Skip to content

עקרונית הוסכם שבי ג'י איי תחלק דיבידנד של 27.9 מיליון שקל

עקרונית הוסכם שבי ג'י איי תחלק דיבידנד של 27.9 מיליון שקל. בעלי אגרות החוב הסירו את התנגדותם לחלוקת הדיבידנד. ההתנגדות נולדה לאחר שפורסם כי צביקה בירנבאום, בעל השליטה בבי ג'י איי, מנהל שיחות עם אילן בן דב לרכישת יבוא סמסונג לארץ. הסרת ההתנגדות תתבצע מעשית רק לאחר אישור האסיפה הכללית של מחזיקי אגרות החוב (סדרה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעלי אגרות החוב הסירו את התנגדותם לחלוקת הדיבידנד. ההתנגדות נולדה לאחר שפורסם כי בירנבאום, בעל השליטה בבי ג'י איי, מנהל שיחות עם אילן בן דב לרכישת יבוא סמסונג לארץ. הסרת ההתנגדות תתבצע מעשית רק לאחר אישור האסיפה הכללית של מחזיקי אגרות החוב (סדרה 1) לתיקון שטר הנאמנות של אגרות החוב 

מאת עמי אטינגר

לאחר משא ומתן ענייני שנוהל בין הצדדים, הודיעה חברת בי ג'י איי השקעות לבורסה, כי היא הגיעה להבנות עם נציגות מחזיקי אגרות החוב (סדרה 1) של בי ג'י איי, המיוצגת ע"י עו"ד גיא גיסין, לפיהם  תמליץ הנציגות למחזיקי אגרות החוב (סדרה 1) להסיר את התנגדותם לחלוקת הדיבידנד.

כמו כן, לנוכח בקשת הנציגות, קיבלה עליה החברה מגבלות מסוימות, לרבות במקרה של העברת שליטה. הסרת ההתנגדות תתבצע רק לאחר אישור האסיפה הכללית של מחזיקי אגרות החוב (סדרה 1) לתיקון שטר הנאמנות של אגרות החוב.   

בכך מחזקים מחזיקי אגרות החוב (סדרה 1) של בי ג'י איי את השמירה על זכויותיהם, לאחר שהתפרסם, כי צבי בירנבוים, בעל השליטה בבי ג'י איי, ביקש למשוך דיבידנד חריג של 36 מיליון שקל ולהשתמש בסכום נוסף של כ-250 מיליון שקל, הנמצא בקופתה של בי ג'י איי, לרכישת פעילות יבוא מכשירי סמסונג לארץ מחברת סקיילקס.

שיחות ראשוניות עם אילן בן דב, המנסה לפתור את בעיות סקיילקס, כבר התקיימו בין הצדדים, כולל האפשרות שסקיילקס תשתלט על בי ג'י איי.

מחזיקי האג"ח, שלהם חייבת בי ג'י איי כ-170 מיליון שקל, חששו שזכויותיהם יפגעו, ולכן הגישו את התנגדותם.

ב-2 באפריל השנה הגישה בי ג'י איי בקשה לבית המשפט לחלוקת דיבידנד, שאינה מקיימת את מבחן הרווח, בהיקף כולל של 36 מיליון שקל. כלל פיננסים נאמנויות, נאמן נציגות מחזיקי אגרות החוב (סידרה 1) הגיש ב-13 במאי השנה התנגדות לחלוקת הדיבידנד.

מבחן הרווח הינו מבחן טכני-מאזני, על-פיו רשאית החברה לחלק דיבידנד רק מתוך "רווחים ראויים לחלוקה". רווחים ראויים לחלוקה הוגדרו בחוק החברות, כיתרת עודפים או עודפים שנצברו בשנתיים האחרונות, לפי הגבוה מבין השניים.

אתמול (יום ה' 14 ביולי) נחתם בין חברת בי ג'י איי לבין נאמן מחזיקי אגרות החוב (סדרה 1) של החברה מסמך עקרונות, אשר לפיו ימליץ הנאמן למחזיקי אגרות החוב להסיר את ההתנגדות וזאת בכפוף להסכמת בי ג'י איי, כי סכום הדיבידנד המבוקש ירד ל-27.9 מיליון שקל בלבד ובכפוף לתיקון שטר הנאמנות של אגרות החוב (סדרה 1).

תיקון שטר הנאמנות יכלול את הדברים הבאים: 

1.       תוספת הוראה לפיה תתחייב בי ג'י איי שלא לפנות בבקשה נוספת לביצוע חלוקה שאינה מקיימת את מבחן הרווח עד לסוף שנת 2013, או עד למועד בו ייפרעו מלוא אגרות החוב (סדרה 1) שבמחזור לפי המוקדם.

2.       לבי ג'י איי תעמוד זכות לבצע פדיון מוקדם של יתרת אגרות החוב, כנגד תשלום סכום השווה לערך המתואם (פארי), של אגרות החוב במועד הפדיון המוקדם, כלומר – קרן, ריבית צבורה והצמדה עד למועד התשלום המוקדם בפועל.

3.       במקרה של שינוי שליטה בבי ג'י איי, כך שצביקה בארינבוים יחדל להיות בעל השליטה העקיפה בחברה, אזי החל ממועד העברת השליטה לבעל שליטה חדש, כל השלמת עסקה של החברה עם אדם אחר שלבעל שליטה חדש יש בה עניין אישי ואשר היקפה הכולל של העסקה עולה על 36 מיליון שקל, תהא כפופה לאישור מוקדם, בהחלטה רגילה, של אסיפת מחזיקי אגרות החוב (סדרה 1).

היות שתיקון שטר הנאמנות כפוף לאישור האסיפה הכללית של מחזיקי אגרות החוב (סדרה 1) בהחלטה מיוחדת, זימן הנאמן, כלל פיננסים נאמנויות, אסיפה כללית של מחזיקי האג"חים ביום ג' בשבוע הבא. רק לאחר האישור שיושג באסיפה, תוכל בי ג'י איי למשוך את הדיבידנד בסכום של 27.9 מיליון שקל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן