Skip to content

בנווה שלום המומים: זו לא פעולה של תג מחיר

"לא צריך לחכות יותר מדי זמן לפני שיפצעו קשה או יהרגו מישהו. הכתובת היא על הקיר", מזהיר היום אנואר דאוד, מנהל בית הספר הדו-לאומי בנווה שלום, לאחר שביישוב נוקבו צמיגי מכוניות ורוססו כתובות נאצה נגד ערבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא צריך לחכות יותר מדי זמן לפני שיפצעו קשה או יהרגו מישהו. הכתובת היא על הקיר", מזהיר היום אנואר דאוד, מנהל בית הספר הדו-לאומי בנווה שלום, לאחר שביישוב נוקבו צמיגי מכוניות ורוססו כתובות נאצה נגד ערבים  

מאת אליק מאור

"זו לא פעולת תג מחיר, אלא פשע של שנאה עצומה", אמרו היום תושבי נווה שלום, הישוב המעורב, ערבי-יהודי, השוכן באזור לטרון, לאחר שאלמונים ריססו לפנות בוקר (שישי) כתובות נאצה על מכוניות ביישוב וניקבו צמיגים של חלק מהן. נכתב בהן: "מוות לערבים", "ד"ש מהאולפנה", "כהנא צדק", ו"ד"ש מחוות גלעד".  כתובות דומות רוססו גם על כתלי בית הספר היסודי בישוב. משטרת מרחב ירושלים מסרה כי נפגעו גם כמה מכוניות של תושבים יהודים, אולי כי הפורעים התבלבלו.

עם דחיית הצעת חוק ההסדרה פרצו מהומות בירושלים. אנשי ימין ומתנחלים התעמתו עם המשטרה. הבעירו צמיגים  עגלות אשפה. במהלך העימותים נעצרו פעילי ימין קיצוני וביניהם איתמר בן גביר, מהימין הקיצוני.

בחודש פברואר האחרון רוססו כתובות דומות של "מוות לערבים" ו"כהנא צדק", במגרש המשחקים של בית הספר הדו לשוני "יד ביד" בירושלים. באותו יום גם רוססו כתובות נאצה נגד הדת הנוצרית על קירות מנזר בעמק המצלבה. גם בכפר הפלסטיני, לובן א-שרקייה, צפונית לרמאללה, רוססו לוחות שיש בכניסה לישוב ועל מכוניות חנות בכתובת "מוחמד חזיר". משטרת איו"ש ומשטרת מרחב ירושלים  טרם עצרו איש.

"לא צריך לחכות יותר מדי זמן לפני שיפצעו קשה או יהרגו מישהו", מזהיר היום אנואר דאוד, מנהל בית הספר הדו-לאומי בנווה שלום, "הכתובת היא על הקיר. יש כאן שנאה עצומה". התושבים טוענים שזו בהחלט תופעה שמקבלת לגיטימיות שקטה מהממשלה.

תושבת הישוב אמרה: "זהו לא פעולה נקודתית של עשבים שוטים. זה חלק מתופעה שהממסד מגבה. כשחיילים לא מגנים על פלסטינים מיצהר והמתנחלים גם תוקפים את החיילים שמנסים לעצור בעדם. יש כאן תופעה של אלימות וגזל, שהפלסטינים הם הנפגעים העיקריים שלה". בארגון זכויות האדם "גישה" טוענים, שזהו מסר אזהרה של פורעי חוק, המיועד בעצם לממשלה ולמערכת החוק, שמבקש להבהיר: אל תתעסקו איתנו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן