Skip to content

שלוש חברות מתמודדות על המכרז להקמת מחלף נווה אילן בדרך לירושלים

שלוש חברות מתמודדות על המכרז להקמת מחלף נווה אילן בדרך לירושלים ולהרחבת כביש 1 החדש בדרך לירושלים. מכרז זה כולל את הרחבת קטע הכביש בין שורש לחמד והקמת מחלף חדש בנווה אילן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המכרז בקטע שורש חמד בוצע בשיטת "עלות זמן", שבה החברות מתחרות על המחיר הנמוך ביותר, אך גם על תקופת הביצוע הקצרה ביותר, כדי לצמצם את ההפרעה לציבור במהלך העבודות

מאת דני בר

שלוש חברות מתמודדות על המכרז להקמת מחלף נווה אילן בדרך לירושלים ולהרחבת כביש 1 החדש בדרך לירושלים. מכרז זה כולל את הרחבת קטע הכביש בין שורש לחמד והקמת מחלף חדש בנווה אילן.

המכרז בקטע שורש חמד בוצע בשיטת "עלות זמן", שבה החברות מתחרות על המחיר הנמוך ביותר, אך גם על תקופת הביצוע הקצרה ביותר. זאת במטרה לצמצם למינימום את ההפרעה לציבור במהלך העבודות. העבודות בקטע זה כוללות סלילת כביש חדש לאורך 4.5 ק"מ, שלושה נתיבים לכל כיוון, שוליים רחבים ותאורה, הקמת מחלף חדש בנווה אילן והסדרת מחלף שורש. העבודות צפויות להתחיל במהלך שנת 2012.

זהו המכרז השני מבין חמישה לביצוע הכביש החדש לירושלים. בשבוע שעבר פרסמה החברה הלאומית לדרכים, האחראית על הקמת הכביש כולו, את תוצאות המכרז הראשון בקטע שבין שער הגיא למחלף שורש. במכרז זה זכתה חברת מרדכי בנימין, שגברה על עשר חברות בנייה שהתמודדו על הפרויקט המורכב.

הכביש תוכנן כדי להכיל את תחזיות התנועה הגבוהות לכביש זה

כביש 1 החדש הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים שיוקמו בשנים הקרובות על ידי משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים וחברת הביצוע החברה הלאומית לדרכים. הפרויקט, המוערך ב-2.5 מיליארד שקל, כולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים בדרך לירושלים לאורך 16 ק"מ. הכביש תוכנן כדי להכיל את תחזיות התנועה הגבוהות לכביש זה, הסובל כבר היום מעומסים כבדים. במסגרת התוכנית יתווסף נתיב שלישי לכל כיוון, יורחבו השוליים, ימותנו השיפועים והעקומות על ידי כריית מנהרות חדשות מתחת למחלף הראל ובניית גשר חדש במקום סיבוב מוצא המסוכן. מחלף חדש יוקם בנווה אילן וישודרגו המחלפים הקיימים בעין חמד, והראל. יבוטל "צוואר הבקבוק" הקיים כיום ביציאה מירושלים (כביש 9) שגורם לעומסים כבדים.

מיתון העליות יפחית את המקרים השכיחים של כלי הרכב הנתקעים בדרך לירושלים וגורמים לפקקי ענק לאחר שכשלו בניסיון להתגבר על העליות החדות. הדרך החדשה תתרום לבטיחות ולהפחתה בצריכת הדלק ובזיהום האוויר. בכביש החדש יוטמעו מערכות אלקטרוניות לניהול ובקרת תנועה על ידי מצלמות, חיישנים וגלאים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן