Skip to content

מופז בוועידה הרעיונית של קדימה: הסדר על בסיס קווי 67' עם חילופי שטחים בהסכמה

בוועידה האידאולוגית של "קדימה", שננעלה אמש, קרא יו"ר התנועה, השר שאול מופז, לאבו מאזן: "הנח לאיגרות, הנח למכתבים, מספיק עם הדיבורים והתנאים המוקדמים, בוא לדבר שלום". בנושא השוויון בנטל אמר מופז: "התיקון לחוק טל לא יהיה בבחינת חליפה ליתום. לא באנו למרוח. הכתפיים של מעמד הביניים צרות מדי על מנת לשאת בעול הקיים היום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בוועידה האידאולוגית של "קדימה", שננעלה אמש, קרא יו"ר התנועה, השר שאול מופז, לאבו מאזן: "הנח לאיגרות, הנח למכתבים, מספיק עם הדיבורים והתנאים המוקדמים, בוא לדבר שלום". בנושא השוויון בנטל אמר מופז: "התיקון לחוק טל לא יהיה בבחינת חליפה ליתום. לא באנו למרוח. הכתפיים של מעמד הביניים צרות מדי על מנת לשאת בעול הקיים היום"

 מאת צבי זינגר

"אנחנו קרובים יותר מאי פעם לרגע ההכרעה בנושא האיראני.  התערבות נאט"ו בלוב לא יכולה להישאר בבחינת מקרה מבודד, לא יהיה מנוס מהתערבות עולמית באיראן, אם ייכשלו השיחות בין המערב לאיראן ואיראן תבחר להאיץ את הכנותיה לייצור פצצה גרעינית". כך הכריז אמש יו"ר "קדימה", השר שאול מופז, עם נעילת הוועידה הרעיונית של "קדימה", שבה הוחלט בין השאר כי "קו הייחוס המדיני של ממשלת קדימה למשא ומתן עם הפלסטינים יהיה מבוסס על קווי 1967 בתוספת גושי ההתיישבות הגדולים באזור יהודה ושומרון, שהינם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל".

מופז: "קרובים מאי פעם להכרעה בנושא האיראני". (צילום: ציפי מנשה)
קרובים מאי פעם להכרעה בנושא האיראני. מופז (צילום: ציפי מנשה)

בנושא השוויון בנטל אמר מופז: "התיקון לחוק טל לא יהיה בבחינת חליפה ליתום. לא באנו למרוח. את השירות ניתן להתאים, את השירות ניתן לכוון – אבל כולם צריכים לשרת: חילונים, דתיים, ערבים וחרדים – כולם. הכתפיים של מעמד הביניים צרות מדי על מנת לשאת בעול הקיים היום".

הוועידה הרעיונית של תנועת "קדימה" ננעלה אמש לאחר שאושרו בה שורת הצעות לשינוי פני הממשל בישראל. בנושא המדיני אמר מופז למאות המשתתפים, אשר כללו חברי כנסת, ראשי ערים וכשבע מאות משתתפים, כי "הגיע העת להוריש לילדנו ולנכדינו מדינה מתוקנת, מדינה בגבולות קבע בטוחים, מדינה בעלת רוב יהודי, מדינה ציונית לנצח נצחים. המעשים לא יהיו קלים. ההכרעות תהיינה כואבות וקשות.  אבל, נגמר הזמן לדיבורים – עת למעשים!"

מופז אף קרא ליו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לחזור למו"מ אמיתי ואמר כי "על הפלסטינים לדעת, ידנו מושטת לשלום של בעלי מעשה ושל המסוגלים להחליט ולהכריע. לא תהיה הזדמנות טובה מזו.  אני קורא ליושב ראש הרשות הפלסטינית:  הנח לאיגרות, הנח למכתבים, מספיק עם הדיבורים והתנאים המוקדמים – בוא לדבר שלום! בוא עכשיו. אין סכנה גדולה יותר לעתיד העם היהודי מאשר מדינה דו לאומית בין הירדן לים".

בנושא האיום האיראני והמצב בסוריה אמר מופז, כי "אני רואה בדאגה רבה את המתרחש מעבר להרי הגולן.  הטבח העלאווי בבני העם הסורי הוא לא פחות מפשע מלחמה ומפשע כנגד האנושות.  ציר אחד מחבר בין אסד, נסראללה ואחמדינג'אד".

מופז אמר כי "המעצמות העולמיות בראשות ארצות הברית של אמריקה, האיחוד האירופי ויתר מדינות המערב – עדיין אינם מבינים כי הגיעה השעה למעשים.  ציר הרשע המובל על ידי איראן אינו בעיה יהודית.  הטבח בסוריה אינו מאיים רק על בני העם הסורי, הרגישות בגבול הצפון והתעצמות החיזבאללה מסכנים את השלום העולמי ולא רק את קו העימות".

מופז הדגיש, כי מרוץ החימוש הגרעיני של איראן אינו בעיה יהודית או ישראלית.  "אנחנו קרובים יותר מאי פעם לרגע ההכרעה. התערבות נאט"ו בלוב לא יכולה להישאר בבחינת מקרה מבודד", אמר מופז והוסיף כי "יש הצדקה למעורבות עולמית בסוריה – הצדקה גדולה בהרבה מכל מעורבות שהיתה במקרה הלובי. לא יהיה מנוס מהתערבות עולמית באיראן באם ייכשלו השיחות בין המערב לאיראן ואיראן תבחר להאיץ את הכנותיה לייצור פצצה גרעינית".

בנושא שלטון החוק אמר מופז: "לא נאפשר חקיקת חוקים עוקפי בג"צ, לא נאפשר הפרת חוק ולא נכשיר את שאי אפשר ואסור להכשיר".

בנושא השוויון בנטל אמר מופז, כי "התיקון לחוק טל לא יהיה בבחינת חליפה ליתום.  לא באנו למרוח.  את השירות ניתן להתאים, את השירות ניתן לכוון – אבל כולם צריכים לשרת: חילונים, דתיים, ערבים וחרדים – כולם.  חלוקה הגונה בנטל השירות תביא לחלוקה הגונה יותר בנטל המסים.  הכתפיים של מעמד הביניים צרות מדי על מנת לשאת בעול הקיים היום".

עוד הוסיף מופז כי "לא באנו לרדוף את החרדים – באנו ליצור מכנה משותף רחב יותר.  לא באנו להטיל מורא ופחד על המיעוט הערבי – באנו על מנת ליצור מערכת של חובות וזכויות אזרחיות, שיביאו להגברה משמעותית של עקרון השוויון".

מופז חידד את הצורך לתקן את שיטת הממשל הישראלית, הגדיר זאת כמהלך החיוני לשרידות הדמוקרטיה הישראלית ואף ציין כי קדימה בוחנת את שילובם של מערכות בחירות אזוריות וכלליות. "הגיע הזמן שהרוב יאמר את דברו בארץ הזו.  הגיע העת לכינונה של מערכת פוליטית פחות מפוררת – מערכת המחויבת לטובת הכלל ולא רק לטובת הסקטור", אמר. "אין מנוס מהקטנת מספר חברי הממשלה, מחיזוק הכנסת, מהפרדה גוברת בין המכהנים בממשלה למכהנים בכנסת. אחוז החסימה יעלה  ולצד הגדלת מרחב המשילות תתגבר תפיסת האחריות מצד ראש הממשלה ויתר השרים בקבינט. יש היום תמיכה ציבורית אדירה לעמדותינו בעניין זה. גם מחברינו לתנועות אזרחיות העוסקות בשינוי שיטת הממשל ואני רואה בתיקון המהותי הזה צעד אסטרטגי לביצור חוסנה החוקתי, המדיני והמשטרי של ישראל".

עיקרי עמדת קדימה בנושא המדיני כפי שנקבעו בוועידה גורסים, כי "קו הייחוס המדיני של ממשלת קדימה למשא ומתן עם הפלסטינים יהיה מבוסס על קווי 1967 בתוספת גושי ההתיישבות הגדולים באזור יהודה ושומרון שהינם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל". עוד נקבע כי קווי 67, עם חילופי שטחים מוסכמים, הינו בר הגנה.

עוד נאמר בהחלטות הוועידה, כי "בהסדר הקבע, יהודה שומרון וחבל עזה יהיו ישות מדינתית אחת, מפורזת מנשק צבאי ומחויבת לעקרונות הקוורטט" וכי "ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ברוח מגילת העצמאות והשאיפות הלאומיות והאזרחיות של העם הפלסטיני יוכלו להתממש בגבולות המדינה הפלסטינית לכשתקום לצידה של מדינת ישראל".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן