Skip to content

קבלת שבת עם סבתא רחלי בקהילת מאהל נורדאו

רגע לפני הפגנה גדולה במוצ"ש. לפנינו קיץ ארוך, שיניב עוד ועוד צורות מחאה. אבל אין ספק שהירידה לרחוב מעוררת הרבה יותר מאשר מה שנראה באופן מיידי. מאת נינו הרמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנחנו נמצאים רגע לפני הפגנה גדולה במוצ"ש. לפנינו קיץ ארוך, שיניב עוד ועוד צורות מחאה. אבל אין ספק שהירידה לרחוב מעוררת הרבה יותר מאשר מה שנראה לעין באופן מיידי

מאת נינו הרמן

הלכנו לראות קבלת שבת בקהילה היפה של מאהל נורדאו. פגשנו  קהילה שנולדה במאהלי קיץ 2011 ומקיימת מאז מסורת מרגשת של קבלות שבת בשדרה.

רשימת ההרצאות על העץ
רשימת ההרצאות על העץ, עוד מסורת (צילם: נינו הרמן)

על אחד העצים נתלתה רשימה עם מועדי מפגשי הרצאות הבאים (עוד מסורת נורדואית), ומן הבתים הסמוכים באו אנשים עם מאכלים ויין לקידוש.

מאהל נורדאו
שיר והחבר'ה במאהל נורדאו (צילם: נינו הרמן)

שירי הזמינה אותנו, חזרה מטיול ארוך בעולם,  מחוברת לפעימת הלב החם שלה, שמחה להראות לנו את שנוצר. עבורה הקהילה הזו, על מגוון הפעילויות שמתקיימים ועל החברויות שנוצרות, היא צורה נהדרת  של יחד ושייכות שהיא שמחה וגאה להיות חלק ממנה.

שירי הפגישה אותנו גם עם הסבתא של המאהל, רחלי, שסיפרה על שלושת החודשים שגרה בשדרה באוהל.

סבתא רחלי (צילם: נינו הרמן)
סבתא רחלי, ישנה באוהל בשדרה שלושה חודשים (צילם: נינו הרמן)

הקהילה הזו  שייכת לזרם הנהר הגדול של המחאה החברתית שיצרה ויוצרת כל כך הרבה צורות שבהן אנשים יכולים להוליך את הרצון שלהם לעשיות של סולידריות ועזרה הדדית.

אנחנו רגע לפני הפגנה גדולה במוצ"ש. הפעם של זרם קואליציות מבית מדרשם של סתיו וחבריה. לפנינו קיץ ארוך, שיניב עוד ועוד צורות מחאה. אבל אין ספק שהירידה לרחוב מניעה, מעוררת מחברת הרבה מעבר לנגלה ולמיידי.

באדיבות מרחבי הלב – הבלוג של נינו הרמן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן