Skip to content

מחירי הנפט ממשיכים לצנוח – בקרוב גם הדלק

לאחר שבחודשים האחרונים נסקו מחירי הדלק ואף שברו שיאים, מחירי הנפט בעולם החלו לרדת ומושכים מטה גם את הבנזין. לדעת מומחי שוק – הקיץ כבר נוכל לנהוג מבלי להכביד על הכיס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שבחודשים האחרונים נסקו מחירי הדלק ואף שברו שיאים, מחירי הנפט בעולם החלו לרדת ומושכים מטה גם את הבנזין. לדעת מומחי שוק – הקיץ כבר נוכל לנהוג בלי להכביד על הכיס

מאת שי שגב

מחירי הנפט ירדו מאוד בחודשיים האחרונים, בשל צניחת מחיר הנפט הגולמי ל-97 דולר לחבית בממוצע. ההסבר פשוט: מאז חודש מרץ האחרון, העולם מייצר יותר נפט מאשר הוא צורך, בהתאם לנתונים שנאספו מיצרניות אנרגיה בעולם.

צריכת הנפט העולמית נמצאת בירידה מאז סוף שנת 2011: באפריל האחרון, העולם השתמש ב-88.5 מיליון חביות ביום, לעומת 90.4 מיליון חביות בחודש דצמבר 2011. במקביל, התפוקה העולמית גדלה בהתמדה בשנה האחרונה, בשל השקתם של שדות נפט חדשים וכן בשל טכניקות קידוח חסכניות במיוחד, כמו גם גידול של 10% בתפוקת מדינות אופ"ק במהלך 12 החודשים האחרונים. בפעם האחרונה שהאספקה עברה את הביקוש היה בשנת 2006.

העובדה החשובה ביותר, הצריכה העולמית בשפל של 15 שנה, כתוצאה מהיחלשות כלכלית עולמית מצד אחד (כולם חושבים פעמיים אם להתניע את הרכב או להשאיר את הדוד החשמלי דולק עוד שעה), ומצד אחר, צריכת אנרגיה יעילה יותר.

הקיץ יהיה ירוק יותר

במהלך החודשים אוקטובר ועד מרץ, מחירי הנפט נסקו – ובעקבותיהם מחירי הדלק, וזאת בשל הספקולציות על אודות הגבלות אספקת הנפט מאירן לאירופה.

לדעת אנליסטים מתחום האנרגיה בארצות הברית, כיוון ששליש ממחיר הדלק שאוב מתוך מחיר הנפט, המחירים ימשיכו לרדת בעונה הקרובה, עובדה שבהחלט תספק הקלה מסוימת לאלו שאוהבים לתור את הארץ ברכבם במהלך חופשת הקיץ.

/
התמונות באדיבות: www.FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן