Skip to content

יועץ התקשורת של ח"כ בן ארי הוסמך להיות עו"ד, לאחר שסורב במשך כשנתיים

פעיל הימין הקיצוני, איתמר בן גביר, הגן עד עתה על עצמו, בבתי המשפט. מעתה יוכל להגן גם על אחרים כעורך דין מן המניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעיל הימין הקיצוני, איתמר בן גביר, הגן עד עתה על עצמו, בבתי המשפט. מעתה יוכל להגן גם על אחרים כעורך דין מן המניין

מאת צבי זינגר

פעיל הימין הקיצוני, איתמר בן גביר, יכול מעתה להתהדר בתואר עורך דין. זאת, לאחר שקיים מאבק ממושך בגורמים בלשכת עורכי הדין, שהתנגדו כי יתקבל כחבר מלא בלשכת עורכי הדין.

איתמר בן גביר (צילום: יח"צ)
ימשיך לשמש כעוזר פרלמטרי וכיועץ התקשורת של ח"כ בן ארי וכדובר תנועת "ארץ ישראל שלנו". איתמר בן גביר (צילום: יח"צ)

בן גביר, שהיה בין 2,092 עורכי דין שהוסמכו לפני כשבוע, בטקס חגיגי בבנייני האומה בירושלים,  ניהל במשך יותר משנתיים מאבק על התעודה. גורמים בלשכה טענו, כי אדם בעל דעות ימניות כשלו לא ראוי להיות עורך דין. בתגובה הציג בן גביר לאנשי הלשכה תקדימים, בהם התאפשר למחבל שניסה לחטוף חייל להיות עורך דין, ללא כל התנגדות של אנשי הלשכה,  וכן שורת שמות של עורכי דין הפעילים בקרב ארגוני שמאל קיצוני ואנרכיסטים.

ועדת ההתמחות של לשכת עורכי הדין קבעה, כי אין כל סיבה למנוע ממנו לקבל תעודת עורך דין ואולם התנתה את קבלת התעודה בסיום שלושה משפטים שהיו תלויים נגדו בשנתיים האחרונות. המשפטים, שעסקו בעבירות כגון התקהלות אסורה, החזקת כרוזים והעלבת עובד ציבור, הסתיימו בזיכויים ולפיכך התאפשר לבן גביר לגשת למבחנים בכתב ובעל פה. שופט בית משפט המחוזי, גלעד נויטל, בחן את בן גביר ואיפשר לו לקבל את את תעודת עורך הדין.

עד עתה ייצג בן גביר את עצמו בבתי המשפט בהצלחה רבה, בלי לשאת את התואר הרשמי "עורך דין". עכשיו יוכל גם לייצג אחרים בבתי המשפט. עם זאת, הוא ימשיך לשמש כעוזרו הפרלמטרי וכיועץ התקשורת של ח"כ מיכאל בן ארי וכן כדובר תנועת "ארץ ישראל שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן