Skip to content

אל-קעדה: נוטלים אחריות על הפיגועים בעיראק

התקיפות כוונו לעבר עולי רגל שיעים במהלך השבוע וגבו את חייהם של כ-72 אנשים. ארגון "המדינה האסלאמית של עיראק" פירסם הודעות באתרי אינטרנט הקשורים לארגוני הטרור, בהם מסר כי הוא האחראי לפיצוצים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התקיפות כוונו לעבר עולי רגל שיעים במהלך השבוע וגבו את חייהם של קרוב למאה בני אדם. ארגון "המדינה האסלאמית של עיראק" פירסם הודעות באתרי אינטרנט הקשורים לארגוני הטרור, בהם מסר כי הוא האחראי לפיצוצים 

מאת אסף בירון

ארגון "המדינה האסלאמית של עיראק", המזוהה עם ארגון אל-קעדה, לקח אחריות על גל פיצוצי מכוניות התופת, אשר כוונו לעבר עולי רגל שיעים במהלך השבוע. ההתקפות גבו את חייהם קרוב ל-100 בני אדם ומאות נפצעו. זו נחשבת לאחת התקופות הקטלניות בעיראק, מאז נסיגת הכוחות האמריקניים לפני כחצי שנה.

פיגוע ליד מסעדה מדרום לבגדד. 19 בני אדם נהרגו
פיגוע ליד מסעדה מדרום לבגדד. 19 בני אדם נהרגו

הארגון פירסם הודעות באתרי אינטרנט הקשורים לארגוני הטרור, בהם הוא אומר כי הוא האחראי לפיצוצים במהלך יום השנה למותו של האימאם השיעי, מוסא אל-קאדים, אשר במהלכו פוקדים רבבות שיעים מסגד בבגדד, בו קבור אל-קאדים.

אל-קעדה מתאר את ההתקפות כ"פלישת יום רביעי הקדוש" ואומר כי הן היו מכה ניצחת לממשל העיראקי, אשר בראשו עומד ראש ממשלה שיעי, בעל קואליציה סונית וכורדית. פיצוצים אלו פגעו גם בסיורי צבא שגרתיים ובמשרדי ממשלה המשויכים לכורדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן