Skip to content

הנותנת, קווים לדמותה

אנחנו הנשים מכירות היטב את "הנותנת". לפעמים זו החברה לכיתה או ליחידה, הסטודנטית באוניברסיטה או המאהבת המזדמנת של איש העסקים. כל זמן שהסקס בעיניה הוא כלי להשגת מטרות, היא תמשיך להיות מנוצלת. ככל שהיא יותר נותנת, ככה היא פחות מקבלת ופחות מוערכת. הרהורים בעקבות הסרט החדש "הנותנת" מאת קארין לוינסקי עברו כבר כמעט עשר שנים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנחנו הנשים מכירות היטב את "הנותנת". לפעמים זו החברה לכיתה או ליחידה, הסטודנטית באוניברסיטה או המאהבת המזדמנת של איש העסקים. כל זמן שהסקס בעיניה הוא כלי להשגת מטרות, היא תמשיך להיות מנוצלת. ככל שהיא יותר נותנת, ככה היא פחות מקבלת ופחות מוערכת. הרהורים בעקבות הסרט החדש "הנותנת"

מאת קארין לוינסקי

ביטחון עצמי שואף לאפס. בן-אשר בסרט "הנותנת"

עברו כבר כמעט עשר שנים מאז שמעתי לראשונה את הכינוי הזה בליווי חיוך גברי מרייר. מבט מפשיט בעיניים עם ניד ראש קטן, וכולם ידעו למה הכוונה אצלנו שם בגולני.

עכשיו עשו על זה סרט. וואלה איזה קטע. 

האמת, כל אחת מאיתנו הנשים בין גיל 17 ל-37 (עם זליגה גמישה של השנים) חוותה משהו מהחוויה הזאת של ה"נותנת". לפעמים החברה לכיתה או ליחידה, לפעמים שלא בצדק, כי הדביקו לה תווית מתוך קנאה, שנאה או צרות עין. לפעמים בצדק, כי היא נותנת.

הנותנת האמיתית היא אישה/ילדה עם בעיה של ביטחון עצמי נמוך עד אפסי, תפיסה חברתית מעוותת של סקס ואהבה, וחסך רגשי במישור כזה או אחר בחיים.

אם יש לה מזל והמג"ד הנשוי בסביבה, זה לא יהיה רע בכלל אם תעשה לו עיניים, תבליט את יתרונותיה הצעירים ותזכה לחמם את מיטת השדה שלו בלילות. הסיפוק גדול במיוחד אם ידוע שאשתו כוסית אמיתית, אז מה אם היא בהריון בחודש התשיעי

זה מתחיל כשהיא בת 17 ואולי 15, החברים מסביב מתחילים להתחלק לזוגות כמו בתיבת נוח, והיא נשארת היחידה מחוץ למעגל. אולי היא לא הכי יפה, לא הכי חכמה או מצחיקה, או עשירה, והיא מרגישה הרחק מאחור. היא רוצה להשלים מהר את החסר ואיך הכי קל אם לא לעשות עיניים לבן שהיא מחבבת, להתקדם ללבוש פרובוקטיבי, לגרות את כל המיצים של הבנים בסביבה,למצוץ כמו כולן ולבסוף, כדי לקבל את החותמת, גם שוכבת עם החתיך של הכיתה ואולי גם עם החברים הטובים שלו.

היא זונה של אהבה.

אחר כך בלילה, היא תחשוב על זה, לא בטוח שזה ישמח אותה, אולי אפילו תבכה על מעשיה, אבל תחשוב לעצמה כי רק כך היא מצליחה להיות חלק, להיות בעלת ערך, נאהבת, נחשקת.

זונה של אהבה. בן-אשר וישי גולן ב"הנותנת"

אחר כך, בצבא, היא מגיעה ליחידה סגורה, כולם סביב גברים-גברים והיא, ענוגה שכמותה, לא רוצה לעשות תורנות מטבח, ובטח לא ללבוש א' כל היום, אז למה שלא תתחנחן קצת לרס"ב? קצת מזמוזים עם הנהג יסדרו לה הסעה נוחה הביתה, ואם תשכב עם הטבח היא בכלל מסודרת לארוחות שחיתות כל ערב.

אם יש לה מזל והמג"ד הנשוי בסביבה, זה לא יהיה רע בכלל אם תעשה לו עיניים, תבליט את יתרונותיה הצעירים ותזכה לחמם את מיטת השדה שלו בלילות. הסיפוק הוא גדול במיוחד אם ידוע שאשתו כוסית אמיתית, אז מה אם היא בהריון בחודש התשיעי. נכבש עוד זכר אלפא ויש לה סימן נוסף על החגורה. גם הוא, הסירו דאגה מליבכן, ייצא מבסוט מהמפגש, הנה הצליח לכבוש עוד פרגית. זונות של אהבה.

אז מה אם היא משתמשת בנשק הקדמוני שאלוהים נתן לה? וכי למה הוא נתן לה אותו? לא בשביל ההישרדות?

ויש איש העסקים, שהנותנת פגשה במקרה במטוס. אחרי טיזינג תחת אלכוהול והחלפת מספרים, היא כבר עושה לו את זה בכל טיסות העסקים הבאות לאירופה. היא יופי של נותנת והוא נהדר כשהוא מחזיר לה. בדיוטי פרי. זונה של מותגים

באוניברסיטה הנותנת תשב יפה בשורה הראשונה, היא לומדת, משקיעה, מקבלת ציונים טובים, אבל בשביל הפקולטה למדעים מדויקים צריך יותר מ-90.

אז מגיעים למרצה של הקורס קצת לפני השיעור, נותנים לו להריח את הבושם המשכר, ליהנות ממחשוף רחב ומרגליים חטובות. דואגים שכל הציוד יהיה מונח לפניו במהלך השיעור, ובגמר השיעור, קצת לפני מועד המבחנים, היא כבר אצלו בין הסדינים. היא אמנם נותנת אבל גם מקבלת. מה רע?

הנותנת על-פי הצייר טולוז-לוטרק

ויש איש העסקים, שהנותנת פגשה במקרה בטיסה עם החברות לאמסטרדם. הוא שם עליה עין בחולצת הבטן הלבנה וחצאית הג'ינס הקצרה, ואחרי טיזינג תחת אלכוהול והחלפת מספרים, היא כבר עושה לו את זה בכל טיסות העסקים הבאות שלו לאירופה. היא יופי של נותנת והוא נהדר כשהוא מחזיר לה. בדיוטי פרי. זונה של מותגים.

לפעמים, זה נגמר כאן, אם היא מצאה את אהבת חייה. ולפעמים לא.

בקיצור, אנחנו הנשים, מכירות את הנותנת, יש שיודעות לתת וגם לקחת, לפעמים היא נותנת כי היא מרגישה חייבת ורוצה להיות בעלת ערך, ולפעמים היא נותנת כי כך כולם חושבים, ולמה להרוס את השם? בסופו של דבר יש תמורה בעד האגרה.

או שלא.

כך גם בסרט הישראלי החדש של הגר בן אשר, "הנותנת", שעלה בחודש שעבר על המסכים, היא עדיין מחפשת את עצמה, לא סגורה על ההורות ועל העוצמה, משתמשת בסקס כדי להשיג מטרות קטנות כגדולות, לפעמים עבור דברים פעוטים וחסרי ערך, לפעמים תוך הפעלת מניפולציות, אבל תמיד מעמדת נחיתות ללא מודעות.  והכי גרוע, שהיא מגדלת דור שני של נותנות.

הבת הבכורה של הגיבורה כבר מפתחת תסמינים כשהיא בקושי בת 12, מפלרטטת שלא מדעת עם החבר של אימה כדי להשיג תשומת לב ועושה כל שבידה להתחנחן למדריך בתנועת הנוער. בסוף היא "תגמור" כמו אימה. כמו נותנת.

הנותנת, אם לא תשנה את תפיסת עולמה ולא תצא מפינת המסכנות והקורבנות שלה, תמשיך לתת לעולם. והעולם ייקח. והרבה. כל זמן שהסקס בעיניה הוא כלי להשגת מטרות, היא תמשיך להיות מנוצלת (על ידי עצמה כמו על ידי סביבתה). ככל שהיא יותר נותנת, ככה היא פחות מקבלת ופחות מוערכת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן