Skip to content

סגן הרמטכ"ל מזהיר: "ישראל צריכה להתכונן למלחמה על קיומה"

האלוף נווה: לסוריה יש את ארסנל הנשק הכימי הגדול ביותר בעולם. שותפים לה גם חיזבאללה ואיראן. אותם סורים שמתנהגים ככה לבני עמם, יעשו לנו את אותו הדבר, אם תהיה להם הזדמנות. על מצרים אמר: "סיני הפכה להיות אזור טרור במקום שטח מפורז"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האלוף נווה: לסוריה יש את ארסנל הנשק הכימי הגדול ביותר בעולם. שותפים לה גם חיזבאללה ואיראן. אותם סורים שמתנהגים ככה לבני עמם, יעשו לנו את אותו הדבר, אם תהיה להם הזדמנות. על מצרים אמר: "סיני הפך להיות אזור טרור במקום שטח מפורז" 

מאת אליק מאור 

האלוף נווה אתמול (צילום: דובר צה"ל)
המציאות בשכונה לא השתנתה. האלוף נווה אתמול (צילום: דובר צה"ל)

"לסוריה יש את ארסנל הנשק הכימי הגדול ביותר בעולם, וטילים ורקטות שמכסים את כל ישראל. שותפים לה גם ארגון הטרור חיזבאללה ואיראן", אמר אמש האלוף יאיר נווה, בטקס לציון 30 שנה לקרב סולטן יעקוב בלבנון. "שלושים שנה אחרי הקרב הזה וכמעט אותם שחקנים נמצאים במזרח התיכון", אמר נווה, בהתייחסו למצבה הביטחוני של ישראל, והוסיף: "לצערנו, אנו חוזרים לאט לאט למציאות של מלחמה קיומית במעין ריטואל קבוע, המציאות בשכונה לא השתנתה. קיווינו לארבעים שנות שקט, אך התבדינו".

בהתייחסו לסורים הוסיף האלוף, כי "אותם סורים שמתנהגים ככה לבני עמם, יעשו לנו את אותו הדבר אם תהיה להם הזדמנות. לכן, ברור לנו איך הם יתנהגו מולנו".

בהתייחסו למצבה הביטחוני של ישראל ביחס מצרים, אמר נווה" " צה"ל צריך להתכונן לאיומים ממעגל שלישי על קיומה של מדינת ישראל, עם מציאות לא ברורה בגבול המערבי עם מצרים, ועם סיני שהפך להיות אזור טרור, במקום אזור מפורז בין שתי מדינות שנחתם ביניהן הסכם שלום".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן