Skip to content

מועמד לנשיאות מצרים: "זקוקים למשטר נשיאותי-פרלמנטרי"

תת שר המודיעין לשעבר הודיע על התמודדות לבחירות לנשיאות מצרים. לדבריו, "חינוך ובריאות הינם מרכיבים מרכזיים בביטחון הלאומי, לא פחות מהביטחון עצמו" ו"נטל השלטון כבד מכדי שהאחים המוסלמים ישאו בו לבדם. דרוש משטר נשיאותי-פרלמנטרי".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תת שר המודיעין לשעבר הודיע על התמודדות לבחירות לנשיאות מצרים. לדבריו, "חינוך ובריאות הינם מרכיבים מרכזיים בביטחון הלאומי, לא פחות מהביטחון עצמו" ו"נטל השלטון כבד מכדי שהאחים המוסלמים ישאו בו לבדם. דרוש משטר נשיאותי-פרלמנטרי".

מאת אסף דוד

הגנרל בדימוס חוסאם א-דין ח'יראללה, תת שר המודיעין וראש אגף המבצעים במודיעין המצרי לשעבר, הודיע אמש (3 בינואר) באופן רשמי על כוונתו להציג את מועמדותו לבחירות לנשיאות מצרים, שההכנות להן אמורות להתחיל בחודש יוני השנה. ח'יראללה סבור כי המצרים מעדיפים נשיא בעל רקע צבאי, "משום שהם זקוקים לבטחון". עוד העריך ח'יראללה כי עומר סלימאן, שר המודיעין לשעבר שהיה יד ימינו של מובארק, לא יתמודד לנשיאות, מכיוון שהוא "מעוניין לשמור על מעמדו" ועל ההערכה הציבורית שממנה הוא נהנה בגין שירותו למדינה.

גנרל בדימוס חוסאם א-דין ח'יראללה
גנרל בדימוס חוסאם א-דין ח'יראללה. "המצרים זקוקים לביטחון".

על רקע התחדשות המהומות בקהיר במחאה על ניסיונות המועצה הצבאית העליונה להשליט את מרותה על הפוליטיקה המצרית, הכחיש ח'יראללה כי המועצה עומדת מאחורי מועמדותו והדגיש כי סיים את שירותו הצבאי כצנחן בשנת 1976. הוא הזכיר כי ישנם מועמדים אחרים לנשיאות שהיו גנרלים בצבא, מה ששולל לדבריו את האפשרות כי הצבא מציג מועמד מוסכם מטעמו. עם זאת הוא הודה כי אנשי צבא עשויים לחוש כלפיו אהדה מאחר שהוא "מבין את צרכיהם". הוא סיפר כי כראש אגף המבצעים במודיעין המצרי הוא נהנה מניסיון ניהולי עשיר ומיכולות תכנון וביצוע גבוהות, והוסיף כי הוא התחנך לבצע את משימותיו "אל מול סכנות של מוות והתנקשות".

>>> בואו לדבר על הבחירות במצרים בעמוד הפייסבוק שלנו <<<

ח'יראללה ציין כי עיקר דאגתו נתונה לעוני ולהזנחה בפריפריה הכפרית, וכי הוא סבור כי חינוך ובריאות הינם מרכיבים מרכזיים בביטחון הלאומי, לא פחות מהביטחון עצמו. לדבריו, כפריים נוטים באופן מיוחד לתמוך במועמדים בעלי רקע צבאי, "מכיוון שהם זקוקים להשבת הביטחון והסדר במסגרת חזון אזרחי שיבטיח זכויות וחירויות".

ביחס לעליית "האחים המוסלמים" בבחירות לפרלמנט הצהיר ח'יראללה כי הוא מכבד את בחירת העם, אולם הוסיף כי נטל השלטון כבד מכדי שמפלגה אחת תישא בו לבדה. לדבריו, משטר נשיאותי-פרלמנטרי הוא המתאים ביותר למצרים בעת הנוכחית, כאשר הממשלה תיהנה מסמכויות נרחבות והנשיא יבטיח את האיזון בין הרשויות. החלת משטר פרלמנטרי מלא בעת הנוכחית יביא, לדבריו, ל"מונופול של מפלגה מסויימת בפרלמנט ובממשלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן