Skip to content

בנק קרדיט סוויס נדרש להגדיל את ההון העצמי

הבנק המרכזי של שוויץ דרש מקרדיט סוויס להגדיל ההון העצמי בשל חשש להחרפת משבר החובות באירופה • הירידות במניות קרדיט סוויס בבורסת שווייץ השפיעו על מניות כור, שצנחו ב-11.3%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבנק המרכזי של שוויץ דרש מקרדיט סוויס להגדיל ההון העצמי בשל חשש להחרפת משבר החובות באירופה • הירידות במניות קרדיט סוויס בבורסת שווייץ השפיעו על מניות כור, שצנחו ב-11.3%

מאת עמי אטינגר

הבנק המרכזי השוויצרי הלאומי דרש היום מבנק קרדיט סוויס להגדיל את ההון העצמי שלו, כדי להכין את הבנק לאפשרות של החרפת משבר החובות באירופה. ההודעה גרמה לירידות במניות הבנק בבורסה בשוויץ. הירידות של מניות קרדיט סוויס בבורסה בשווייץ השפיעו על חברת אי.די.בי הישראלית, המחזיקה כ-2% מהבנק השוויצרי באמצעות חברת הבת, כור, שירדה היום בבורסה בתל אביב ב-11.31%.

"היות ונקודת ההתחלה של קרדיס סוויס נמוכה בסיכונים הסביבתיים, חיוני שהבנק ירחיב את בסיס ההון שלו במשך השנה הנוכחית, כהכנה לקראת האובדן הצפוי", נמסר על-ידי הבנק מרכזי השוויצרי הלאומי, בדו"ח היציבות הפיננסית השנתית שפירסם היום. הבנק גם המליץ לקרדיט סוויס להאיץ את הגדלת ההון על ידי השעיית תשלומי הדיבידנד, מכירת מניות חדשות וצמצום חשיפה לנכסים.

מדינות חלשות ישמטו חובות

הערכות של הבנק המרכזי השווייצרי הלאומי, הן שמדינות חלשות בגוש האירו שישמטו חובות, יכניסו את מדינות האיחוד האירופי למיתון עמוק, שיפגע גם במדינות כמו שווייץ וארצות הברית.

גיוס הון ממקורות עצמיים של הבנק

מעשית, נדרש קרדיט סוויס לשפר את יחס "הלימות ההון" שלו, שהוא אחד הכלים החזקים ביותר שיש בידי בנק מרכזי, לצורך הכוונת המדיניות המוניטרית של מערכת הבנקאות. בפועל, לא מדובר כאן בנכסי הבנק, אלא במקור הכספים ששימשו לרכישת אותם הנכסים, כאשר המונח "הון" מגדיר את הכספים שהגיעו ממקורותיו העצמיים של הבנק. הלימות ההון של הבנק משקפת את כמות נכסי הסיכון שבידי הבנק, שהכסף שאיתו הם נרכשו לא גוייס מהציבור, או משוק ההון, אלא מכיסי הבעלים, או באמצעים שהבנק המרכזי השווייצרי הלאומי המליץ לבנק קרדיט סוויס.

ירידות קלות בתל אביב

המסחר בבורסה בתל אביב נסגר היום בירידות קלות, כשמדד תל אביב 25 ירד ב-1.21%. אבל הירידות של מניות קרדיט סוויס השפיעו בארץ על חברת אי.די.בי, המחזיקה כ-2% בבנק השוויצרי, באמצעות כור, שהמניה שלה ירדה היום ב-11.31%. לעומת זאת, לאחר שכור ונכסים ובניין, שגם הן שייכות לקבוצת אי.די.בי, הודיעו כי הן מוכרות זכויות קרקע ליד מלון מנדרין בתל אביב תמורת 120 מיליון שקל, עלו מניות נכסים ובניין ב-3.42%.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן