Skip to content

יחימוביץ': "יש להטיל חרם כלכלי מוחלט על סוריה ולהביא לבידודו של אסד"

יו"ר האופוזיציה אמרה ב"שבתרבות", שלא די בזעזוע ובסנקציות חלקיות, כמו הוצאת השגרירים וגינויים חריפים. על ישראל להשמיע תביעה מוסרית ברורה מהעולם להיחלץ מאדישותו. ביחס למפלגתו של לפיד אמרה, שלא כדאי להצביע למפלגות "שתאריך התפוגה שלהן מוצמד אליהן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר האופוזיציה אמרה ב"שבתרבות", שלא די בזעזוע ובסנקציות חלקיות, כמו הוצאת השגרירים וגינויים חריפים. על ישראל להשמיע תביעה מוסרית ברורה מהעולם להיחלץ מאדישותו. ביחס למפלגתו של לפיד אמרה, שלא כדאי להצביע למפלגות "שתאריך התפוגה שלהן מוצמד אליהן"

מאת צבי זינגר

ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה הבוקר, כי מעשי הטבח האכזריים שהתרחשו השבוע בסוריה חייבים להיות נקודת מפנה ביחסה של הקהילה הבינלאומית לסוריה, וכי העולם אמנם מזועזע ממשטר אסד, הטובח בעמו ושובר שיאים של אכזריות שלטונית, אך אין די בזעזוע ובסנקציות חלקיות, כמו הוצאת השגרירים וגינויים חריפים.

יחימוביץ' (צילום: מיכל בירן, ויקימדיה))
עיתונאים מצליחים להשתלב בפוליטיקה. יחימוביץ' (צילום: מיכל בירן, ויקימדיה))

"יש להטיל חרם כלכלי מוחלט על סוריה ולהביא לבידודו של אסד, תוך מתן סיוע הומניטרי בינלאומי נרחב לאזרחים. ישראל מנועה כמובן מלהתערב בנעשה בגבולה הצפוני, אך עליה להשמיע תביעה מוסרית ברורה מהעולם להיחלץ מאדישותו". יחימוביץ' אמרה את הדברים הבוקר, ב"שבתרבות" במוזיאון תל אביב, בהנחייתו של אבי בטלהיים.

יחימוביץ' התייחסה גם למפלגתה וציינה, כי העובדה שמפלגת העבודה עומדת עכשיו על שיעורי תמיכה של כעשרים מנדטים, ממחישה יותר מכל, כי שלטון נתניהו אינו גזירת גורל. נתניהו הוא פוליטיקאי ובעבודה נכונה אפשר להחליף אותו ומובן, מבחינתה, שהאלטרנטיבה היחידה לנתניהו ולליכוד היא מפלגת העבודה בראשותה.

לשאלה על כניסתם לפוליטיקה של עיתונאים בכלל ושל יאיר לפיד בפרט, אמרה יחימוביץ', כי ככלל, כניסתם של אנשי תקשורת לפוליטיקה התבררה מאז קום המדינה כמוצלחת ברוב המקרים וכי עיתונאים מצליחים להשתלב היטב במערכת הפוליטית.

באשר לשאלה הספציפית אמרה: "בכל מערכת בחירות קמה מפלגת אופנה, שמצליחה להביא אליה מספר בינוני של מנדטים, של אנשים טובים הכמהים לשינוי, ובכל פעם תופסים את הראש רגע אחרי הבחירות ושואלים את עצמם מדוע בזבזו את קולם. כך היו דש, מפלגת המרכז, הגמלאים ועוד מפלגות רבות, וכזו היא גם מפלגתו של לפיד. הצבעה לכנסת צריכה להכריע את הכף בין שני גושים גדולים. כיום יש רק שתי מפלגות רלוונטיות, שמשקפות אידיאולוגיות שונות ומסוגלות להוביל את המדינה, מפלגת העבודה והליכוד. כל הצבעה אחרת היא הצבעה שהיא אמנם לגיטימית, אבל אינה מהווה הכרעה פוליטית אמיתית. אני קוראת לציבור לא להצביע למפלגות שתאריך התפוגה שלהן כבר מוצמד אליהן".

יחימוביץ' אמרה עוד, כי הקרב המשמעותי והעמוק ביותר שיתנהל בחודשים הקרובים הוא הקרב על התקציב. היא מזהירה כי לפנינו תקציב רע ומר עם קיצוצים מפליגים, שיאלצו את אזרחי מדינת ישראל לשלם מכיסם על מה שהם משלמים עליו ממילא מהמסים שהם משלמים: חינוך, בריאות, ביטחון פנים ועוד. "תקציב זה יעמיק את הפערים בחברה הישראלית ויקטין את אחריות המדינה לאזרחיה ובכוונתי להיאבק בו בכל דרך".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן