Skip to content

אסיר פלסטיני נוסף ישוחרר לאחר שביתת רעב ממושכת

שביתות הרעב מוכיחות את השפעתן בפעם הרביעית: ארגון הג'יהאד האסלאמי חוגג את "ניצחונו" של האסיר מחמוד סרסק, עקב שחרורו הצפוי מהכלא, 96 ימים לאחר שהחל לשבות רעב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שביתות הרעב מוכיחות את השפעתן בפעם הרביעית: ארגון הג'יהאד האסלאמי חוגג את "ניצחונו" של האסיר מחמוד סרסק, עקב שחרורו הצפוי מהכלא, 96 ימים לאחר שהחל לשבות רעב

מאת עידו וולקן

סוכנות הידיעות "פלסטין אל-יום" מדווחת כי האסיר מחמוד סרסק צפוי להשתחרר ב-10 ביולי, בהתאם להסכם בינו לבין ישראל. ארגון "נשמת אל-קודס", הפועל למען האסירים הפלסטינים, הודיע כי שרות בתי הסוהר נכנע לדרישותיו של האסיר, השובת רעב זה היום ה-96. תנועת הג'יהאד האסלאמי הגיבה להסכם וכינתה אותו "ניצחון חדש לכוח רצונו של סרסק".

עורך דינו של סרסק הדגיש כי ההסכם עם גופי המודיעין הישראלי כולל ערובות לדרישותיו של מרשו ולכך שלא ייעצר בשנית". עם היוודע דבר ההסכם, יצאו תושבי שכונת שאבורה בעיר רפיח, שבה נולד סרסק, לחגוג בבית משפחתו של האסיר. "שמחתנו כפולה" הצהיר אחיו של האסיר, "שכן הם (הישראלים) לא הצליחו להכשיל את מאבקו ולמנוע ממנו את חלום החירות".

מפגינות בהפגנת הזדהות ברמאללה נושאות את תמונתו של האסיר שובת הרעב סרסק
מפגינות בהפגנת הזדהות ברמאללה נושאות את תמונתו של האסיר שובת הרעב סרסק

סרסק בן ה-25, שחקן כדורגל בנבחרת הפלסטינית, נעצר בעיירה בית חאנון בשנת 2009 כשהיה בדרכו למשחק בקבוצת הכדורגל בלאטה. סרסק שובת רעב זה למעלה משלושה חודשים במחאה על "חוק הלוחם הבלתי חוקי" שבמסגרתו נעצר. חוק זה מבחין בין אסירי מלחמה למחבלים ומגדיר לשתי הקבוצות ענישה שונה על פי חוק.

זוהי הפעם הרביעית שבה ישראל מגיעה להסכם שחרור עם אסירים השובתים רעב. שלושת ההסכמים הקודמים נערכו מול האסירים עדנאן ח'דר, הנא א-שלבי והאסירים בילאל דיאב ות'איר חלאחלה. שביתות הרעב משמשות כנשק תעמולתי בידיהם של האסירים הפלסטיניים, המעורר לחץ ציבורי רב על מדינת ישראל ומאלץ אותה לשחרר את האסירים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן