Skip to content

הלילה נורו 11 רקטות מעזה – החמאס קורא להפסקת אש

במהלך הלילה נורו 11 רקטות על יישובי עוטף עזה - חיל האוויר ביצע תשע תקיפות בתגובה. החמאס מציע "שקט תמורת שקט"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך הלילה נורו 11 רקטות על יישובי עוטף עזה – חיל האוויר ביצע תשע תקיפות בתגובה. החמאס מציע "שקט תמורת שקט"

מאת אליק מאור

מאז שעות הערב אתמול (ד') ועד הבוקר נורו מעזה 11 רקטות, ירידה לעומת שלשום. תשע מהן התפוצצו באזורי המועצה האזורית חבל אשכול, אחת התפוצצה בסמוך לאשקלון ואחת בסמוך לשדרות. כולן התפוצצו ללא נזק לרכוש או לנפגעים. קודם לכן אתמול בשעות אחר הצהריים נפגע בית ביישוב, אך לא היתה פגיעה בנפש.

במקביל לכל אלו קרא הלילה החמאס להפסקת אש, בתגובה למאמצי אישים בצבא מצרים להפסקת אש על בסיס "שקט תמורת שקט". מהחמאס נמסר כי "אנו וההתנגדות החמושה מתחייבים בזאת להפסיק את סבב האלימות הנוכחי, כל עוד הכיבוש יחדל מתוקפנותו", לשון ההודעה.

אחת הרקטות שאותרו בשטח

ביממה האחרונה נורו לעבר ישראל יותר משישים רקטות ופצמ"רים. בסך הכול נורו מעזה יותר מ-120 רקטות ופצמ"רים מאז ההסלמה בשלושת הימים האחרונים. מערכת כיפת ברזל יירטה שני טילים שנורו לעבר אזורים מאוכלסים. חיל האוויר תקף בתגובה תשע פעמים, חמש מהן לאור יום. בערב תקף חיל האוויר שני מוצבים של הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז אדין אל-קאסם; האחד במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה, והשני ממזרח לג'בלייא שבצפון הרצועה. אתמול בצהריים חוסל פעיל הג'יהאד העולמי, ומפעילו בחוליית הטרור נפצע קשה. לדברי צה"ל והשב"כ, השניים היו מעורבים באופן ישיר בביצוע ההתקפה הרצחנית על האזרח הישראלי שעבד בגדר המערכת.

אמש חידד פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות לאזרחים והורה על איסור כינוס של אירועים והתקהלויות בשטחים פתוחים ולימודים רק בבתי ספר ממוגנים. הפיקוד לא אסר תנועה במרכזי קניות ועבודה במקומות עבודה המוגדרים כלא-חיוניים. עם זאת, ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין, הודיע הבוקר כי בעירו לא יתקיימו לימודים לאחר נפילת הרקטה בסמוך לעיר.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן