Skip to content

האם יש לנו דמוקרטיה ?

אין ולא הייתה בישראל דמוקרטיה אף פעם, למעשה הדבר נכון לכל העולם המערבי, אם כי בישראל המצב גרוע יותר. יש לנו בחירות דמוקרטיות, נכון, אחת לארבע שנים אנחנו הולכים לבחור ללא אקדח מוצמד לרכה. זהו בזה הסתיימה הדמוקרטיה שלנו. ארבע שנים עכשיו אנחנו תחת שלטון אוליגרכי שמשרת את עצמו. הוא ממנה את מקורביו הוא דואג […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין ולא הייתה בישראל דמוקרטיה אף פעם, למעשה הדבר נכון לכל העולם המערבי, אם כי בישראל המצב גרוע יותר.

יש לנו בחירות דמוקרטיות, נכון, אחת לארבע שנים אנחנו הולכים לבחור ללא אקדח מוצמד לרכה. זהו בזה הסתיימה הדמוקרטיה שלנו. ארבע שנים עכשיו אנחנו תחת שלטון אוליגרכי שמשרת את עצמו. הוא ממנה את מקורביו הוא דואג טייקוניו, הוא מעוות את הסטטיסטיקות, הוא מחליט. האם יש לנו זכות דיבור ? לא ! האם איזה שהוא פוליטיקאי אי פעם קיים את מה שהבטיח ? האם שאלו אותנו בטרם בוצעו החלטות ? וכאן אני מכה על חטא, גם אני טעיתי. אריק שרון היה צריך לשאול את הציבור בטרם פינה את גוש קטיף, אולמרט היה צריך לשאול את הציבור בטרם יצא למלחמה עלובה, ועוזי לנדאו היה צריך לסתום את הפה ולשאול את הציבור האם הוא מוכן לחלק מתנות ליצחק תשובה. אבל החונטה השלטת לא חייבת דין וחשבון לציבור. 4 שנים היא ממנה שופטים, היא קובעת חוקים, היא סותמת פיות היא מחזיקה במשטרה ובצבא והיא מחסלת מחאה ציבורית. זה נכון לכל העולם לא רק לישראל. אבל בישראל המצב חמור במיוחד. מדוע אתם חושבים שאף פוליטיקאי לא מוכן להצביע למען חוקה בישראל ? כי חוקה דמוקרטית אמתית תגביל את החופש של הפוליטיקאי לחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים. בצרפת יש בית דין לענייני חוקה, וגם אם חוק כלשהו עבר את הממשלה, בית הנבחרים והסנאט הוא עדיין צריך לעבור את בית הדין לחוקה. בישראל אין חוקה ואין מחסומים ופוליטיקאי הישר בעיניו יעשה. האם פוליטיקאי רץ לבחירות כדי להיטיב עם כלל הציבור ? לא ! הוא רץ לבחירות בשביל כוח, השפעה ובמקרה המכוער ביותר לוביזם לסקטור שלו (החרדים במקרה שלנו).

האם איזו שהיא ממשלה עשתה משהו כדי להקל על הציבור הרחב ? חס וחלילה ! רוצים לבדוק את זה בואו נדבר על רגולציה. במדינת ישראל יש מנגנוני רגולציה אלא שאיש לא טורח לתת להם שיניים או שהם בעצמם מעצם היותם כפופים למערכת הפוליטית נגועים באינטרסנטיות ומסרבים לפעול, זו הסיבה שהמונופוליזם, והנפוטיזם הם מחלה חשוכת מרפא בישראל.

אבל איך סותמים לציבור את הפה ? מנפחים לו את השכל. המדיה כולה בלי יוצר מהכלל בכל העולם בבעלות אינטרסנטים ובעיקר בעלי הון. הללו הבינו מזמן שהמדיה הוא הכלי לשטוף את המוח של הציבור. למה אתם חושבים ש"האח הגדול" כל כך חשוב ומפומפם, כי הוא מסיח את הדעת. זה שהוא בא על חשבון תרבות אמתית, למי אכפת ? הרי הוא מסיח את דעת הציבור מהבעיות האמתיות, עד שמגיעים הסקרים ומגלים שהחינוך בישראל צנח לתחתית הטבלאות העולמיות, עד שמגיעים לבתי החולים ומגלים שהם על סף התמוטטות, עד שמגלים שהרכבת איננה מתפקדת. אבל למי אכפת הערב יש "הישרדות".

מהפכה רבותי איננה מילה גסה ! המהפכה הצרפתית של 1789 הביאה את הציבור לשלטון ועמו את שוויון הזכויות, ב-1968 ירדו הצרפתי לרחוב וזכו למדינה סוציאליסטית אפילו אם היא נשלטת על ידי הימין, והיום כל נשיא פוחד פחד מוות ממהפכה חדשה.

הניסיון לקיים מחאה מנומסת רק הוכיח שלא כך מתנהלת מהפיכה וההמצאה שנקראת "מרי אזרחי סביל" היא בדיחה שהמציאו השלטונות כדי לוודא שהתחת שלהם לא בסכנה. כי אם הם היו חוששים ממשפט העם, אולי הייתה לנו דמוקרטיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן