Skip to content

חצי מיליארד שקלים יושקעו בהקמת פארק מדעי החיים בחיפה

הסכם על הקמת פארק מדעי החיים בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים נחתם אתמול בחיפה. הקמת המבנה הראשון בהשקעה של 100 מיליון שקלים תחל בשבועות הקרובים. ראש העיריה יונה יהב: בפארק יפעלו חברות מובילות שימקמו את חיפה בחזית הטכנולוגית של תעשיית הביו-טק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסכם על הקמת פארק מדעי החיים נחתם אתמול בחיפה. יהב: בפארק יפעלו חברות מובילות שימקמו את חיפה בחזית הטכנולוגית של הביוטק. הקמת המבנה הראשון בהשקעה של 100 מיליון שקלים תחל בשבועות הקרובים

מאת עירית רוזנבלום

הסכם על הקמת פארק מדעי החיים, שעלותו מוערכת בכחצי מיליארד שקלים, נחתם אתמול בלשכת ראש העיר חיפה, יונה יהב. הפארק יאכלס חברות מתחומי מדעי החיים, ויעניק לחברות הפועלות בשטחו את מלוא השירותים הנדרשים לפעילותן, עם דגש על צרכים מיוחדים לחברות העוסקות בתחומי מדעי החיים.

הדמיה של פארק מדעי החיים חיפה – צילום 3D
הדמיה של הפארק בחיפה. דגש על צרכים מיוחדים לחברות העוסקות בתחומי מדעי החיים. צילום 3D

הפארק, שישתרע על כ-31 דונם במבואות הדרומיים של העיר מול פארק מת"מ – בסמוך לאצטדיון סמי עופר – מתוכנן על ידי משרד האדריכלים משה צור. המבנה הראשון שבנייתו תחל בשבועות הקרובים, יוקם בהשקעה של כ-100 מיליון שקלים על שטח של כ- 17.000 מ"ר.

צפוי להביא לקליטת יזמים, משקיעים וחברות

הקמת הפארק היא ביוזמת עיריית חיפה, בשותפות בין החברה הכלכלית לחיפה וחברת מבני תעשיה.
לדברי ראש העיר יונה יהב, חיפה מציעה הזדמנויות רבות בתחומי מדעי החיים בזכות מוקדי ידע ומחקר כדוגמת הטכניון, מת"ם והמרכז הרפואי רמב"ם, המשמשים מקור השראה ובסיס יציאה לעסקים רבים. "פארק מדעי החיים יביא ליצירת מקומות עבודה חדשים בהיקפים משמעותיים. בפארק יפעלו חברות מובילות שימקמו את חיפה בחזית הטכנולוגית של תעשיית הביוטק", אמר יהב.

מנכ"ל החברה הכלכלית גל פלג, אמר כי מדובר בפארק ייחודי מסוגו בישראל, שיהווה מנוע צמיחה משמעותי וצפוי להביא לקליטת יזמים, משקיעים וחברות רבות בתחומי פעילות נרחבים ולסייע בהמשך פיתוחה של העיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן