Skip to content

האם חמאס עוזבת את דמשק?

על פי דיווחים שונים חמאס החלה להוציא את אנשיה מדמשק כהכנה להעתקת מפקדתה מסוריה. התנועה מיהרה להודיע:"הדיווחים אינם נכונים - הבכירים עזבו את דמשק מסיבות אישיות".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי דיווחים שונים החלה חמאס להוציא את אנשיה מדמשק כהכנה להעתקת מפקדתה מסוריה. התנועה מיהרה להודיע:"הדיווחים אינם נכונים – הבכירים עזבו את דמשק מסיבות אישיות".

מאת עידו וולקן

ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס (ויקימדיה)
ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס (ויקימדיה)

משפחותיהם של בכירי חמאס בדמשק עזבו את הבירה הסורית ושוהות בתקופה האחרונה בעמאן, כך דווח אמש באתר Syrian News Station ובמספר אתרי חדשות סוריים נוספים דיווחו. בכיר בתנועה שסירב להזדהות דיווח כי משפחתו של ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמא"ס, שוהה בירדן מזה שבוע. משפחותיהם של עיזת א-רישק, סאמי חאתר ומוחמד נאסר, חברי הלשכה המדינית של הארגון, עזבו גם הן את דמשק על-פי הדיווח של הבכיר.

סוכנות הידיעות האמריקנית Associated Press מסרה כי על-פי דיווחים של כמה פעילי חמאס בסוריה, מספר מצומצם של פעילי חמאס בדרגים הנמוכים והבינוניים עזבו את דמשק בשל החשש הביטחוני, אולם נכון לעכשיו אין בכוונת התנועה להעתיק את מפקדתה מהעיר.

בכירים בתנועה מיהרו להכחיש הידיעות ובראיון לערוץ אל-ערביה, מסר משעל כי "דיווחי התקשורת על כך שחמאס עוזבת את דמשק אינם נכונים, ישנם מספר חברים בלשכה המדינית שעזבו את דמשק מסיבות הקשורות לבתי הספר של ילדיהם ולא מסיבות פוליטיות". ביום ראשון האחרון, ה-1 בינואר, פרסמה חמאס כרוז שבו קראה למציאת "פיתרון מדיני למשבר במדינה, שיממש את שאיפותיו של העם הסורי".

המחאה הסורית, שגבתה את חייהם של אלפי אזרחים עד כה, מציבה את חמאס בעמדה לא פשוטה, בשל החשש שתזוהה עם המשטר הסורי, שהעניק לה מחסה בשנים האחרונות ושאיפשר לה לפעול משטחו. מעבר מסוריה יקשה ללא ספק על תפקודה של התנועה, דבר העשוי להסביר את היסוסה של זו לצאת בגלוי נגד משטרו של אסד.

1 Comment

  1. מגפון עיתון ישראלי עצמאי
    22 בינואר 2012 @ 17:59

    […] ההמונית במדינה בשנה החולפת. בחודש שעבר אף דווח כי בכירי התנועה עזבו את דמשק עם משפחותיהם, במסגרת תהליך העתקת מטה התנועה למדינה אחרת, ידיעה […]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן