Skip to content

91 גופות מחבלים הועברו הבוקר לרשות הפלסטינית

הגופות, שמועברות כמחווה ואות של רצון טוב לרשות הפלסטינית , מעוררות זעם אצל חלק מהמשפחות השכולות, שתובעות דיון ציבורי בנושא. ארגון אלמגור מתעתד לפנות לבג"ץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגופות, שמועברות כמחווה ואות של רצון טוב לרשות הפלסטינית , מעוררות זעם אצל חלק מהמשפחות השכולות, שתובעות דיון ציבורי בנושא. ארגון אלמגור מתעתד לפנות לבג"ץ

מאת אליק מאור

ישראל החלה הבוקר (חמישי), בהעברת גופות מחבלים לידי הרשות הפלסטינית. 91 הגופות הועברו כמחווה של ישראל לאבו מאזן, נשיא הראשות הפלסטינית, כחלק מאיתות רצון טוב מצד ממשלת ישראל ובנימין נתניהו בראשה. השם שניתן למבצע הוא "מעבר ירדן". חלק ממשפחות נפגעי האיבה זועם על כך

מחווה הומניטארית. יוחזרו בארונות עטופים בדגל פלסטין
מחווה הומניטארית. הגופות יוחזרו בארונות, עטופות בדגל פלסטין

שלא ניתן לכך פרסום מוקדם, הכולל את שמות המחבלים, כדי שיתאפשר למשפחות הנרצחים לדעת אם גופת המחבל שפגע ביקיריהן כלולה בהעברה זו.

בשעות בוקר מוקדמות החלה ישראל בהעברת הגופות. 79 גופות הועברו לידי הפלסטינים ברמאללה ועוד 12 גופות, דרך מעבר ארז, לרצועת עזה. אנשי הרבנות הצבאית ערכוו קודם לכן סריקות ובדיקות בבית העלמין הצבאי לחללי אויב, הסמוך לגשר אדם בצפון, על מנת לוודא שלא נותרו חלקי גופות והגופות תוחזרנה במלואן. צלמים צבאים תיעדו את תהליך הוצאת הגופות ומתעדים גם את מסירתן. המשטרה הצבאית היא זו שתעביר אותן לידי הרשות כשכל גופה בארון עטופה בדגל פלסטין. אם לא יהיו עיכובים לא צפויים יועברו כל הגופות עד לשעה שלוש אחר הצהריים לידי הרשות.

בשעה שתיים וחצי בצהריים מתכננת הרשות הפלסטינית לקיים טקס רשמי ברחבת המוקטעה, בנוכחות הנשיא, אבו מאזן. בטקס ישתתפו נציגי המשפחות השכולות הפלסטיניות ותינשא תפילה מיוחדת. משם יועברו הגופות לקבורה סופית בערים ובכפרים השונים.

בעזה, מתכננים הפלסטינים לקבל את הגופות במעמד כל פלגי התנועות ולבצע מטח בן 21 כדורים לכול הרוג. משם יועברו הגופות לבית החולים "שיפא" בעזה ומשם למסגד במרכז העיר עזה, לתפילה לפני הלוויות עצמן.

למרות שישראל לא חשפה את שמות ההרוגים שגוויותיהם נמסרו לפלסטינים, חשפו אתמול גורמים  פלסטיניים חלק משמות ההרוגים, ביניהם אחמד חסן סרחאנה מחברון, שרצח חיילת בפיגוע בטרמפיאדה באשקלון בשנת 96, נסים ג'עברי ואחמד א-קוואסמה, שרצחו בבאר שבע בפיגוע כפול 15 בני אדם, היבה דראגמה, שרצחה שלושה בני אדם בפיגוע בקניון בעפולה, ראמז סלים, שפוצץ את עצמו בפיגוע בקפה הלל ב-2003 ועבדאללה בדראן שפוצץ עצמו בפיגוע במועדון הסטייג' בתל אביב והרג ארבעה בני אדם.

ארגון "אלמגור" מתכוון לעתור לבג"ץ, כדי שהממשלה תפרסם במלואה את רשימת השמות של הגופות שהועברו, כדי שיערך דיון ציבורי בנושא.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן