Skip to content

כדי לאפשר לאופוזיציה לפעול, נתניהו יופיע בפני הכנסת גם ללא 40 חתימות

יו"ר הכנסת דן עם ראש הממשלה וח"כ אלקין בכינון הסדרים מיוחדים שיאפשרו לאופוזיציה לפעול, על אף יחסי הכוחות החדשים בכנסת. תידחה בקשת האופוזיציה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה, אך תיבחן בחיוב בקשתה לקבל מקום אחד בוועדת הבחירות המרכזית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת דן עם ראש הממשלה וח"כ אלקין בכינון הסדרים מיוחדים שיאפשרו לאופוזיציה לפעול, על אף יחסי הכוחות החדשים בכנסת. תידחה בקשת האופוזיציה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה, אך תיבחן בחיוב בקשתה לקבל מקום אחד בוועדת הבחירות המרכזית

מאת צבי זינגר

רה"מ יגיע לדיון בפני הכנסת ללא צורך ב-40 חתימות ח"כים. כך סיכמו היום ביניהם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין.

יו"ר הכנסת דן עם נתניהו ואלקין בכינון הסדרים מיוחדים שיאפשרו לאופוזיציה לפעול, על אף יחסי הכוחות החדשים בין הקואליציה לאופוזיציה. בסיכום הפגישה, נעתר נתניהו לבקשת ריבלין והודיע כי יופיע בפני הכנסת גם ללא צורך ב-40 חתימות, לפחות שלוש פעמים במושב.

עוד סוכם, כי תידחה בקשת האופוזיציה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה, אך תיבחן האפשרות להעביר לידיה את אחת הוועדות הסטטוטוריות בתמורה לוויתור מצידה על וועדות קטנות. בנוסף, תיבחן בחיוב בקשת האופוזיציה לקבל מקום אחד בוועדת הבחירות המרכזית.

בפגישה הבהיר ריבלין, כי יש לאפשר לאופוזיציה לזמן את הכנסת לדיון פגרה ב-20 חתימות בלבד. לדבריו: "מוטלת עלינו אחריות לקיומה של הדמוקרטיה הפרלמנטרית בישראל. עלינו ליצור הסדרים שיאפשרו את עבודת האופוזיציה גם בנסיבות אלו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן