Skip to content

נתניהו: "קראו ספרים. אנחנו עם הספר"

ועדת השרים לחקיקה תאשר היום את "חוק הסופרים" שנועד להגן על הכנסותיהם של הסופרים, באמצעות הגבלה על מבצעי ההוזלות של הרשתות הגדולות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לחקיקה תאשר היום את "חוק הסופרים" שנועד להגן על הכנסותיהם של הסופרים, באמצעות הגבלה על מבצעי ההוזלות של הרשתות הגדולות

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא, לרגל שבוע הספר, לקרוא יותר ספרים. "אנחנו עם הספר", אומר ראש הממשלה בקטע וידיאו שפירסם ב"יו-טיוב". "אני קורא לכם לקרוא ספרים – גם בשביל ההנאה וגם בשביל ההשכלה. אלה שני דברים שייחדו את עמנו ותמיד יוסיפו לייחד אותו".

ראש הממשלה מספר עוד: "בימים האחרונים אני מוצא את עצמי קורא שוב בספרו של אבי ז"ל, 'חמשת אבות הציונות'. הוא מחזיר אותי ליסודות של התנועה שהקימה את מדינת ישראל – חמשת הענקים שראוי שכל ילד וילדה בישראל יכירו אותם, משום שכולנו עומדים על הכתפיים שלהם. כל הדברים שאני קורא פה ישימים היום. מה שעוד ישים  – זה שאני קורא.

נתניהו: "אנחנו עם הספר". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נתניהו: "אנחנו עם הספר". (צילום: משה מילנר/לע"מ)

"כשהייתי ילד הייתי קורא, ואחר כך, כנער, הייתי קורא יותר, וכמבוגר אני קורא עוד יותר. אני חושב שהקריאה של ספרים, כמו גם הכתיבה של ספרים, אלה יסודות התרבות. אנחנו עם הספר. אני יודע שאנחנו גם עם האינטרנט, אבל ביסוד הדבר, אנחנו עם הספר".

ובינתיים: משרד התרבות והספורט יעלה היום, בוועדת השרים לחקיקה, את הצעת החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל, שגובש בחודשים האחרונים על ידי השרה לימור לבנת, בשיתוף משרד המשפטים, המועצה הלאומית לכלכלה בראשות פרופ' יוג'ין קנדל והתאחדות הסופרים והמו"לים בישראל. החוק צפוי להטיל מגבלות קשות על מבצעי ההנחות המפליגות של רשתות הספרים הגדולות – מבצעים הפוגעים בהכנסות הסופרים.

לצד הצעת החוק, תביא השרה לבנת לישיבת הממשלה היום הצעת החלטה לקידום הספרות העברית, באמצעות קידום אירועי ספרות ושירה לקהל הרחב. על פי ההצעה, משרד התרבות יקצה מתקציבו שלושה מיליון שקלים מדי שנה לקידום הספרות העברית באמצעות פרויקט "ישראל קוראת" – אירועי ספרות ושירה ברחבי הארץ, פתוחים לקהל הרחב. משרד התרבות והספורט מקיים את הפרויקט זו השנה השלישית, והקצה לטובתו 1.2 מיליון שקל בשנת 2010, 1.7 מיליון שקל בשנת 2011 ושלושה מיליון שקל בשנה הנוכחית.

1 Comment

  1. איציק ש.
    10 ביוני 2012 @ 10:36

    איזה כיף! יש הרגשה שהדברים הולכים להשתנות..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן