Skip to content

"המחנה המשותף" למבקר המדינה: "לחקור אחריות נתניהו, חולדאי והמפכ"ל לאירועי סוף השבוע"

בעקבות האירועים האלימים שהתפתחו לאחר החלטות של גורמי השלטון לא לאפשר את הפגנות המחאה החברתית, דורשים ראשי תנועת "המחנה המשותף", כי מבקר המדינה יחקור את אחריותם של ראש הממשלה, מפכ"ל המשטרה וראש עיריית ת"א ל"השעייתה של הדמוקרטיה ולדיכוי חופש הביטוי, שגרמו להתפרצות ידועה מראש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות האירועים האלימים שהתפתחו לאחר החלטות של גורמי השלטון לא לאפשר את הפגנות המחאה החברתית,  דורשים ראשי תנועת "המחנה המשותף", כי מבקר המדינה יחקור את אחריותם של ראש הממשלה, מפכ"ל המשטרה וראש עיריית ת"א ל"השעייתה של הדמוקרטיה ולדיכוי חופש הביטוי, שגרמו להתפרצות ידועה מראש

מאת כתב מגפון

תנועת "המחנה המשותף" דורשת כי מבקר המדינה, שבוע לפני פרישתו, יכריז על פתיחתה של חקירה רשמית בעקבות האירועים האלימים שפרצו בת"א בסופ"ש. לדברי ראשי התנועה, עידן מילר ובועז נול, ההחלטה למנוע את חזרתה של המחאה החברתית למרחב הציבורי היא החלטה אנטי דמוקרטית, וכאשר אליה הצטרפו התנהגות פורעת חוק של גורמי אכיפת החוק ואלימות קשה של משטרת ישראל כלפי צעירים וצעירות בני טובים, שלא יצרו כל איום על הסדר הציבורי, הביא הדבר להתפוצצות שראינו בסוף השבוע. על מבקר המדינה לפתוח לאלתר בחקירה שתברר מי נתן את ההוראה לבלום את המחאה בכל דרך, כולל הפגנת אלימות בוטה. בין היתר על המבקר לזמן את ראש הממשלה, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה וראש עיריית ת"א להיחקר בעניין.

מעצרים ברוטשילד ביום ששי (צילום: רפי מיכאלי)
לא קראו את הוראות השימוש בדמוקרטיה. מעצרים ברוטשילד ביום ששי (צילום: רפי מיכאלי)

"השריפה בכרמל נבעה ממחדל, אך השריפה בת"א הוצתה באופן מכוון ע"י קברניטי המדינה שהחליטו חד צדדית להשעות את חופש הביטוי ולפגוע בזכות המחאה, חלק בסיסי בדמוקרטיה הישראלית", כך אומרים מילר ונול, מראשי תנועת "המחנה המשותף" לשוויון בנטל. "לא ייתכן שמוסד מבקר המדינה יעמוד מנגד, כאשר השלטון רומס את הדמוקרטיה ויוצר תסיסה במסגרתה המוחים נדחקים לפינה ונאלצים להסלים את המאבק שלהם לנוכח הדרתם מהמרחב הציבורי והאלימות הקשה שהופנתה כלפיהם על ידי המשטרה. איש איננו יכול להעמיד פני מופתע – ידוע לכל שחסימת זכות המחאה יוצרת סיר לחץ חברתי".

השניים הוסיפו: "ג'ון קנדי אמר, שמי שאינו מאפשר מהפכה שקטה, גורם בהכרח למהפכה אלימה. השלטון רוכב תמיד על גב הנמר, ופוחד שהנמר יפסיק להיות צייתן. בסוף השבוע היה זה הציבור הישראלי שהפסיק להיות צייתן. הנמר של התסכול על ההתעלמות של הממשלה, והאלימות של השלטון, פרץ מכל הכיוונים וזרם מכל הרחובות."

מילר ונול טוענים, כי האירועים האלימים שהתפתחו בת"א במוצ"ש הם באחריותם של נתניהו, חולדאי ויוחנן דנינו ונובעים ישירות מההחלטה, הבלתי חוקית לטענתם, לאסור על המפגינים למחות. "מי שמבשל בסיר לחץ וסותם את השסתום יוזם פיצוץ, אי אפשר להגיד שנתניהו, חולדאי ודנינו לא קראו את הוראות השימוש בדמוקרטיה – מישהו חשב שאפשר להפוך את ישראל בין לילה מדמוקרטיה לדיקטטורה בלי תגובה קשה של העם?" אומרים השניים.

1 Comment

  1. אחד שבאמת יודע
    25 ביוני 2012 @ 10:38

    כתבה הזויה?! הרי גם אם מבקר המדינה החדש, הנכנס, הישן או הנושן יחקרו את הפרשה, ונניח שאפילו תחת כל סעיפי ההטעיות, ההטיות והשקרים ימצאו שגם פה זה לא חולדאי או נתניהו, אלא דווקא שטייניץ וישי אשמים. מישהו באמת ייקח אחריות? מישהו יתפטר? מישהו יפוטר? נהפוך הוא, זה רק יביא לסיסמאות חכמות של מירי רגב, או של אנסטסיה – אם היא תפסיק רגע ללדת. הרי זו מדינה של אי לקיחת אחריות, האשמות והשמצות. עושה חשק לארוז את המזוודה ולא להביט אחורה לכיוון סדום ועמורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן