Skip to content

אלפי מפגינים צעדו מרוטשילד לככר רבין, חסמו כבישים ופרצו לבנקים

יותר משלושת אלפים מפגינים חסמו הערב את רחובות אבן גבירול, שדרות רוטשילד, הבימה והצמתים ליד עיריית תל אביב במחאה על אלימות המשטרה אתמול. המפגינים קראו: "אנו הרוב וחזרנו לרחוב" ופרצו ללובי של כמה מסניפי הבנקים הסמוכים לככר וחוללו שם מהומה. המשטרה ביצעה 85 מעצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר משלושת אלפים מפגינים חסמו הערב את רחובות אבן גבירול, שדרות רוטשילד, הבימה והצמתים ליד עיריית תל אביב במחאה על אלימות המשטרה אתמול. המפגינים קראו: "אנו הרוב וחזרנו לרחוב" ופרצו ללובי של כמה מסניפי הבנקים הסמוכים לככר, ניפצו שמשות וחוללו שם מהומה. המשטרה ביצעה שמונים וחמישה מעצרים עד כה

מאת אליק מאור  

שמשות מנופצות בסניף בנק הפועלים סמוך לככר רבין (צילום: רפי מיכאלי)
שמשות מנופצות בסניף בנק הפועלים סמוך לככר רבין (צילום: רפי מיכאלי)

יותר משלושת אלפים פעילים גדשו במוצאי שבת את שדרות רוטשילד ואת כיכר הבימה בתל אביב במחאה על הגבלת חופש ההפגנה ואלימות המשטרה נגד המפגינים אתמול. עימותים פרצו בין פעילי מחאה למשטרה. גם רחוב אבן גבירול לכיוון דרום נחסם לתנועה. בשלב מסוים נחסמו גם הצמתים ליד עיריית תל אביב. התחושה היא שהמשטרה במבוכה רבה.

הפעילים הלכו עם שילוט מאולתר כשעליו נכתב: "אנחנו הרוב וחזרנו לרחוב", "העם נגד הממשלה" ו"ביחד נגן על המרחב הדמוקרטי". כעשרים מפגינים הגיעו לסניף בנק דיסקונט בצומת אבן גבירול ודוד המלך, זרעו שם מהומה וקרעו את מודעות הפרסום של הבנק, עד שפונו בכוח על ידי השוטרים. מפגינים גם חסמו בשלב מסוים את התנועה בנתיבי איילון.

דפני ליף חוזרת הערב לרוטשילד (צילום: יאיר אולמרט)
דפני ליף חוזרת הערב לרוטשילד (צילום: יאיר אולמרט)

דפני ליף, שנעצרה בהפגנה אתמול בצהריים, התייצבה היום בשדרה עם יד מגובסת. היא הביעה זעזוע על אלימות המשטרה נגדה ונגד חבריה. היא תהתה מי נותן פקודות למשטרה ואמרה שיש לתת את הדין על התנהגות השוטרים.

עו"ד ברק כהן, פעיל מחאה, נפגע בפניו וכשהוא שותת דם באפו, אמר למגפון: "אני מאושר. הנה העם, הנה אנחנו. אף אחד לא ישתיק אותנו". לשאלה איך הוא מאושר עם שבר באפו, הגיב: "שטויות, זה ממש לא חשוב. מה שחשוב זה שחזרנו לרחוב. למרחב הציבורי." ג'. פעיל מחאה אחר אמר: "אתה לא מבין מה קורה כאן. זה מדהים. המחאה חוזרת בגדול. גמרנו לשתוק ולבקש רשות למחות".

כוחות משטרה גדולים התאספו סביב המפגינים, בראשות בכירי משטרת תל אביב, מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יורם אוחיון, מפקד תחנת תל אביב, סנ"צ דני לוי ואחרים. מוקדם יותר נעצרו משה מנקין, פעיל מחאה, ואחריו נעצרו הראל מידני, דורית כפיר ופעילים רבים נוספים. בשלב זה (לאחר חצות) דווח על כשמונים וחמישה מעצרים שביצעה המשטרה. כמה מהעצורים הועלו על אוטובוס של דן באזור גן העיר. שוטרים עלו עם העצורים לאוטובוס, אופנועים משטרתיים ליוו אותו לבית המעצר. עצורים אחרים נלקחו לבניין העירייה הסמוך, לפני הגעת ניידות המשטרה.

מהומה בבנק דיסקונט ליד ככר רבין (צילום: רפי מיכאלי)
מהומה בבנק דיסקונט ליד ככר רבין (צילום: רפי מיכאלי)

מפגינים אף ניפצו חלון ופרצו לתוך סניף של בנק הפועלים סמוך לככר. מאות מפגינים מול בניין עיריית תל אביב קראו "מדינת משטרה". מפגינים פרצו גם ללובי של בנק לאומי בגן העיר וניפצו שמשה. כוחות משטרה ומשמר הגבול הגיבו בכעס והיכו כל מי שהיה בסביבה, כולל צלמי עיתונות. מאוחר יותר החלה המשטרה להשתמש בלובי של בנק לאומי כמכלאה של העצורים והיא הדפה מפגינים פנימה.

אלפי מפגינים נגד אלימות המשטרה וחופש ההפגנה (צילום: דן בר דוב)
אלפי מפגינים נגד אלימות המשטרה וחופש ההפגנה (צילום: דן בר דוב)

אל המפגינים הצטרפו כשש מאות איש מהקהילה הגאה, שהפגינו קודם לכן ליד מועדון הבר-נוער נגד ההתבטאויות הגזעניות של חברי כנסת השבוע ועל כך שהממשלה אינה מגנה את ההתבטאויות הללו. הם הניפו דגלי גאווה וקראו קריאות בגנות ההסתה נגד חברי הקהילה.

מעיריית תל אביב יפו נמסר: "העירייה מצרה על האלימות הקשה כלפי הפקחים, אשר לא אפיינה את המאבק בשנה שעברה. חבל שיש מי שמנסה לנצל מחאה לגיטימית ולגרור אותה לפעולות אלימות, שכללו מכות, יריקות וקללות כלפי עובדי העירייה".

מהמשטרה נמסר: "מדובר בהפגנה בלתי חוקית, שמשתתפיה הפרו את הסדר וחסמו כבישים. המשטרה תמשיך לשמור על מימוש זכות ההפגנה וחופש הביטוי תוך שמירה על הסדר הציבורי ועל החוק".

אלפים צועדים לככר רבין (צילום: רפי מיכאלי)
אלפים צועדים לככר רבין (צילום: רפי מיכאלי)
חוסמים כבישים ליד העירייה (צילום: רפי מיכאלי)
חוסמים כבישים ליד העירייה (צילום: רפי מיכאלי)
שומרים על הכביש. משטרת ישראל (צילום: דן בר דוב)
שומרים על הכביש. משטרת ישראל (צילום: דן בר דוב)

 

5 Comments

  1. טלי גרופית
    24 ביוני 2012 @ 8:00

    המחאה לא היתה אלימה. היינו מתונים. ניגנו בגיטרות ושרנו . כעסנו ודיברנו. מחינו. ומי לא בא? ביבי נתניהו וחבר מרעיו. צפצפו עלינו. השתינו בקשת. אפילו שרה לא הביאה לנו פיצות. יצאנו לרחוב כי הטייקונים וחברי ממשלה שמנים, שבעים ומושחתים (לביבי שלי 3 דירות, 3 דירות לביבי שלי, לו לא היו לו 3 דירות, אולי היתה לי דירה משלי), וברק שנדרש לסיוע בשכ"ד (35 אלף לחודש), ואחרי, מצפצפים עלינו בענק. יוקר המחחיה מאמיר כל העת. המס על הדלק קורע את הכיס. בשביל לחם, חלב וגבינת קוטג', צרך משכנתא קטנה. המשטרה מדכאת בכוח את המחאה. לא מעניקה רישיונות. ואם כן, מקשה בלי הרף על קיומן על ידי הצבת תנאי סף בלתי אפשריים. אז הנה זה מתפרץ. מכרו לנו את העתיד. משעבדים אותנו לטייקונים, לבנקים. אז בשלב מסויים זה היה חייב להתפרץ. ואם לא יהיה איש מהממשלה הזו שישים לב ויענה מייד על מצוקות הציבור?, זו רק ההתחלה..

  2. אביעד
    24 ביוני 2012 @ 7:40

    אני מותח את הגבול באלימות נגד שוטרים.

    אני בעד ההפגנה, אני בעד צדק חברתי, אבל אני מאמין שאם אתה מרים את היד על שוטר השוטר צריך להגן על עצמו, גם על ידי פגיעה בך (לדוגמא, לשבור את היד שתקפה אותו).

    אסור להתנהג באלימות נגד אנשים שמטרתם להגן עלינו, דהינו שוטרים, חיילים וכו'. כאן מתחיל החולי, מתי שחושבים שאפשר לקרוא לחייל נאצי, להרביץ לו, שחרדים ליד אינטל בירושלים חושבים שהם יכולים להרביץ לשוטרים זה אותו הדבר.

    צריך לשים גבול אדום וברור.

  3. יוסי
    24 ביוני 2012 @ 3:11

    פקחים מרושעים! הם מבצעים בלהט אכזרי את הפקודות של רון חולדאי ועוד מיתממים. גם השוטרים גיבורים גדולים. התנפל על דפני ליף ושברו לה את היד. בריונות לשמה!

  4. עופר קלאס
    24 ביוני 2012 @ 2:22

    תיקון טעות, לא נפרצו סניפים, בשני המקרים מדובר על כניסה למרחבים הפתוחים! 24\7 של הבנקים המשמשים למשיכת כסף ופעולות בחשבון. חלון אחד המרחבים נופץ (בנק הפועלים).

  5. דני
    24 ביוני 2012 @ 1:53

    הפגנה "לא חוקית" הם אומרים, הא? העושק לא חוקי, שכר המינימום העלוב לא חוקי, הגזענות והומופוביה צריכים להיות לא חוקיים!העם נותן לממשלה ולכנסת את הכוח. העם קובע את החוק, והעם רוצה להפגין ולכן זה חוקי. את מי המשטרה רוצה לשרת? את אינטרס העם שסובל, או אינטרס של אנשי עסקים ושרים ששומרים על כיסאם?

    אני נגד אלימות אבל אל תאמינו לדה-לגיטימציה שינסו לעשות למחאה רק בגלל כמה חלונות שבורים ומכות. ממשלות שולחות את הילדים שלכם להרוג ולהיהרג כבר שנים, אתם אוכלים חרא חברתית וכלכלית משנולדתם, – אז כמה חלונות נשברו, ביג דיל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן