Skip to content

התרמית הגדולה: חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 3.5 מיליארד שקל

הרמיה הגדולה: חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 3.5 מיליארד שקל. נעצרו 9 חשודים מענף הדלק ו-15 נוספים עוכבו לחקירה, בעקבות חקירה סמויה ומורכבת שנמשכה חודשים רבים. הם חשודים בניסיון להתחמק מתשלום מע"מ בסך 600 מיליון שקל על מרכיב הבלו במחיר הדלק, בעבירות הלבנת הון ובעבירות על פקודת מס הכנסה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נעצרו 9 חשודים מענף הדלק ו-15 נוספים עוכבו לחקירה, בעקבות חקירה סמויה ומורכבת שנמשכה חודשים רבים. הם חשודים בניסיון להתחמק מתשלום מע"מ בסך 600 מיליון שקל על מרכיב הבלו במחיר הדלק, בעבירות הלבנת הון ובעבירות על פקודת מס הכנסה  

 עמי אטינגר

הבוקר, לאחר חקירה מודיעינית מאומצת של חוקרי רשות המסים, שנמשכה חודשים רבים, עצרה משטרת ישראל תשעה חשודים ו- 15 נוספים עוכבו לחקירה, בהם סוחרי דלק, החשודים בהפצה ובקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות, במטרה להתחמק מתשלום מע"מ על מרכיב הבלו במחיר הדלק ובביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה. מדובר בפרשה בהיקף הכספי הגדול ביותר שנחקרה עד כה ברשות המסים, עם היקף עסקאות של כ- 3.5 מיליארד שקל, שהמע"מ בגינן עומד על כ-600 מיליון שקל.

החקירה הגלויה בפרשה נפתחה לאחר חקירה סמויה ומורכבת, שהתנהלה במשרד חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז וביחידה ליעדים מיוחדים של רשות המסים. בעקבותיה הוקם צוות חקירה משותף (צח"מ) לחקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, חקירות מס הכנסה מרכז ומשטרת ישראל – זרוע תשתיות ביחידה ארצית למאבק בפשיעה כלכלית (ביאל"כ). עשרות חוקרי רשות המסים ובלשי משטרה הגיעו הבוקר לבתי החשודים, לבתי העסק שלהם ולמשרדיהם, ערכו חיפושים, תפשו אלפי מסמכים, מחשבים, מאות אלפי שקל במזומן ומספר רכבי יוקרה.

לחיפוש התלוו כלבי יחידת הכלבנים ברשות המסים, המאומנים בזיהוי כסף ומצטרפים לאחרונה לחיפושים שעורכים חוקרי רשות המסים בתיקי הלבנת הון.

על פי החשד שני סוחרי הדלק, אחד מהצפון והאחר מהדרום, קשרו קשר על מנת להונות את רשות המסים באמצעות מערך של חברות ואנשי קש, שמטרתם הפצת חשבוניות מס פיקטיביות לחברות שבבעלותם ובשליטתם, במאות מיליוני שקל, במטרה "לממן" את תשלומי המע"מ אותם עליהם לשלם עבור מרכיב הבלו במחיר הדלק. באופן זה הונו את אוצר המדינה במאות מיליוני שקלים. אגב ביצוע עבירות אלה, עברו החשודים עבירות על החוק לאיסור הלבנת הון.

החשודים יובאו בצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן