Skip to content

בשבועות הקרובים: תמרון צבאי ענק של סוריה, רוסיה, איראן וסין בים התיכון

האם בעלות בריתה של סוריה נערכות למפגן שרירים מרשים על מנת להרתיע את המערב מהתערבות בניסיון להפיל את שלטונו של אסד? דיווחים באיראן מלמדים על תרגיל צבאי רחב היקף שאמור להיערך מול חופי סוריה בשבועות הקרובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם בעלות בריתה של סוריה נערכות למפגן שרירים מרשים על מנת להרתיע את המערב מהתערבות בניסיון להפיל את שלטונו של אסד? דיווחים באיראן מלמדים על תרגיל צבאי רחב היקף שאמור להיערך מול חופי סוריה בשבועות הקרובים

מאת נמרוד זגגי

איראן, סוריה, סין ורוסיה נערכות לקיים בשבועות הקרובים תרגיל צבאי שהוא הגדול ביותר שנערך אי-פעם במימי המזרח התיכון כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית, "פארס". על פי דיווח אחר, בסוכנות הידיעות האיראנית "מהר", כוח שמונה 90,000 איש מארבע המדינות אמור לערוך תמרון צבאי רחב היקף מול חופי סוריה.

התרגיל חסר התקדים יכלול  כוחות קרקע, אוויר וים כמו גם כוחות נ"מ ויחידות שיגור טילים שישתפו פעולה ביניהן. על פי הדיווח של "פארס", כ-400 מטוסי קרב ו-1,000 טנקים אמורים להשתתף בתרגיל שבו תבחן סוריה גם את יעילות מערך הנ"מ שלה.

פריגטות רוסיות בתרגיל טקט בים הבלטי (www.kremlin.ru/Igor Zarembo)
האם גם הן תיראנה בחופי סוריה? פריגטות רוסיות בתרגיל טקט בים הבלטי (www.kremlin.ru/Igor Zarembo)

על פי הדיווח, מצרים כבר העניקה היתרי מעבר בתעלת סואץ ל-12 ספינות מלחמה סיניות האמורות לעגון בסוריה במהלך השבועיים הבאים. צוללות גרעיניות, ספינות מלחמה ונושאות מטוסים רוסיות ואניות מלחמה וצוללות איראניות, אמורות להגיע גם הן במהלך אותו הזמן.

חשוב לציין כי עד עתה לא אישרה אף אחת מהמדינות האמורות לקחת חלק בתרגיל את קיומו, אולם דיווחים ממוסקבה מלמדים כי מספר ספינות מלחמה רוסיות, בינן שתי נושאות מטוסים, כבר עושות את דרכן בים התיכון למרכז התחזוקה של הצי הרוסי בנמל טרטוס שבסוריה, כדי "לאבטח את האינטרסים הרוסיים בקרבת חופי סוריה". בנוסף, סוכנות הידיעות "מהר", ציטטה גורם סורי שביקש להישאר בעילום שם, שאישר את קיומו של התרגיל בסוריה.

אם אכן ידיעה זו היא נכונה, אזי לא מן הנמנע כי מטרת תרגיל זה נועדה לשגר מסר תקיף מצד ארבעת מדינות אלה למערב ולמדינות אחרות השוקלות להתערב באופן פעיל בנעשה בסוריה, כמו גם לסכל כל ניסיון לצייד את האופוזיציה הסורית דרך הים או האוויר באמצעי לחימה וקשר. בתוך כך, הצהיר אתמול (יום ב') מסעוד ג'זאירי, גנרל בכיר במשמרות המהפכה, ש"מדינות אירופה, ארה"ב והמשטר הציוני יסבלו מההשלכות השליליות של כל פעולה עוינת נגד סוריה".

1 Comment

  1. דן
    19 ביוני 2012 @ 17:56

    זה נראה לי יותר כמו "בלון ניסוי"תקשורתי ולא יותר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן