושגו על רקע חולשת השוק הצבאי והאזרחי בעולם המערבי ולמרות אילוצים פנימיים משמעותיים, כגון מגבלות חברה ממשלתית והעדר גמישות ניהולית. הישגים אלו מצביעים על עוצמות החברה ונותנים לי את הביטחון, שיחד עם העובדים נדע להתמודד בהצלחה עם אתגרים מורכבים גם בעתיד", אמר דב בהרב, יו"ר הדירקטוריון.

 "אני גאה בגידול בצבר ההזמנות של החברה, כ-1 מיליארד דולר, שהושג ברבעון, בנוסף על גידול במכירות וברווחיות. עובדי ומנהלי החברה, שהשיגו תוצאות אלו, בכישרון ובמאמץ רב, למרות קשיים אובייקטיביים, מבטיחים את פעילותה הרווחית בתקופה הקרובה", ציין יצחק ניסן, מנכ"ל החברה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן