Skip to content

בימין מוקם חמ"ל למניעת הפינוי בבית אל

בימין הוקם חמ"ל שיפעל לסימון צירי הגעה למקום, הצבת כוחות שימנעו מצה"ל ומהמשטרה להגיע לבית אל, והנחיות איך לפגוע בג'יפים ובציוד כבד של צה"ל. הרב מלמד, ראש ישיבת בית אל, בראש ההתנגדות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החמ"ל יפעל לסימון צירי הגעה למקום, הצבת כוחות שימנעו מצה"ל ומהמשטרה להגיע לבית אל,  והנחיות איך לפגוע בג'יפים ובציוד כבד  של צה"ל. הרב מלמד, ראש ישיבת בית אל, בראש ההתנגדות. סיור קבלני פינוי, שהגיע לבית אל, גורש במטר נורות צבע ואבנים

מאת אליק מאור 

סיור קבלני פינוי' ששכר משרד הביטחון, הגיעו אתמול  (יום שני) לגבעת האולפנה בבית אל, נרגם באבנים ונורות צבע, חולץ בידי המאבטחים ונמלט מהמקום. המתנחלים מצידם הודיעו הבוקר, כי למרות כל ההבטחות וניסיונות הגישור בין ראש הממשלה לביניהם, הם מצידם אינם מתכוונים לפנות ואינם מבטיחים כי לא תהיה אלימות ביום הפינוי או בסמוך לו.

אתמול בשעות הצהריים הגיעו קבלני פינוי, שנשכרו על ידי משרד הביטחון, לסיור קבלנים. הקבלנים החלו לצלם את המבנים  ולבדוק  את המקום. השמועה על בואם הריצה למקום עשרות מתנחלים חמושים בנורות צבע (נורות ממולאות בצבע) ובצמיגים והחלו בידוי אבנים, נורות הצבע וצמיגים לעבר הקבלנים. הקבלנים נאלצו למלט את עצמם מהמקום בחסות המאבטחים.

תוך כך, קרא אתמול רב הישיבה בבית אל, הרב זלמן מלמד, להמשיך במאבק עיקש ונחוש למניעת הרס הבתים ומינה את ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) לעמוד בראש המאבק. זלמן מלמד מוביל קו שמרני בתפיסותיו  ובתקופת ההתנתקות מעזה קרא לחיילי צה"ל לסרב פקודה. כאשר מפקדי צה"ל ביקשו ממנו את עזרתו בפנוי שקט של בית הכנסת בכפר דרום, בו שהה באותו יום, הגיב בסירוב לסייע בידם.

הרב זלמן מלמד וכצל"ה (צילום: דוברות גבעת האולפנה)
הרב זלמן מלמד וכצל"ה (צילום: דוברות גבעת האולפנה)

עוד באוקטובר 2002 הוציא הרב פסק הלכה הקובע, כי יש לסרב לפינוי מאחזים. כאשר הרב שלמה אבינר פרסם כי הוא מתנגד לסרבנות אקטיבית, הורה מלמד להפסיק את שיעוריו של אבינר באולפנת בית אל.

עוד נודע, כי בימין הקיצוני הוקם בימים האחרונים חמ"ל פעולה כנגד הפינוי, המורכב ברובו מבני נוער, נוער הגבעות, שיפעלו למניעה אגרסיבית של הפינוי. במסגרת ההתארגנות כבר הוכנו במקום נורות צבע וצמיגים להבערה. בחמ"ל הכינו מפות שטח עם נתיבי הגעה לגבעה, כדי שאפשר יהיה להגיע לבית אל לאחר שצה"ל והמשטרה יחסמו דרכי גישה. הוכנו גם רשימות תצפיתנים וסומנו פעילים שאמורים לפגוע בג'יפים ובציוד כבד שיופעל במקום.

החל מהיום יחל קמפיין ציבורי, הקורא לציבור הדתי-לאומי ובכלל להיות מוכן ולהגיע לבית אל בכל דרך אפשרית ביום פקודה. עוד מתכננים בימין לחסום את ציר 60, שהוא הציר המרכזי היחידי שחוצה את יהודה ושומרון ומוביל לבית אל. בכוונתו של ועד הפעולה להקשות והעסיק את צה"ל ומשטרת ישראל בכל נקודה אפשרית ובכך למנוע מכוחות משטרה וצה"ל להגיע לבית אל או לפחות להקשות עליהם. המתנחלים היו מוכנים להגיע לפשרה אחת, לפיה הבתים לא ינוסרו או יהרסו, אלא רק ייאטמו זמנית. זאת, בנוסף לכל הבטחות הפיצוי שהובטחו להם, אולם לכך לא הסכימו נציגי נתניהו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן