Skip to content

מכה לרשת: אילן דה פריס פורש

חברת רשת בערוץ השני סופגת היום חבטה, עם פרישתו של אילן דה פריס מתפקידו כסמנכ"ל התוכן בחברה. בד בבד עם קשייה המשמעותיים של רשת בהתמודדות בתחומי התוכן מול קשת ומול ערוץ 10, והניסיונות לשדרג את התכנים במגמה לשפר את נתוני הצפייה, נאלצת החברה להפרד מאיש תוכן יצירתי, ותיק ומנוסה מאת אורה עריף כץ אילן דה-פריס  שמילא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת רשת בערוץ השני סופגת היום חבטה, עם פרישתו של אילן דה פריס מתפקידו כסמנכ"ל התוכן בחברה. בד בבד עם קשייה המשמעותיים של רשת בהתמודדות בתחומי התוכן מול קשת ומול ערוץ 10, והניסיונות לשדרג את התכנים במגמה לשפר את נתוני הצפייה, נאלצת החברה להפרד מאיש תוכן יצירתי, ותיק ומנוסה

מאת אורה עריף כץ

אילן דה-פריס  שמילא את תפקיד סמנכ"ל התוכן ברשת במשך שנתיים ביקש לאחרונה לפרוש מתפקידו. הצטרפותו לרשת נועדה לבנות מחדש את מחלקת התוכן בחברה, אך רק בשבועות האחרונים אנו עדים לשפל חדש ברייטינג של החברה, שהתכנית הבולטת שלה בעונה זו, רוקדים עם כוכבים, מובסת בקרב מול הישרדות של ערוץ 10 ומניבה רייטינג שירד מתחת לרף ה- 14%.

הסמנכ"ל הפורש אילן דה פריס. תצלום: רשת יח"צ.

מחליפו של דה פריס יהיה ארז בן-הרוש.
מנכ"ל רשת אבי צבי ציין כי  "אילן הצטרף לרשת בתקופה הקשה ביותר בתולדותיה והצליח להצעיד את  מחלקת התוכן של החברה להישגים חסרי תקדים".
במבט על העונה החולפת, הצליחה רשת להגיע לשיאי צפייה בתכניות -תחרויות זמר:  'בית ספר למוסיקה' ו'The voice' וכן בתכנית 'לרוץ אל המיליון'. עם זאת, בימים אלה מתקשה החברה במאבק על שמירת הצופים, בעיקר לנוכח התחרות מול קשת, ערוץ 10, שידורי הספורט של אליפויות היורו בכדורגל והמתחרה החדש/ישן ערוץ 1 שמציע באחרונה מספר אלטרנטיבות אטרקטיביות כמו 'בואו לאכול איתי' והסדרה '30 שקל לשעה'.

בהודעה מטעם רשת נמסר כי אילן דה-פריס ימשיך לעבוד עם החברה על פרוייקטים בתחום התוכן.
הסמנכ"ל החדש ארז בן הרוש הצטרף לרשת כמנהל תכניות הפריים לפני כשנה וחצי. בעבר היה במאי ויוצר בין תכניות כמו "אחד העם 101 ", "אחד העם 1 ", "שוטטות" ו"אקזיט". הוא כיהן גם כמנהל הפיתוח של ערוץ 10 ומנהל ערוץ ניקולודיון.

אילן  דה פריס הוא מפיק, במאי ואיש קולנוע ותיק . הוא היה סמנכ"ל התוכן של קבוצת טלעד בתקופה שבה הפיקה החברה תכניות איכות כמו החמישייה הקאמרית והחרצופים ובתקופה שבה הוקמה מערכת התכנית עובדה. טלעד, הקבוצה הירושלמית של הערוץ השני שהייתה, כאמור, אחראית לתכנים איכותיים ולא רק לתכניות הנשענות על פופוליזם, כשלה במכרז שבו התמודדה מול קשת ורשת ומאז חדלה לשדר. דה פריס היה שותף להקמת סינמטק ירושלים ולפרוייקט הדגל שלו: פסטיבל ירושלים לקולנוע.

בהודעה מטעם חברת רשת מצוטט דה פריס האומר: "במהלך השנה החולפת "רשת" הגיעה להישגים טלוויזיוניים חסרי תקדים. הישגים שימשיכו לבוא לידי ביטוי בתום קיץ זה, זאת לאור תשתית אנושית מצוינת, תוכן מעולה ואסטרטגיה מבטיחה. אני פורש מתפקידי זה, כשאני סמוך ובטוח במחלקת התוכן החזקה שנבנתה פה בשנתיים האחרונות ובטוח שארז ימשיך לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר. אני מודה לאבי צבי ולכל חברי ב"רשת". לשמחתי יש  לי עוד הרבה דברים לעשות עבור "רשת", ואליהם אני פונה כעת כבר עכשיו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן