Skip to content

בהתנגדות השרים מופז, ברק, שמחון ואיתן אישרה הממשלה את הקמת ועדת השרים לענייני התיישבות

בוועדה, שבראשה עומד ראש הממשלה נתניהו, רוב מוחלט לשרי הימין. החלטות הוועדה יזכו למעמד של החלטות ממשלה ושרים לא יוכלו לערער עליהן. בהצבעה על הקמת הוועדה נמנעו השרים סילבן שלום, יצחק אהרונוביץ, סופה לנדבר וסטס מסזניקוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בוועדה, שבראשה עומד ראש הממשלה נתניהו, רוב מוחלט לשרי הימין. החלטות הוועדה יזכו למעמד של החלטות ממשלה ושרים לא יוכלו לערער עליהן. בהצבעה על הקמת הוועדה נמנעו השרים סילבן שלום, יצחק אהרונוביץ, סופה לנדבר וסטס מסזניקוב

מאת צבי זינגר

הממשלה אישרה את הקמת ועדת השרים לענייני התיישבות, בראשותו של רה"מ בנימין נתניהו. אולם להחלטה התנגדו  המשנה לראש הממשלה שאול מופז, שר הביטחון אהוד ברק, השר שלום שמחון והשר מיכאל איתן. נמנעו: השר סילבן שלום, השר יצחק אהרונוביץ, השרה סופה לנדבר והשר סטס מסזניקוב.

לוועדה תהיה סמכות לגבש את מדיניות הממשלה בנוגע לבנייה מוסדרת ולא מוסדרת בקרקעות מדינה ובקרקעות פרטיות, לרבות סוגיות עקרוניות שיגיעו לערכאות משפטיות. החלטות הוועדה יזכו למעמד של החלטות ממשלה ושרים לא יוכלו לערער עליהן.

בוועדה יהיה רוב מוחלט לשרי הימין. בראש הוועדה יעמוד, כאמור, בנימין נתניהו ויהיו חברים בה שר הביטחון אהוד ברק, שר החוץ אביגדור ליברמן והשרים דניאל הרשקוביץ, שאול מופז, אלי ישי, משה יעלון, בני בגין, יולי אדלשטיין, גדעון סער וגלעד ארדן. עם זאת, למרות הרוב המוחלט לשרי הימין בוועדה, נאמר בדברי ההסבר להצעת ההחלטה, כי היא אינה גורעת מסמכויות ראש הממשלה ושר הביטחון, לפיהן "בסמכות שר הביטחון לאשר בנייה או תכנון ביהודה ושומרון".

הקמת הוועדה היא אחת ה"סוכריות" שראש הממשלה נותן למתנחלים, כתוצאה מפרשת הפינוי בשכונת האולפנה. למתנחלים היו בכל השנים האחרונות תלונות קשות נגד שר הביטחון ברק, על "קמצנותו" במתן אישורי בנייה בהתנחלויות ועל חוסר נכונותו  לחתום על תוכניות בנייה, שאושרו כבר על ידי כל הדרגים הקודמים – והם רואים בהקמת הוועדה פתח לאישור בנייה נוספת בהתנחלויות.

בתגובה אומרת יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "מדובר בהחלטה המפקיעה בפועל מידי שר הבטחון והממשל הצבאי את הסמכות הבלעדית לגבי הפעילות האזרחית בשטחים. הפקעה זו, כמוה כסיפוחם של השטחים דה-פקטו, והפיכתה של ממשלת ישראל לריבון על האזרחים הפלסטינים בשטחים. זו החלטה שסותרת הן את החוק הישראלי והן את החוק הבינלאומי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן