Skip to content

"בגללך כולנו בגבס!" – אוספים חתימות וירטואליות על הגבס של רה"מ

עמותת נגישות ישראל באמצעות סוכנות twentythree מעלה קמפיין בזק לרגל גיבוס רגלו של רה"מ וקוראת לאזרחים לחתום לו על הגבס דרך האינטרנט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת נגישות ישראל באמצעות סוכנות twentythree מעלה קמפיין בזק לרגל גיבוס רגלו של רה"מ וקוראת לאזרחים לחתום לו על הגבס דרך האינטרנט. הם חותמים, ולא בהכרח רק איחולי החלמה  

מאת שרית פרקול

ראש ממשלת ישראל בגבס זו לא סיבה לבדיחה, כמובן, אבל זו הזדמנות להזכיר שבמדינת ישראל יש היום  כ-1,440,000 אנשים עם מוגבלות,  שעצמאותם וכבודם נפגעים יום יום בשל חוסר נגישות פיזית, שירות לא נגיש והיעדר טכנולוגיות מסייעות ומנגישות. בסקר שערכה באחרונה עמותת נגישות ישראל בכ-900 מסעדות ברחבי הארץ, נמצא שכ-80% אינן נגישות. המצב לא שונה בהרבה במלונות, בבתי כנסת ובמבני ציבור רבים נוספים.

אתר הגבס הווירטואלי
אתר הגבס הווירטואלי www.SignBibi.com

סוכנות twentythree ועמותת נגישות ישראל הקימו בזריזות אתר המאפשר לכל אחד ואחת לחתום וירטואלית על הגבס המפורסם בישראל. ניתן גם לצפות באיחולים ובמסרים שהשאירו אחרים. חלק מהמסרים נראים איחולים מכל הלב לבריאות טובה, אבל יש גם מסרים אחרים – מימין ומשמאל של המפה – שלא בטוח שראש הממשלה יאהב כל כך לקרוא. למשל:

"בזמן שאתה מרים את הרגל למעלה אולי תחשוב מה הצעד הבא שישראל חייבת לעשות בשביל שלום אמת" (חיים, ירושלים)

"בהצלחה עם הניסור מרופא בשעה ה-40 למשמרת שלו… חבל שלא יצא לך לישון במסדרון כמו כולנו" (איש, חיפה)

"אהה ביבי נשברת כמו ששברת את תושבי גבעת האולפנא" (יפית, ירושלים)

"אתה בגבס זמני, בגללך אנחנו בגבס תמידי! בז לך!" (אורן, נס ציונה)

מנכ"לית עמותת נגישות ישראל, עו"ד מיכל רימון: "עמותת נגישות ישראל מאחלת החלמה מהירה לראש הממשלה מר נתניהו. המוגבלות שחש רה"מ לשמחתנו היא זמנית, אך ממחישה את הצורך בנגישות. העובדה שרגלו של ראש הממשלה מגובסת לא צריכה למנוע ממנו להמשיך לתפקד ולחיות את חייו כרגיל. לצערנו, היעדר נגישות עלולה למנוע זאת. עמותת נגישות ישראל פועלת בהצלחה מזה 12 שנים לשינוי מצב זה. ניתן לראות בשטח שינוי של ממש אך יש עוד הרבה עבודה – כבוד ראש הממשלה , תמיד נשמח לעוד שותפים לעשייה זו. אז, ביבי היקר – רגע לפני שתקבע ללכת לפגישה או מסעדה בזמן הקרוב, אנו כאן בשבילך –  נשמח לעדכנך אם המקום נגיש".

הכתובות על הגבס הווירטואלי
הכתובות על הגבס הווירטואלי
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן