Skip to content

הנשיא פרס הבטיח המשך סיוע ישראלי לנשיא חוף השנהב

נשיא חוף השנהב, אלסאן אואטרה, התקבל הבוקר בבית הנשיא. פרס: "מדינת ישראל תשמח להמשיך לסייע לכם ולחלוק מניסיונה העשיר בתחום החקלאות". נגיד בנק ישראל, שנכח בפגישה, ציין כי הצמיחה בחוף השנהב עומדת על 8 אחוזים לשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא חוף השנהב, אלסאן אואטרה, התקבל הבוקר בבית הנשיא. פרס: "מדינת ישראל תשמח להמשיך לסייע לכם ולחלוק מניסיונה העשיר בתחום החקלאות". נגיד בנק ישראל, שנכח בפגישה, ציין כי הצמיחה בחוף השנהב עומדת על 8 אחוזים לשנה

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך הבוקר במשכן הנשיא טקס קבלת פנים רשמי לנשיא חוף השנהב, אלסאן אואטרה. מיד לאחר מכן קיימו הנשיאים פגישת עבודה מדינית, במסגרתה דנו בהרחבת שיתופי הפעולה  בין המדינות.

הנשיא פרס לנשיא חוף השנהב: "יחסים מיוחדים במינם". (תצלום: משה מילנר/לע"מ)
הנשיא פרס לנשיא חוף השנהב: "יחסים מיוחדים במינם". (תצלום: משה מילנר/לע"מ)

נשיא חוף השנהב הביע הערכה ליחסים הקרובים השוררים בין מדינתו לישראל ואמר "אני מייחס חשיבות גדולה ליחסים החמים בין מדינותינו. שאיפתנו היא כי ישכון שלום בסביבתה של ישראל וברצוני להדגיש בפניך, כבוד הנשיא, כי אנו פועלים לעודד את המדינות האפריקניות  לפעול בצורה חיובית מול ישראל, במטרה לעודד את השלום והפיוס באזור."

הנשיא אואטרה הודה לנשיא פרס על הסיוע הישראלי ההיסטורי למדינתו והדגיש: "אנו סומכים עליך, הנשיא, ועל ישראל וממשלתה, שתמשיכו בסיוע המבורך למדינתנו בתחומי החקלאות, התעשייה, הבנייה, הביטחון וההגנה על איכות הסביבה, על מנת לעודד בה את הפיתוח והצמיחה".

נשיא המדינה השיב: " היחסים בין מדינותינו אכן מיוחדים במינם ואנו גאים בהם מאוד. לישראל יש את היכולת לסייע בתחום החקלאי, במיוחד בחקלאות מבוססת היי טק. חוף השנהב התברכה בשטח גדול ובמים ויש לה הפוטנציאל לספק מזון לעולם רעב. יהיה לנו לעונג לסייע לכם ולחלוק מניסיוננו בתחום".

הנשיאים דנו במשיכת משקיעים ישראלים לחוף השנהב ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שנכח בפגישה, ציין בהקשר זה, כי הצמיחה בחוף השנהב עומדת על 8% לשנה. "נתון זה יסייע למדינתכם לחזור ולהיות היהלום של מערב אפריקה, כפי שהייתה בעבר", אמר פישר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן