Skip to content

אלוף פיקוד הצפון: אלקעידה פועל כבר בסוריה ועלול לפעול משם נגדנו

בכנס לציון 30 שנה למלחמת לבנון הראשונה, אמר אלוף יאיר גולן, כי בידי החיזבאללה עשרות אלפי רקטות, שחלקן מסוגל להגיע לגוש דן. האלוף הזהיר כי בידי סוריה מאגרי נשק מתוחכמים, כולל נשק כימי, ואלו עלולים ליפול לידיים הלא נכונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכנס לציון 30 שנה למלחמת לבנון הראשונה, אמר אלוף יאיר גולן, כי בידי החיזבאללה עשרות אלפי רקטות, שחלקן מסוגל להגיע לגוש דן. האלוף הזהיר כי בידי סוריה מאגרי נשק מתוחכמים, כולל נשק כימי, ואלו עלולים ליפול לידיים הלא נכונות

מאת אליק מאור

אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן (צילום: דו"צ)
האיום הטרוריסטי מסוריה על ישראל לובש צורה. אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן (צילום: דו"צ)

בכנס לציון 30 שנה למלחמת לבנון, שנערך אתמול (רביעי) במרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר אילן בתל אביב, התייחס מפקד פיקוד צפון, האלוף יאיר גולן, לתמונת המצב הביטחונית בגבול הצפון מול גורמי הטרור הפועלים נגד ישראל, ואמר כי "יש בכוחו של צה"ל להשתלט על מרחבי השיגור המאיימים על העורף בפרק זמן יחסית קצר ולהביא בכל תא שטח כזה לתבוסה של  החיזבאללה".

האלוף אמר עוד, כי "כשמדברים על לבנון בעת הזו צריך להתחיל בסוריה, שנמצאת בתוך מלחמת אזרחים, שלהערכתי תוביל להפיכתה למדינה כושלת. בכל המדינות הכושלות הטרור פורח. להערכתי, האיום הטרוריסטי מסוריה על ישראל הולך ולובש צורה. כנראה שזה לא יקרה מחר בבוקר, אבל זה תרחיש שצריך להיערך אליו".

גולן  הוסיף, כי פעילי ארגון אלקעידה פועלים כיום במרץ בסוריה נגד המשטר הסורי וזו רק שאלה של זמן בטרם יתחילו לפעול נגד ישראל. לדבריו, "דברים שנראים לנו בלתי סבירים יכולים למצוא אותנו על ציר הזמן בעוד חודשים ספורים". "לסוריה יש ארסנל נשק גדול מאוד", הזהיר האלוף, "הכולל כלי נשק מאוד מתוחכמים, מטילי קרקע-אוויר ועד לנשק כימי. מה יקרה עם זה בעתיד?".

לגבי החיזבאללה אמר גולן, כי הארגון בונה את כוחו ברמה חסרת תקדים ולמרות שהוא פועל בדפוסים של ארגון טרור, הוא מחזיק ביכולות שאין למדינות אחרות. לגבי קשרי הארגון עם משטר האייתולות באיראן, אמר האלוף, כי "החיזבאללה חש מחויבות לאפוטרופוס האיראני". הוא הוסיף, כי "אין בכוחו להרוס את תשתית מדינת ישראל, אבל בכוחו לגרום להרס מאוד ניכר. לחיזבאללה יש אלפי רקטות בקוטר גדול, שיכולים להגיע לגוש דן והן מקור לדאגה". לדבריו, "החיזבאללה יכול להוות גורם מפריע לצה"ל, אך בכוחו של צה"ל להביא לתבוסה מוחלטת של הארגון".

לדברי גולן, איראן מוטרדת מאוד ממעמד אסד, בעל בריתה בסוריה, והיא מנסה לסייע לו גם באופן ישיר וגם על ידי החיזבאללה. האלוף ציין, כי חלק מבניית מערך הלחימה בצפון כולל הכנת הצבא למלחמה שונה והכוונה ללחימה בה האויב מסתתר בין אזרחים: "עלינו לבנות מערכת שיודעת לזהות את האויב בתנאים אלו וזה עניין לא פשוט. אנו לא נדע להתמודד עם אתגרים עצומים כאלה, אם לא נקצה לכך משאבים מתאימים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן