Skip to content

חידוש: נהגים יוכלו לברר מספר הנקודות שנרשמו לחובתם בעמדות ממוחשבות

חידוש: נהגים יוכלו לברר מספר הנקודות שנרשמו לחובתם ולדעת מי היו הבעלים של הרכב. 50 עמדות ממוחשבות יוצבו ברחבי הארץ. מחיר הדפסת התדפיסים – 10 שקלים. בשבועות הקרובים יוצבו עמדות ב-42 סניפי סופר פארם בארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

50 עמדות ממוחשבות יוצבו ברחבי הארץ. מחיר הדפסת התדפיסים – 10 שקלים. בשבועות הקרובים יוצבו עמדות ב-42 סניפי סופר פארם בארץ

מאת עמי אטינגר

נהגים שעברו עבירות תנועה יוכלו לברר את מספר הנקודות שנרשמו לחובתם, באמצעות עמדות שירות ממוחשבות שמשרד התחבורה החל להציב בימים אלה בכל רחבי הארץ. בנוסף לכך, יוכל כל נהג לקבל תדפיסי מידע מפורטים על הבעלויות הקודמות של כלי הרכב שברשותו. כך למשל, בפעם הראשונה, יוכל רוכש רכב פוטנציאלי לראות אם הרכב היה רשום בעבר על שמה של חברת ביטוח. מחיר הנפקת תדפיסי המידע – עשרה שקלים.

זיהוי המשתמשים במכונות השירות האוטומטיות יעשה באמצעות כרטיס אשראי של בעל הרכב.

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (יום שלישי) לגבות אגרה בסך עשרה שקלים עבור העלויות הנדרשות להנפקת תדפיסי המידע הניתנים בעמדות השירות הממוחשבות.

במסגרת הרפורמה, שיזם השר ישראל כץ בתעריפי הרישוי, מי שמנפיק כפל רישיון נהיגה או רכב באמצעות העמדה הממוחשבת או המוקד הטלפוני של משרד התחבורה, משלם 28 שקלים בלבד, במקום 54 שקלים למי שיעדיף לעשות זאת במשרדי הרישוי. כמו כן, אפשר לחדש רישיון נהיגה או רשיון רכב, ללא תוספת עמלה, באמצעות מכונות השירות החדשות, ובוטלו האגרות המשולמות כיום עבור הנפקת רישיון נהיגה לנהגים חדשים והאגרה עבור הנפקה חוזרת של רישיון הנהיגה.

על פי תכניתו של השר כץ, יוצבו במשך החודשיים הקרובים יותר מ-50 עמדות שירות אוטומטיות בכל רחבי הארץ. עד כה הוצבו שבע עמדות שירות אוטומטיות במשרדי הרישוי בחולון, בני ברק, כרמיאל, חיפה, ירושלים, באר שבע ובקניון סירקין בפתח תקווה. בימים הקרובים יוצבו מכונות נוספות בקניון הדרים שבנתניה ובקניון סי-מול שבאשדוד.

בשבועות הקרובים יוצבו מכונות אוטומטיות ב-42 סניפי סופר פארם בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת. מכונות אלה יספקו שירות במשך 10 שעות לפחות בכל יום. חלקן יספק שירות 24 שעות ביממה.

"עמדות השירות האוטומטיות יאפשרו לחסוך זמן יקר, ללא צורך להגיע למשרדי הרישוי" , ציין השר כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן