Skip to content

דור שלם דורש להתעורר מהחלום

באלבום "תל אבסורד" יוצאים מתן-ארז קולנשר ו"היונים" למסע ארוך לתוך המציאות הישראלית המורכבת ציון: 9  ביקורת דיסק / זוהר מלאכי  "בוא נבנה חומה להבדיל לשמור/ בוא נקים גדר-מלפנים ומאחור/  נערבב את המלט/ נערום לבנים בתיל וטיט של שלווה וחיים/ ועליה נמתח מבפנים ציורים/ שמיים כחולים ובאופק-יונים/ ובשאר המיסים נתכנס נתנתק/ נצמצם רווחים בדממה נחנק/ ונמשיך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באלבום "תל אבסורד" יוצאים מתן-ארז קולנשר ו"היונים" למסע ארוך לתוך המציאות הישראלית המורכבת

ציון: 9

 ביקורת דיסק / זוהר מלאכי 

שירים בועטים. "תל אבסורד"

"בוא נבנה חומה להבדיל לשמור/ בוא נקים גדר-מלפנים ומאחור/  נערבב את המלט/ נערום לבנים בתיל וטיט של שלווה וחיים/ ועליה נמתח מבפנים ציורים/ שמיים כחולים ובאופק-יונים/ ובשאר המיסים נתכנס נתנתק/ נצמצם רווחים בדממה נחנק/ ונמשיך מאשמה איומה להסמיק/ ונשאל בכנות: האם זה מספיק? / נדחק עוד טיפה בין הכתלים וקירות/ עצמאות-מדמה כמו ילדי גטאות/ דור שלם דורש שלום/ אומה מוכה עומדת דום/ בשורה תחתונה בסופו של יום/ צריך להתעורר/ כדי להגשים את החלום" ("חומה", "תל אבסורד", קולנשר והיונים).

"תל אבסורד" הוא ספרו הראשון של מתן-ארז קולנשר, משורר ומוזיקאי, המכיל אוסף של שירים אישיים וחברתיים בועטים במיוחד. הספר מכיל מחשבות, תובנות, מצבים הזויים ועניינים שמעסיקים כל אחד ואחת מאיתנו.

לספר "תל אבסורד" מצורף דיסק ובתוכו 12 רצועות השמעה שהולחנו ע"י קולנשר ומבוצעים ע"י להקת "היונים" המופלאה שלו. בין השירים הבולטים באלבום:  "בלדה לאיש הוזה", "שלושה עותקים", "מוחמד", "חומה", "אדוני השלום", "ארבעה בלונים", "סטטוס קוו" ו"בוקר עירוני", שחותם את האלבום.

שירתו של קלושנר מזכירה שירי מחאה של בוב דילן וברוס ספרינגסטין, עם הרבה נגיעות של רוק-פולק. קולנשר למד במגמת כתיבה והלחנת שירים ב"רימון" ומשם נדד ללימודי הנדסה ומוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית. הוא  זכה בכמה פרסים על שיריו והשנה הוא ללא ספק הולך להיכנס לכם לתודעה.  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן