Skip to content

מהומות ברחבי מצרים בעקבות פסק הדין נגד מובארק

אלפי מפגינים, חלקם הגדול מבין תומכי האחים המוסלמים, דרשו לטהר את מערכת המשפט והתקשורת מסמלי המשטר הקודם. המפגינים קראו סיסמאות בגנות פסקי הדין ובגנותו של היועץ המשפטי לממשלה, שהואשם באוזלת יד בהשגת ראיות מספקות לצורך הרשעת הנאשמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי מפגינים, חלקם הגדול מבין תומכי האחים המוסלמים, דרשו לטהר את מערכת המשפט והתקשורת מסמלי המשטר הקודם. המפגינים קראו סיסמאות בגנות פסקי הדין ובגנותו של היועץ המשפטי לממשלה, שהואשם באוזלת יד בהשגת ראיות מספקות לצורך הרשעת הנאשמים

מאת יצחק קמחי-זוארץ

לאחר הקראת פסק הדין כנגד הנשיא המצרי לשעבר חוסני מובארק, יצאו המונים לכיכר תחריר סמל  האביב הערבי במצרים, במחאה על העונש הקל כביכול שניתן לנשיא ולשר הפנים לשעבר, חביב אל-עדלי, בגין חלקם ברצח מפגינים מצרים במהלך אירועי המהפכה בשנה שעברה, ועל  זיכוי שתי בניו מאישום בשחיתות. במקביל, הותקפו פעם נוספת מטות הבחירות של המועמד לנשיאות אחמד שפיק, האחרון שכיהן כראש ממשלה תחת מובארק.

קוראים לטהר את בתי המשפט והתקשורת. מפגינים בככר תחריר
קוראים לטהר את בתי המשפט והתקשורת. מפגינים בככר תחריר

אלפי המפגינים, שחלקם הגדול בא מבין תומכי מפלגת האחים המוסלמים, דרשו לטהר את מערכת המשפט והתקשורת ולנקות אותם מהסמלים של המשטר המצרי הקודם. המפגינים קראו סיסמאות בגנות פסקי הדין שנקראו בבית הדין ובגנותו של היועץ המשפטי לממשלה, שהואשם באוזלת יד בהשגת ראיות מספקות לצורך הרשעתם של הנאשמים.

חבר הלשכה של האחים המוסלמים ודוברה, אחמד אעזלאן, אמר כי תומכי המפלגה משתתפים בהפגנות עם כל השכבות של העם המצרי נגד גזר הדין ה"שערורייתי" נגד הרוצחים של "חללי המהפכה ב -25 בינואר". במקביל, הביע האתר הרשמי של המהפיכה באינטרנט את תמיכתו בדברים הללו והביע "סולידריות מלאה עם הקבוצה של משפחות השהידים."

מועמד האחים המוסלמים במרוץ לנשיאות, מוחמד מורסי, הבטיח כי אם ינצח בסבב הבחירות השני הוא ידאג למשפט חוזר למובארק ולעוזריו, כדי שתוכח אשמתם בהוצאה להורג של המפגינים בכיכר תחריר. מועמדים נוספים שהפסידו בסבב הקודם, כמו חמדין סובחי ואבו אל פותוח, הצטרפו גם הם אל המפגינים בכיכר תחריר.

מחאה גם במקומות נוספים

בעיר החוף אלכסנדריה יצאו לרחובות אלפי אנשים במחאה על גזר הדין הקל יחסית שניתן למובארק, בניו ועוזריו. קהל רב התאסף על יד מסגד השופט איברהים בקריאה להפלתו של המשטר הנוכחי.

מפגין מחוץ לבית המשפט
מפגין מחוץ לבית המשפט

על פי מספר עדויות שדווחו בערוץ הטלוויזיה הלוויני אל ג'זירה, צעדו במחוז סואץ אלפים לעבר "כיכר הארבעים" וכ-1,500 בני אדם התאספו בעיר איסמעיליה הצופה גם היא לעבר תעלת סואץ. כ-2,000 בני אדם צעדו בפורט סעיד, בדרישה לטיהור מערכת המשפט.

במקביל הותקפו פעם נוספת, בערים שנות במצרים, מטות הבחירות של המועמד לנשיאות המצרית, אחמד שפיק. זאת לאחר שרק בשבוע שעבר הותקף מטהו לאחר פרסום תוצאות הבחירות. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, פשטו צעירים זועמים על מטה הבחירות של שפיק במחוז פאיום בדרום קהיר והשאירו שם הרס וחורבן.

על פי העדויות, הצעירים אלה היו חלק מעצרת שהתכנסה במחאה על גזרי הדין. ההסתערות כללה הרס של ציוד משרדי, רהיטים וניירת השייכים לתעמולת הבחירות שפיק מלווה בקריאות: "שפיק הוא פליט של המשטר הישן". עיזאת שייבה, מנהל התעמולה של שפיק במחוז פאיום, אמר כי "ההתקפה שנעשתה על המטה איננה מוצדקת". מטהו של שפיק בעיר ערדאקה, הנמצאת לחופי הים האדום, עמד תחת מתקפה של פורים וזגוגיותיו נופצו.

סוכנות הידיעות המצרית מסרה היום, כי הנשיא המורשע מובארק נקלט בכלא טורא בקהיר, קיבל מספר אסיר והולבש מדי אסיר כחולים. מובארק, שלפי דיווחים אתמול עבר אירוע לב, ביקש להמשיך לקבל טיפול בבית החולים של הכלא. עוד נודע, כי התובע הכללי במצרים יערער על גזרי הדין שניתנו לנשיא לשעבר ולשני בניו על ידי בית המשפט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן