Skip to content

ח"כ יעקב כ"ץ שובת רעב במחאה על פינוי גבעת האולפנה

"בדקנו, ואי אפשר 'להעתיק' את הבניינים. מדובר בהריסה עד היסוד. אסור לתת לשני המטכליסטים לחשוב שאפשר למכור לשרים לוקשים". כך אומר הבוקר ח"כ כ"ץ ומתחיל לשבות רעב מול ישיבת הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בדקנו, ואי אפשר 'להעתיק' את הבניינים. מדובר בהריסה עד היסוד. אסור לתת לשני המטכליסטים לחשוב שאפשר למכור לשרים לוקשים". כך אומר הבוקר ח"כ כ"ץ ומתחיל לשבות רעב מול ישיבת הממשלה

מאת טובה אבן חן

שלא יעבדו עלינו. יעקב (כצלה) כ"ץ
שלא יעבדו עלינו. יעקב (כצלה) כ"ץ

"ראש הממשלה והשר ברק חושבים שיוכלו להטעות את שרי הליכוד, ליברמן וחברי הכנסת על ידי שתי עובדות לא נכונות," אמר הבוקר יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצלה) כ"ץ. לדבריו, "בדקנו, ואי אפשר 'להעתיק' את הבניינים. מדובר בהריסה עד היסוד".

ההטעייה השנייה,  לטענתו, היא כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ימצא פתרון למעמדם של הקרקעות בגדה, שמצויות באותו סטטוס כמו זו בגבעת האולפנה. "מדובר בקרקע שבנויות עליה כ-9,000 יחידות דיור, ומשמעות פינויין היא לגרש כ-70,000 איש מביתם. עד היום לא מצא היועץ  שום פתרון לנושא".

ח"כ כ"ץ קורא  לציבור בישראל  להגיע ברבבותיו לשכונת האולפנה ולבנות בה עיר אוהלים, כדי להגן עליה בגופם וכן להשתתף בצעדה: "אני קורא לסבים ולסבתות, לדודים ולדודות, לאחים ולאחיות של 70,000 המתיישבים העומדים להיות מנושלים מבתיהם, תוך מחיקת היישוב עפרה ושליש מבית אל, ויישובים הנוספים, להתקשר לשרי הליכוד ולשר ליברמן, כדי לוודא שיצביעו בעד חוקי ההסדרה ביום ד'".

אי אפשר "להעתיק" את הבתים. גבעת האולפנה (צילום: דוברות השכונה)
אי אפשר "להעתיק" את הבתים. גבעת האולפנה (צילום: דוברות השכונה)

תושבי גבעת האולפנה גם הם מגיבים להודעת ראש הממשלה ואומרים, שכשם שבכל העולם החופשי לא הורסים שכונה, גם אם מתבררת בעיה ביורוקרטית במעמד הקרקע, כך לא תיהרס שכונת האולפנה ואלפי הבתים ביו"ש הנמצאים במעמד זהה. שכונת האולפנה לא "תועתק", גם אם היתה בניין מלגו ממש, כשם שמגדלי אקירוב ואסותא לא יועתקו.

תושבי השכונה מברכים את השרים וחברי הכנסת, שיעבירו ברוב גדול ביום ד' את חוקי ההסדרה וימנעו בכך את הגזירה שהציבור בישראל לא יכול לעמוד בה, כפי שהצהיר רוה"מ.

"אסור לתת לשני המטכ"ליסטים לחשוב שאפשר למכור לשרים לוקשים", אומר ח"כ כ"ץ ושובת רעב מהבוקר (ראשון). הוא  יתייצב מחוץ לכנסת בשעה 8:30, עם הגעת השרים לישיבת "שרינו".

 

כ

 

 

.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן