Skip to content

סוריה: עשרות הרוגים בהפצצות של הצבא הסורי

בזמן שמשקיפי האו"ם מתחילים לגלות עדויות לטבח שנערך בעיר חמאה בשבוע שעבר, מייצרים כוחות אסד את החקירות הבאות: העיר דרעא, שממנה יצאה המרידה באסד, שימשה מטרה להפגזות כבדות של הארטילריה הסורית. עשרות נהרגו ומאות נפצעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בזמן שמשקיפי האו"ם מתחילים לגלות עדויות לטבח שנערך בעיר חמאה בשבוע שעבר, מייצרים כוחות אסד את החקירות הבאות: העיר דרעא, שממנה יצאה המרידה באסד, שימשה מטרה להפגזות כבדות של הארטילריה הסורית. עשרות נהרגו ומאות נפצעו. במהלך הלילה התנהלו קרבות עזים בדמשק בין המורדים לבין כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא

מאת אסף בירון

גופות מהפצצות בחומס מוצגות בפני המצלמות, ארכיון
גופות מהפצצות צבא סוריה בחומס מוצגות בפני המצלמות (תצלום ארכיון)

צבא סוריה, החל לפנות בוקר (שבת) בסדרת הפצצות מסיבית על העיר דרעא, בדרום המדינה, שבמהלכה נהרגו 17 אזרחים לפחות, ביניהם תשע נשים ושלושה ילדים, כך מציין ארגון המוניטור הסורי לזכויות אדם, היושב בבריטניה. הטבח התרחש בשכונת מגורים בעיר, שבה החל המרד נגד המשטר הסורי בשנה שעברה. מאות אנשים נפצעו בההפצצות שקדמו לתקיפה, ביניהם אחדים בצורה אנושה.

סוכנות הידיעות הסורית "שאם" מסרה כי צבא סוריה פשט אחרי חצות על העיר, בטנקים ושריוניות, וכוחותיו החלו להפגיזה בלי הרף בתותחים ומרגמות. רבים מן ההרוגים והפצועים נפגעו במהלך ההפגזה הראשונית הזו. רופאים ואחים תושבי העיר ניסו לספק פינוי וטיפול רפואי ראשוני לפצועי ההפגזות ופתחו בתי חולים מאולתרים בכיכרות, במסגדים ובגנים בעיר. עם זאת מדווחות רשתות התקשורת כי מחסור חמור בציוד רפואי ובתרופות ותנאי טיפול לקויים הובילו למותם של רבים מהפצועים שטופלו בבתי החולים הללו.

ההפצצות על דרעא החלו במקביל להגעתם של משקיפי משלחת האו"ם והליגה הערבית לאזור של הטבח באל-קובייר, פרבר של העיר חמאה, שבה מצאו את מותם עשרות אזרחים חפים מפשע לפני ימים ספורים.

רשת אל-ג'זירה מדווחת כי מוקדם יותר, מסרו ועדות התיאום האזוריות של המורדים בסוריה כי לפחות 23 אנשים נהרגו ברחבי המדינה. בשכונת רוכן א-דין שבמרכז העיר דמשק, שלא נפגעה משמעותית מהמהומות של השנה האחרונה, דווח במהלך הלילה כי נשמעו הדי פיצוצים לאחר קרבות עזים שהתנהלו בין המורדים לבין כוחות הבטחון הנאמנים לנשיא, בשאר אסד.

במקביל, פעילים מאזור חומס דיווחו כי באזור העיר, שספגה את המכות הקשות והאלימות ביותר מצידו של צבא סוריה, נמשכות זה היום השלישי ברציפות הפגזות אקראיות של כוחות הארטילריה הסוריים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן