Skip to content

גבעת האולפנה היא כולה סיפור של כבוד, לא פחות ולא יותר

האולפנה היא טעות קשה מיום היווסדה. הרבה שנים, הרבה ממשלות, ואף אחת לא השכילה לפתור את הבעיה כשהייתה קטנה, נניח לקנות את השטח לפני שהכל התפוצץ. מאת זיו טרנר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האולפנה היא טעות קשה מיום היווסדה. אפילו כשנוסדה ידעו על בעיות הבעלות של הקרקע, והיא נוסדה בטעות, "הרחבה טבעית", אבי אבות הנזקים של יו"ש. הרבה שנים, הרבה ממשלות, ואף אחת לא השכילה לפתור את הבעיה כשהייתה קטנה, נניח לקנות את השטח לפני שהכל התפוצץ

מאת זיו טרנר

זהו, ביבי מפנה את גבעת האולפנה. הפוליטיקאים שמחפשים נואשות קצת צומי, בעיקר ההוא שמאיים על כולם בפירוק הממשלה, ושונא המסתננים, כולם כולל כולם, נזדעקים לגורל ההתיישבות היהודית ביו"ש בגלל גבעה אחת, האולפנה שבצפון מזרח בית אל, כי חלק מהגבעה הנ"ל, אולי חמישה בתים משותפים בערך, על שלושה דונם, נמצאים על קרקע שהוכחה כפרטית, נגזלה, ללא מעמד חוקי, שייכת לבעליה שלא מכר אותה, והחשוב מכל – קיבלה גושפנקה כזו בכל בתי המשפט בישראל.

כן, כך בדיוק, הנה הגענו לשוקת הצווחות "תחזיקו אותי", כי הכל יקום או ייפול בגלל הגבעה המטופשת הזו. ראינו את הסרטים שעשה הימין, מנומקים דמגוגית להפליא. הימין הפסיד בקרב הזה, וזה מעצבן את הפוליטיקאים הקטנים שלו.

גבעת האולפנה
גבעת האולפנה. חבל על המשפחות

האמת, כואב לי על המשפחות שגרות שם כבר שנים. לוקחים להן את הבית, וזה תמיד עצוב. אני רוצה לחשוד שהם באמת קנו את הבית בתמימות, אבל מי הולך לגור בהרחבה של בית אל, עם מעמד בלתי מובן ליום השלום בו יוחזרו  השטחים, אי שם בצפון העיר על רבע גבעה כלשהי, בלי לדעת את האמת מאחוריה? הם ידעו גם ידעו, אנשים לא תמימים. כל מיני פוליטיקאים בגרוש הבטיחו להם שיהיה בסדר, בדיוק כמו בפינויים הקודמים. ההוא עם הכיפה הסרוגה שוב אמר שיהיה בסדר. מה לעשות, בית המשפט אמר שלא, והופה, הממשלה מפנה, תרצה או לא. אפילו השופט של הממשלה, זה שהיא שמה שם לשמחתה, עשה להם זובור. נראה שזה באמת לא חוקי על גבול הפלילי.

לא עשו צעדים נורמליים של מו"מ מול בעל שטר הקניין, כי "הוא ערבי"

גבעת האולפנה היא טעות קשה מיום היווסדה. אפילו כשנוסדה ידעו על בעיות הבעלות של הקרקע, והיא נוסדה בטעות, "הרחבה טבעית", אבי אבות הנזקים של יו"ש. הרבה שנים, הרבה ממשלות ואף אחת לא השכילה לפתור את הבעיה כשהייתה קטנה, פיצ'לה, נניח לקנות את השטח לפני שהכל פוצץ בבית המשפט, בעיתונות. לא עשו צעדים נורמליים של מו"מ מול בעל שטר הקניין, אלא התעלמו ממנו, כי "הוא ערבי". זה עבר שם לכמה אנשים בראש, אדוני השטחים, מנהלי ההרחבה הטבעית. הם, הממשלה, ממילא יכולים לחוקק חוקים שימנעו מהערבי לקבל את השטח שלו, כי הם זו הממשלה. אבל מה לעשות שיש גם חוק בינלאומי על שטחים כבושים, וכל להטוט משפטי לגייר את השטח יגרום לניתוקה של ישראל מהעולם? קשה, החיים קשים.

יכולים היו, נניח, להציע למר בעלבית של הקרקע לקבל פי שלושה יותר דונמים, אפילו גבעה שלמה אחרת גדולה יותר בסדר גודל, ממש ליד, ועוד קצת כסף בכיס, איזה מיליון או עשרה, העיקר שיהיה שקט. אז היו עוד קצת צווחני ימין  הזויים שאנחנו מוכרים את שטחי ארץ ישראל השלמה, ואין חילופי שטחים. אז יגידו. שקט, זה לא מה שהממשלה מחפשת, מתמחה בו? הרי ממשלות ישראל מומחיות בקניית שקט, זה עיסוקן הראשי.

נניח שאפשר היה בעזרת יחסי מדינה, מדיניות, נורמליים, לפנות לאבו מאזן כזה – או בערוצים חשאיים, לחמאס, כי כשנוח לנו אנחנו חברים של החמאס – שיגידו למר בעלבית של הקרקע שייקח את העיסקה ושלום על ישראל. איזה בקשיש קטן אפילו לתת להם, דמי תיווך כאלו. טוב, אז בלי שלום. בעיה, כי אין לנו יחסים, אפילו יחסים לא נורמליים, עם אבו מאזן. אז גם הוא נפסל, ומדחי אל דחי הגענו לבושתנו למצוות הקיום של חוקי מדינת ישראל ובית המשפט העליון, כי יש גם גבול עד כמה אפשר לבזות גם אותו.

כל הסיפור הזה הוא סיפור של כבוד, לא יותר, לא פחות. כמו נער דוקר למען הכבוד שלו, ככה מרגיש הערבי-פלסטיני  עכשיו. נלחם למען הכבוד שלו, ודוקר את ישראל. אין כאן היגיון עסקי, וכמה מיליונים בוודאי היו עוזרים לו יותר מגבעת הטרשים הזו. זה רק אמוציות, כי ניסינו לזמבר לו הכבוד. גם לערבים יש כבוד, והגיע הזמן שנלמד את זה, גם כלפי חוץ. גם הכבוד שלנו משחק תפקיד, ויצא לנתניהו הביבי במשחק הכבוד הזה. הנה, הכבוד שלי, של הביבי שלכם, יגן על הארץ וניתן להם בראש עם עשרה בתים חדשים על כל אחד שיפונה. תגובה ציונית הולמת, רק טפשית מאוד. גם סוג של ציונות שנת 2012, הולמת וטפשית.

בסוף, המשפחות נשארו בלי בית ועוברות למטחנת הבשר של הקרווילות. חבל על התמימים.

3 Comments

  1. יהודה דורנר
    3 ביוני 2012 @ 15:13

    מי שבטוח לא תמים הם ארגון "יש דין" ו"שלום עכשיו". הם חיפשו בעלים פוטנציאליים לקרקע (עוד לא הוכח שהיא שלהם) הם ליבו כאן אש ושנאה, הם משקיעים כספים לתשלום לסוללת עורכי דין בבג"ץ כדי להביא להריסת בתים ביו"ש. מה שעוד יותר מרגיז הוא שאותם ארגונים ממש, מגינים גם על בדואים שהשתלטו על קרקעות בנגב ובגליל. שם הם לא מזמרים את הזמירות הרגילות אודות שלטון החוק והדמוקרטיה. שונאים את ההתיישבות, כבר אמרנו ?

  2. דוד הלל
    3 ביוני 2012 @ 13:18

    לא, לא היו יכולים לשלם לבעל הקרקע פיצויים בשקט. יש על זה גזר דין מוות ברש"פ.
    הנוהל ביו"ש הוא שמוכרים את הקרקע "מתחת לשולחן", בלי לבצע רישומים. ואז כשזה מגיע לבית משפט הערבי מוכרח להישבע באמא שלו שהוא לא מחר, אחרת למחרת הוא יהיה תלוי בכיכר מנרה. ככה זה עם הפרטנרים.
    לכן הפיתרון היחיד הצודק הוא לעשות מה שעושים במקום שבו חל החוק הישראלי: אם מישהו בנה בתום לה על קרקע של מישהו אחר, והמישהו האחר מתעורר אחרי שנים, אז הוא מקבל פיצוי והולך לישון. לא הורסים סתם. כלומר: כל עוד לא מדובר במתנחלים, שמצווה להרוס להם כמה שיותר

    • נתי
      5 ביוני 2012 @ 6:36

      לדוד הלל:
      אתה כותב "הפיתרון היחיד הצודק הוא לעשות מה שעושים במקום שבו חל החוק הישראלי"
      דא עקא ששם לא חל החוק הישראלי. לו היה חל לא היתה אפשרות לבנות את המקום מלכתחילה. ולו היו מנסים לפלשתינאים היה כח מחאה בפני הרשויות. אבל כל זה לא קיים, כי החוק הישראלי לעולם לא הוחל על שטחי יו"ש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן